تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804490009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلاف نظر مقامات صهیونیست و نتانیاهو بر سر ایران علنی شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: "اینفورمیشن کلیرینگ هاوس"
اختلاف نظر مقامات صهیونیست و نتانیاهو بر سر ایران علنی شد
روز چهارشنبه، هنگامی که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که یکی از مقامات اطلاعاتی اسرائیل ــ که نامش ذکر نشده ـــ گفته است که تحریم‌های جدید «مانند پرتاب یک نارنجک به روند [مذاکرات] خواهد بود»، شواهدی از شکاف بین مقامات اسرائیل، پدیدار شد


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "اینفورمیشن کلیرینگ هاوس" در مقاله‌ای به قلم "جاش راگین" و "الی لیک" می‌نویسد: موساد، سازمان اطلاعات اسرائیل در اختلافی آشکار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به مقامات و قانون‌گذاران آمریکایی اعلام کرد که لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره آمریکا، به شکست مذاکرات هسته‌ای با ایران منجر خواهد شد.


*** اختلافات داخلی در اسرائیل، عاملی برای تضعیف لایحه تحریم‌ها علیه ایران
در حال حاضر، دولت اوباما و برخی از سناتورهای برجسته جمهوریخواه، از اختلافات داخلی در اسرائیل برای تضعیف حمایت از لایحه‌ای که توسط نماینده جمهوریخواه "مارک کرک" و همتای دمکراتش "رابرت منندز" تنظیم شده است، و بر اساس آن، در صورت به بن‌بست رسیدن مذاکرات کنونی، تحریم‌های جدیدی علیه ایران به تصویب خواهد رسید، استفاده می‌کنند.


*** مخالفت کاخ سفید با هر دولایحه «کرک ــ منندز» و «کروکر»
«باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی سنا ـــ مورد حمایت سناتورهای جمهوریخواه، «لیندزی گراهام» و «جاش مک‌ کین» ـــ به دنبال تصویب لایحه‌ای علیه توافق هسته‌ای ایران است. هرچند که این لایحه به دنبال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران نیست اما در صورت تصویب، مستلزم این است که هرگونه توافق احتمالی در ژنو، باید به تصویب کنگره برسد. کاخ سفید با هر دولایحه «کرک ــ منندز» و «کروکر» مخالف است؛ دولت اوباما به هیچ وجه نمی‌خواهد که کنگره در دیپلماسی چندجانبه ظریف خود با ایران، مداخله کند.


*** در هفته‌های آتی، بین شاخه‌های اجرایی و قانون‌گذاری دولت آمریکا شاهد یک رویارویی بزرگ در سیاست خارجی خواهیم بود
مقامات اطلاعاتی اسرائیل، مقامات دولت اوباما و همچنین سناتورهای آمریکایی را در خصوص نگرانی خود در مورد لایحه «کرک ــ منندز»، که در صورت شکست مذاکرات،  به افزایش تحریم‌ها علیه ایران منجر خواهد شد، مطلع ساختند. در حالی که بنیاین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، همانند کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل، از لایحه «کرک ـــ منندز» حمایت می‌کنند. این در حالی است که در هفته‌های آتی، بین شاخه‌های اجرایی و قانون‌گذاری دولت آمریکا شاهد یک رویارویی بزرگ در سیاست خارجی خواهیم بود.


*** یکی از مقامات اطلاعاتی اسرائیل: تحریم‌های جدید «مانند پرتاب یک نارنجک به روند مذاکرات است
روز چهارشنبه، هنگامی که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که یکی از مقامات اطلاعاتی اسرائیل ــ که نامش ذکر نشده ـــ گفته است که تحریم‌های جدید «مانند پرتاب یک نارنجک به روند [مذاکرات] خواهد بود»، شواهدی از شکاف بین مقامات اسرائیل، پدیدار شد. اما هفته گذشته نیز هشدار اولیه از سوی رهبران موساد در اسرائیل به یک هیئت کنگره  ـــ شامل کورکر، گراهام، مک‌کین و یک جمهوریخواه به نام جان باراسو و سناتورهای دموکرات شامل «جو دونلی» و «تیم کاینی» و «آنگوس کینگ» نماینده مستقل کنگره ـــ داده شد. وقتی که «منندز» (که در این سفر این هیئت را همراهی نمی‌کرد) در مورد این جلسه توجیهی شنید، وی به سرعت با «ران درمر»، سفیر اسرائیل در آمریکا تماس گرفت و از وی در این خصوص توضیح خواست.


*** اختلاف نظر بین بخش‌های مختلف کابینه رژیم صهیونیستی بر سر ایران
«باراسو» روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که بخش‌های مختلف دولت اسرائیل، حرف‌های متفاوتی به هیئت اعزامی کنگره گفته‌اند. وی گفت: «ما با تعدادی از مقامات دولت اسرائیل و از بخش‌های مختلف دولت ملاقات کردیم. هیچ دیدگاه یکسانی در میان آن‌ها وجود نداشت.»
صبح روز چهارشنبه در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا در مورد ایران، «کورکر» در مورد بازدید خود از اسرائیل صحبت کرد و گفت تمام مقامات اسرائیلی که وی با آن‌ها صحبت کرده بود، با این لایحه (منظور وی لایحه کرک ــ منندز نبود) موافق بودند. وی گفت: «برخی از ما این هفته برای همین مسئله به اسرائیل سفر کردیم. ما از کسی نشنیدیم که بگوید تصویب این لایحه توسط کنگره، به بی‌ثبات شدن مذاکرات منجر خواهد شد.»


*** اوباما تهدید کرد که در صورت تصویب لایحه «کرک ـــ منندز» در کنگره، وی آن را وتو می‌کند
«منندز» از دست دولت بسیار عصبانی است و در جلسه استماع، تلاش‌های دولت اوباما را برای منحرف کردن اقدامات کنگره علیه ایران تقبیح کرد و خطاب به «تونی بلینکن»، قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «من باید با شما صادق باشم. من هر چه از دولت اوباما بیشتر می شنوم، بیشتر به نظر می رسد که این اظهارات از زبان تهران گفته شده است.»
سه‌شنبه شب گذشته، اوباما تهدید کرد که در صورت تصویب لایحه «کرک ـــ منندز» در کنگره، وی آن را وتو می‌کند. صبح روز چهارشنبه، «جاش بونر»، سخنگوی جمهوریخواه مجلس نمایندگان، با اعلام این که نتانیاهو دعوت وی را برای سخنرانی در جلسه مشترک کنگره در 11 فوریه پذیرفته است، به اظهارات اوباما واکنش نشان داد. «بونر» خطاب به جمهوریخواهان گفت که وی مخصوصا نتانیاهو را برای سخنرانی در کنگره دعوت کرده است. دولت آمریکا از اینکه نتانیاهو بدون مطلع ساختن آن‌ها، دعوت بونر را پذیرفته، خشمگین شده که این مسئله حاکی از رابطه ضعیف بین دولت اسرائیل و کاخ سفید است.


*** تصویب لایحه تحریم‌ها علیه ایران، به شکست مذاکرات هسته‌ای منجر خواهد شد
به علاوه، دو تن از مقامات ارشد آمریکا به خبرنگاران گفتند که موساد نیز دیدگاه خود را با دولت به اشتراک گذاشته است؛ به اعتقاد این سازمان، تصویب لایحه تحریم‌ها علیه ایران، به شکست مذاکرات هسته‌ای منجر خواهد شد.
دیدگاه اسرائیلی به اشتراک گذاشته شده با «کورکر» و سایر سناتورها نیز ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا را منعکس می‌کند. یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا گفت، «ارزیابی‌های ما در این خصوص بسیار معتبر هستند و ما نه تنها از به تصویب رسیدن لایحه جدید «کرک ـــ منندز»، بلکه هر لایحه‌ای که شامل تحریم‌هایی باشد که به شکست مذاکرات منجر خواهد شد، مخالفت می‌کنیم.» به گفته یکی دیگر از مقامات اطلاعاتی، اسرائیلی‌ها نیز به همین نتیجه رسیده‌اند.


*** ظریف: اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، با روح مذاکرات هسته‌ای در تضاد است
این اولین باری نیست که موساد و نتانیاهو در مورد ایران دچار اختلاف شده‌‌اند. در دسامبر 2010، «میر داگان»، رئیس‌ سابق موساد به خبرنگاران اسرائیلی گفت که وی با دستور نتانیاهو برای آمادگی جهت حمله نظامی به ایران مخالف است. در آن زمان نیز اوباما تلاش می‌کرد تا نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را متقاعد کند که از حمله به ایران منصرف شود.
دیپلمات‌های ایرانی نیز بارها اعلام کرده‌اند که در صورت اعمال تحریم‌های جدید، مذاکرات را ترک خواهند کرد. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در روزهای پایانی ماه دسامبر گفت که اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، با روح مذاکرات هسته‌ای در تضاد است. 


*** دموکرات‌ها خواستار تاخیر در رای گیری لایحه پیشنهادی «کرک ـــ منندز» شدند
درکنگره آمریکا نیز نزاع بر سر اعمال تحریم‌های جدید ادامه دارد. قرار بود که روز پنجشنبه، کمیته بانکداری سنا متن نهایی لایحه «کرک ـــ منندز» را به رای‌گیری بگذارد اما این جلسه یک هفته به تاخیر افتاد. به گفته برخی از کارکنان سنا، این دموکرات‌ها بودند که خواستار تاخیر شدند؛ به این خاطر که «منندز» در پی آن است که پیش از رای گیری در خصوص این لایحه، دموکرات‌های بیشتری را با خود همراه سازد.


*** «کرک»‌ و «منندز»، لایحه پیشنهادی خود را برای جلب نظر بیشتر دموکرات‌ها تعدیل کردند
اهمیت لایحه «کرک ـــ منندز» بیشتر از آن جهت است که این لایحه می‌تواند حمایت دوحزبی ــ و حتی شاید  ضد وتو ـــ برای مخالفت با دولت اوباما را جمع‌آوری کند. تاکنون، بیشتر دموکرات‌ها در حاشیه قرار داشتند، به خصوص پس از آنکه اوباما و منندز هفته گذشته درگیر یک مشاجره لفظی شدند. «کرک»‌ و «منندز»، لایحه پیشنهادی خود را ـــ با دادن انعطاف بیشتر به رئیس‌جمهور نسبت به نسخه قبلی ـــ برای جلب نظر دموکرات‌ها تعدیل کردند.


*** برگ برنده «کرک» و «منندز»
«کورکر»، «گراهام و «مک‌کین» تلاش می‌کنند تا دموکرات‌ها را به سمت خود جلب کنند. چرا که تنها تعداد انگشت ‌شماری از دموکرات‌ها هستند که از هرگونه لایحه تحریم علیه ایران حمایت می‌کنند. دست کم یک دموکرات ارشد، به نام «کاین» به تیم «کورکر» متمایل و از «کرک ـــ منندز» دور شده است.
به اعتقاد نویسنده، «کرک» و «منندز» یک برگ برنده در اختیار دارند و آن این است که‌ «میچ مک کنل»، رهبر اکثریت کنگره به اعضای کمیته‌های پارلمانی وعده داده است که لایحه «کرک ـــ منندز» در مجلس سنا به رای‌گیری گذاشته خواهد شد. این در حالی است که «کورکر»، چنین اطمینانی را دریافت نکرده است.


*** این مبارزه زمانی به پایان می‌رسد که ضرب الاجل ماه مارس برای دولت آمریکا در دستیابی به چارچوب توافق سیاسی با ایران نیز به پایان برسد
اما راه‌های قانونی مختلفی وجود دارد که می‌توان به کمک آن‌ها، این مبارزه را به پایان رساند. «کورکر»، که یکی از اعضای کمیته بانکداری به شمار می‌رود، می‌تواند هفته آینده، لایحه خود را به لایحه «کرک ـــ منندز» اضافه کند. راه دیگر این است که او لایحه خود را از طریق کمیته خود به اجرا درآورد و سپس آن را در کنار لایحه «کرک ـــ منندز» معرفی کند. 
و در حال حاضر، باید منتظر بود که اعلام خبر بازدید نتانیاهو از واشنگتن، به این اختلافات دامن بزند. این مبارزه زمانی به پایان می‌رسد که ضرب العجل ماه مارس برای دولت آمریکا در دستیابی به چارچوب توافق سیاسی با ایران، به پایان برسد.
هیچ کس نمی‌داند که آیا دولت آمریکا با ایران به توافق خواهد رسید یا نه، اما کنگره در این مدت ساکت نخواهد ماند و هرگاه که اختلافات موجود در آن، بر سر اینکه در مورد ایران چه باید کرد، به پایان رسید، آنگاه متوجه دولت اوباما خواهد شد و برای جنگ بر سر هرکدام یک از این لوایح، به خوبی آماده خواهد بود.






انتهای پیام./.







کد خبر: ۵۱۱۰۴۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن