تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804627028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلم و مستند در فرایند یاددهی و یادگیری تحول آفرین است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش فارس: فیلم و مستند در فرایند یاددهی و یادگیری تحول آفرین است خبرگزاری پانا: چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز در کانون فرهنگی و تربیتی شهید دوکوهکی شیراز آغاز به کار کرد .
۱۳۹۳ يکشنبه ۵ بهمن ساعت 16:06

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا،حمید رضا آذری در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره مروری بر فیلم رشد هدف از برگزاری این جشنواره را نقد و بررسی نقش فیلم در آموزش فراگیران و  قدردانی از کسانی دانست که که زمینه ای را فراهم نموده اند تا دانش آموزان استان بتوانند در این جشنواره بدرخشند.
 وی با اشاره به برخی محدودیت های موجود بیان داشت: برگزاری چنین جشنواره هایی در کنار سایر جشنواره های علمی و فرهنگی همچون  جشنواره خوارزمی ؛ از جمله رسالت های  مهم و  اصلی دستگاه آموزش و پرورش است .
آذری افزود: باید دانش آموزان را از فضای صرف درس خوانی و تاکید برحافظه بیرون برد و سعی نماییم پدیده های زندگی اطراف شان را به خوبی به آنها نشان دهیم .
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه با اشاره به  پیشینه تمدن و هویت کشورمان ادامه داد: با جایگاه مناسبی که فرهنگ و تمدن کشورمان دارد می توانیم درفعالیت های علمی ،فرهنگی و هنری دنیا جایگاه رفیع و ارزشمندی را برای خود داشته باشیم .
دانش آموز باید بتواند در قالب فیلم و مستند پیام خود را منتقل نماید .
 وی با بیان اینکه طی سالهای گذشته فیلم های حرفه ای خوبی توسط دانش آموزان و فرهنگیان کشورساخته شد که توانسته دولتمردان را تحت تاثیر قراردهد اظهار داشت:  فیلم تاثیر عمیق و پایداری در روح و ذهن مخاطبین دارد .دانش آموزان این توانایی را دارند آنچه را که در ذهنشان است در قالب فیلم و هنر بیان نمایند .
آذری با تاکید بر اینکه امروز باید از روشهای سنتی عبور کنیم ،یادآور شد :ما باید برای کیفیت بخشی و توسعه آموزشی و پرورشی دربرنامه های آموزش و پرورش بازنگری کنیم .
وی افزود: اجرای برنامه هایی همانندهوشمند سازی مدارس موجب شده تا فرایند یاددهی و یادگیری دانش آموزان در مدارس تسهیل شده و از وضعیت بهتری برخوردار شود.همچنین خلاقیت دانش آموزان با برگزاری چنین جشنواره هایی شکوفا می شود.
آذری با یادآوری اینکه مدیران این اختیار را دارند که به دانش آموزان علاقه مند و مستعد در این خصوص کمک مالی نمایند . گفت: اگر مدیران با اهداف آموزشی آشنا باشند با کمک این جشنواره ها  می توانیم پیاممان را به دنیا برسانده و در فرایند یاددهی و یادگیری نیز تحول ایجاد کنیم .
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه در این عرصه دانش آموزان و فرهنگیان استان حرف های زیادی برای گفتن دارند، اظهارداشت: اگر دانش آموزان را با حس مسئولیت پذیری تربیت کنیم ، تک تک آنان می توانند افراد مفید و موثر برای جامعه خود بوده و در آینده خدمات ارزشمندی را به جامعه ارائه نمایند  .
وی در خاتمه از تمامی کساسی که در عرصه فرهنگ و هنر در استان خصوصا فرهیختگان فرهنگی استان قدردانی نموده و اظهار امیدواری کرد: با بهره گیری از تجربیات این هنرمندان بتوانیم آثاری را تولید کنیم که علاوه بر تبادل افکار و اطلاعات و اندیشه ها ، توجه دولتمردان را نیز به گونه ای عمیق نسبت به مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش جلب نموده و زمینه رفع این مشکلات را فراهم نماییم .
در ادامه کارشناس مسئول اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش فارس در این خصوص گفت: در جشنواره امسال 45 اثر ایرانی و خارجی با موضوعات تربیتی ، آموزشی و مهارت های زندگی در روزهای چهارم تا هشتم بهمن ماه به نمایش در می آید .
جمشید توسلی افزود : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده فیلم های منتخب جشنواره با توجه به ویژگی های بومی ، منطقه ای و اجتماعی در 42 شهرستان ومنطقه استان به نمایش در می آیند .
وی با اشاره به اینکه این فیلم ها در 139 سالن و در 5 سانس به نمایش در خواهند آمد ،گفت: مخاطبین این جشنواره دانش آموزان مقاطع تحصیلی ، اولیاء این عزیزان و فرهنگیان  می باشند ،همچنین زمینه نمایش عمومی نیز در برخی از سانس ها برای شهروندان فراهم شده است که پیش بینی می شود قریب به 520 هزار نفر از آن دیدن نمایند.
کارشناس مسئول اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان ساخت: در مراسم افتتاحیه این جشنواره به میزبانی ناحیه 2 آموزش و پرورش شیراز توسط مسئولین حاضر در جلسه از 5 نفر از برگزیدگان و راه یافتگان استانی به جشنواره  و جمعی از فرهیختکان فرهنگی فعال در حوزه سینما و تاتراستان تجلیل شد .
توسلی یادآور شد : در این مراسم از مریم پگاه راد با فیلم «روباه و خروس» ، فائزه کریمی با فیلم «تلنگر خاکستری» ، محمد مهدی یادگاری فرد با فیلم «بهترین سفر» نفرات برگزیده استانی و راه یافته به مرحله کشوری ، همچنین نیلوفر پورکمالی دارنده تندیس زرین جشنواره و مقام دوم کشوری با فیلم «از کجا تا کجا» و پویان کاظمی نفر اول کشوری با فیلم«باد در باغ نظر » تجلیل شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن