تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819417437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش صندوق بین المللی پول از ضرر نفتی خلیج فارس/ امحای 300 میلیارد دلار ناقابل!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: گزارش صندوق بین المللی پول از ضرر نفتی خلیج فارس/ امحای 300 میلیارد دلار ناقابل!
صندوق بین المللی پول این هفته اعلام کرد کاهش بهای نفت شاید خسارت اقتصادهای کشورهای خلیج فارس را در سال 2015 به تنهایی به 300 میلیارد دلار برساند.
به گزارش نامه نیوز، این صندوق در جدیدترین پیش بینی خود در خصوص مناطق خاورمیانه و آسیای میانه اعلام کرد این اقتصادها که تا حدود زیادی به صادرات نفت وابسته هستند از جمله قطر ، عراق ، لیبی و عربستان سعودی ، بیشترین زیان را از کاهش بیش از 50 درصدی بهای نفت متحمل خواهند شد. 


در پی پیش بینی ها در خصوص وجود مازاد عرضه نفت در بازار به علت افزایش غیرمنتظره تولید نفت شیست آمریکا ، بهای نفت درحال حاضر به پایین ترین سطح در شش سال گذشته رسیده است. 

اما صندوق بین المللی پول اعلام کرد کاهش بهای نفت خام بر وارد کنندگان نفت در خاورمیانه و آسیای میانه که از پیش بینی کندی رشد اقتصادهای شرکای تجاری اصلی خود در منطقه یورو و روسیه آسیب دیده اند به این زودی ها تاثیر نخواهد داشت. 

این صندوق همچنین پیش بینی خود را در خصوص رشد اقتصادی جهانی در سال 2015 از 3.8 درصد در اکتبر گذشته به 3.5 درصد کاهش داد. 

صندوق بین المللی پول بسیاری از پیش بینی های خود را در خصوص رشد کشورهای صادر کننده نفت روسیه ، نیجریه و عربستان سعودی کاهش داد. 

این صندوق افزود کشورهای وارد کننده نفت در مقایسه با کشورهای صادر کننده نفت آسیب کمتری خواهند دید چرا که اقتصادهای آنها کمتر به بهای نفت وابسته است. 

این صندوق پیش بینی کرد مغرب ، لبنان و موریتانی بیشترین استفاده را از کاهش بهای نفت ببرند و لبنان و مصر احتمالا بهبود داراییهای خود را شاهد خواهند بود. 

عربستان سعودی که نزدیک به 10 میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند بر سیاست های خود در خصوص بهای نفت اصرار دارد و تلاش های نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را برای برگزاری نشست فوق العاده سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) از بین برد تا کاهش بهای نفت به روند نزولی خطرناک خود که به حدود 45 دلار در هر بشکه رسیده است ادامه دهد. 

بر اساس اعلام این صندوق ، واردکنندگان در آسیای میانه به علت کاهش تقاضای روسیه و چین ، کاهش سطح معاملات تجاری خود را در سال کنونی در مقایسه با سال گذشته شاهد خواهند بود. 

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد تقریبا همه کشورهای صادر کننده در خاورمیانه و آسیای میانه به علت کاهش بهای نفت با کسری بودجه مواجه شوند و به همین علت این صندوق پیش بینی خود را در خصوص رشد اقتصادی منطقه در سال 2015 در مقایسه با سال گذشته یک دهم درصد کاهش داد و به سه و چهار دهم درصد رساند. 

احتمال می رود خسارت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به 0.21 درصد تولید ناخالص این کشورها یعنی به حدود 300 میلیارد دلار برسد. 

این صندوق افزود خسارت ناشی از کاهش بهای نفت در کشورهای دیگر و کشورهای آسیای میانه به 90 میلیارد دلار خواهد رسید. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز گفته است شاید عربستان در توطئه کاهش بهای نفت برای ضربه زدن به روسیه و ایران دست داشته باشد. 

مسئولان روس معتقدند کاهش بهای نفت طرحی غربی است که هدف از آن ضربه زدن به اقتصادهای روسیه و ایران است.


منبع: عصر نفت


۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن