تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803978702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرازی: دانش هسته‌ای از تکنولوژی نفت هم برای ما مهم‌تر است/ زاکانی: مواجهه غرب با پرونده هسته‌ای سیاسی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در برنامه نگاه یک مطرح شد
خرازی: دانش هسته‌ای از تکنولوژی نفت هم برای ما مهم‌تر است/ زاکانی: مواجهه غرب با پرونده هسته‌ای سیاسی است
عضو شورای مرکزی موقتی حزب ندای ایرانیان گفت: همه می‌دانند که جمهوری اسلامی هرگز در دکترین امنیتی خود بنای به داشتن یا توجه به سلاح هسته‌ای یا دکترین غیرمتعارف را نداشته است.

جمهوری اسلامی در دکتر امنیتی خود هرگز بنای داشتن سلاح نامتعارف را نداشته است
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، صادق خرازی عضو شورای مرکزی موقتی حزب ندای ایرانیان با حضور در برنامه نگاه یک با بیان اینکه آمریکا رسما اعلام کرده که سیاست جمهوری اسلامی دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست گفت: بخش دیگری هیئت حاکمه آمریکا از جمله کنگره و برخی دیگر از نهادهایی که تحت تاثیر لابی‌های رژیم صهیونیستی و لابی‌های اعراب هستند این گونه مطرح می‌کنند که جمهوری اسلامی به سلاح‌های غیرمتعارف توجه دارند.  
 
وی افزود: همگان می‌دانند که جمهوری اسلامی هرگز در دکترین امنیتی خود بنای به داشتن یا توجه به سلاح هسته‌ای یا دکترین غیرمتعارف را نداشته است.
 
خرازی تاکید کرد: برای شخص وزیر امور خارجه ایالات متحده مسجل است که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، منتهی برای تعریف دکترین چارچوب اعتمادساز و اعتماد آفرین که از خودشان در مفاهیم رایج بین‌المللی دارند فشارهایی را ایجاد می‌کنند تا بتوانند در راستای این فشارها به امتیازات بیشتری دست پیدا کنند.
 
خرازی با ذکر این مطلب که میان قطعنامه شورای امنیت و بیانیه شورای حکام تفاوت وجود دارد گفت: بیانیه شورای حکام یک بیانیه تکنیکی و فنی و قطعنامه شورای امنیت قطعنامه اجرایی است بیش از 85 درصد قطعنامه‌های لازم الاجرایی که علیه ایران صادر شد مربوط به سال قبل از 2008 و 2009 است استراتژی و مذاکراتی که در دولت نهم صورت گرفت خود به خود پرونده ایران را از یک پرونده سیاسی، تکنیکی و حقوقی به پرونده امنیتی بدل کرد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا میان دور جدید مذاکرات ایران با 6 قدرت جهانی و مذاکراتی که سابق و در دولت قبل انجام شده بود تفاوتی وجود دارد یا خیر گفت: من به عنوان یک دیپلمات معتقدم که پرونده ایران به صورت ماهوی یک پرونده سیاسی، امنیتی و حقوقی بوده است.
 
این فعال سیاسی با بیان این که در چهار سال دولت دهم بیشترین کاری که انجام شد ارسال پیام میان ایران و کشورهای غربی بود اظهار داشت: در این بازه چهار سال مذاکرات جدی صورت نگرفت، چون مذاکره یک سقف و کف دارد به مذاکره کننده یک سری سقف و اعتبار داده می‌شود تا بتواند در دنیای دیپلماسی مانور بدهد و بتواند از این مانور حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد حداقل امتیاز را بدهد و حداکثر امتیاز را بگیرد.
 
خرازی افزود: در چهار سال دولت نهم مذاکراتی انجام شد؛ بعد از روحانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، آقای لاریجانی این مسئولیت را پذیرفت و وی هم مذاکره می‌کرد؛ بعد از لاریجانی ما شاهد مذاکره آنچنانی نبودیم.
 
وی با بیان این مطلب که دنیای سیاست و دیپلماسی دنیای ستیز ذهن‌هاست گفت: در دولت قبل پرونده هسته‌ای ایران به خاطر یکسری شعارها و مانورها تبدیل به پرونده امنیتی شد آرام آرام نزدیک بود تبدیل به پرونده نظامی هم بشود.
 
زاکانی دیگر میهمان برنامه در ادامه با بیان این که اصل پرونده ماجرای هسته‌ای ایران یک پرونده سیاسی است گفت: در سال 87 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی که 18 ماه به ایران بابت پاسخگویی فرصت داده بود، جمهوری اسلامی توانست پس از هفت ماه به چارچوب‌های تنظیم شده در شش سرفصل پاسخ دهد.

البرادعی نامه‌ای به ایران زد و اعلام کرد که پاسخ‌ها قانع کننده بود و همین نامه را به شورای حکام نیز ارسال کرد و این شورا در سال 87 عدم تخطی ایران از چارچوب‌های صلح‌آمیز را تأیید کرد.
 
زاکانی افزود: 4 روز بعد شورای امنیت دومین قطعنامه خود را صادر کرد. آقای سولانا خطاب به آقای جلیلی گفته بود که مواجهه با پرونده هسته‌ای ایران یک مواجهه سیاسی است و جالب‌تر این است که گفته بود ما قطعنامه دوم را برای مجلس هشتم صادر کرده بودیم، یعنی هم نوع مواجهه غرب با پرونده هسته‌ای ما یک مواجهه سیاسی است و هم تأثیر دامنه زیادی‌خواهی‌شان را به برتری و تفوق یک جریان سیاسی خاص در ایران رسانده‌اند.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از خرداد 82 که اولین بار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و در شهریور 82 شورای حکام اولین قطعنامه خود را صادر کرد تا امروز نشان داده شده که همه برخوردها با پرونده هسته‌ای ایران یک برخورد سیاسی بوده و هیچ برخورد فنی با ما صورت نگرفته است.
 
زاکانی با بیان این که آقای روحانی در فاصله سال‌های 82 تا 83 سه نشست با کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه داشت، گفت: ما همه تحقیقات و تأسیسات خود را تعطیل کرده‌ایم و در عین حال و در آن یک سال شورای حکام 6 قطعنامه علیه ما صادر کرد.
 
زاکانی صحبت‌های خرازی من باب تفکیک میان قطعنامه شورای امنیت و بیانیه شورای حکام را تأیید و در این باره گفت: اولین قطعنامه شورای امنیت مربوط به مهر سال 84 و اولین بیانیه آژانس مربوط به خرداد سال 82 می‌شود.
 
وی با بیان این که در مهر سال 84 نیروگاه نطنز افتتاح شد، گفت: در مرداد سال 84 و در زمان آقای خاتمی UCF اصفهان بازگشایی شد و در مهر سال 84 مجلس هفتم دولت را ملزم به آغاز غنی‌سازی کرد و در همین راستا قفل‌ها و پلمپ‌های نطنز بازگشایی و کار از سر گرفته شد.
 
زاکانی به قطعنامه شورای امنیت که در سال 84 صادر شد، اشاره کرد و در همین باره افزود: رویکرد غربی‌ها این بود که ما یا نباید تأسیساتی می‌داشتیم (آینده این کشور با یک نگاه حداقلی وابسته به انرژی هسته‌ای است) و یا این که باید از سرمایه‌ها و منافع ملی خودمان دفاع می‌کردیم.
 
خرازی در ادامه این گفتگو با بیان این که استراتژی غرب در فرایند اتمی‌زدایی از ایران گرفتن تکنولوژی و دانش هسته‌ای از ایران بود، گفت: استراتژی جهموری اسلامی ایران و در رأس آن رهبر معظم انقلاب این بود که دانش هسته‌ای از تکنولوژی نفت هم برای ما مهم‌تر است. این استراتژی نظام بود، هست و خواهد بود.
 
خرازی با اشاره به این که فرمان تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای توسط روحانی و در روزهای آخر دولت آقای خاتمی صادر شد، ‌گفت: تحریک مواضع برای ایران یک بحران امنیتی ایجاد کرد همین باعث شد که غرب در مواجهه خود از سه بحث تکنیکی، حقوقی و سیاسی عدول کرده و پرونده هسته‌ای را تبدیل به پرونده امنیتی کند. فرآیند امنیتی شدن پرونده هسته‌ای ایران همزمان با مواضعی بود که درباره هولوکاست در ایران اتخاذ شد.
 
سفیر اسبق ایران در فرانسه افزود: ملت ایران همان طور که در حماسه دفاع مقدس‌شان ایثار کردند، در ماجرای داشتن تکنولوژی هسته‌ای نیز ایثار کردند و همه گرفتاری‌ها را هم پذیرفته‌اند.
 
زاکانی در ادامه این گفتگو به کتاب مبانی نظری سند برنامه چهارم توسعه به چاپ رسیده بود، استناد کرد و گفت: شما وقتی این کتاب را ورق می‌زنید، خواهید دید که به صراحت عنوان شده که ما سلاح هسته‌ای داریم.
 
زاکانی تأکید کرد: در نشست سعدآباد وزیر امور خارجه انگلیس به صراحت و با زبان اعتراض‌آمیز گفت: که مجلس ششم در حال تنظیم طرح سه‌فوریتی برای عبور از داشته‌های هسته‌ای است.
 
زاکانی با بیان این که اولین غنی‌سازی 3.5 درصد مربوط به 15 خرداد سال 85 می‌شود، گفت: ما توانستیم در سال S8 اولین سمپل خود را بگیریم. اراده‌ای که مسئله هسته‌ای ما را دنبال می‌کرده (چه در زمان آقای روحانی، چه در زمان آقای لاریجانی و چه در زمان آقای جلیلی و بعد از آن که بحث هسته‌ای به وزارت خارجه منتقل شد) یک اراده و روند ثابت بوده است.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود‌: آقای جلیلی 9 دور مذاکره انجام داده و مهم‌ترین مذاکره ما در بین سال‌های 86 تا 92 بوده است. من تعجب کردم که آقای خرازی گفت که در آن زمان مذاکره‌ای انجام نشده است.

این خبر تکمیل می‌شود...







کد خبر: ۵۱۱۱۲۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن