تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802955815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي تفاهم نامه همکاري سازمان غذا و دارو و سازمان ملي استاندارد ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ بهمن ۱۳۹۳ (۲۱:۵۵ب.ظ)
امضاي تفاهم نامه همکاري سازمان غذا و دارو و سازمان ملي استاندارد ايران تفاهم نامه همکاري سازمان غذا و دارو و سازمان ملي استاندارد ايران در جهت افزايش همکاري هاي فيمابين براي ارتقاء ايمني، سلامت و استانداردها امضا شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي (وب دا)؛ براساس اين تفاهم نامه، تدوين، تجديدنظر، بازنگري و اصلاح استانداردهاي ملي در زمينه فرآورده هاي غذايي، آرايشي و بهداشتي و تجهيزات پزشکي با هماهنگي وزارت بهداشت بر عهده سازمان استاندارد است و همچنين تدوين هرگونه مقررات فني و ضوابط بهداشتي و ويژگي ها يا عناوين مشابه براي کالاهاي داراي استاندارد ملي با همکاري سازمان استاندارد برعهده سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي است.
براساس اين تفاهم نامه، در خصوص فرآوردهايي که استاندارد ملي وجود ندارد، تدوين استانداردهاي ملي با مشارکت طرفين در اولويت قرار مي گيرد.
گفتني است از تاريخ امضاي اين تفاهم نامه، براي انواع فرآورده ها، استاندارد ملي ايران ملاک عمل خواهد بود و براي ساير کالاها و خدمات فاقد استاندارد ملي، تا تدوين استاندارد هاي لازم، مقررات فني و ضوابط بهداشتي وزارت بهداشت ملاک عمل مي باشد.
براساس اين تفاهم نامه، ضوابط، فرآيند، الزامات و روش هاي اجرايي تاييد صلاحيت آزمايشگاه هاي همکار سازمان ملي استاندارد و سازمان غذا و دارو، يکسان سازي و در کميته مديريتي مشترک تدوين و اجرا خواهد شد.
همچنين براساس اين تفاهم نامه کميته مديريتي مشترک متشکل از نمايندگان تام الاختيار طرفين به منظور تهيه آيين نامه ها و روش هاي اجرايي و نظارت بر نحوه انجام و پيشرفت کار تشکيل مي شود و اولين جلسه مشترک ظرف مدت يک ماه پس از امضاي تفاهم نامه تشکيل خواهد شد.
اين تفاهم نامه در 5 ماده و 26 بند به امضاي محمد شريعتمداري معاون اجرايي رييس جمهور و دکتر هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و دکتر ديناروند رييس سازمان غذا و دارو و خانم مهندس نيره پيروز بخت رييس سازمان ملي استاندارد ايران رسيد.

نظارت ها در رعايت استانداردهاي حوزه سلامت جدي تر و گسترده تر مي شود
دکتر هاشمي در پايان امضاي اين تفاهم نامه تاکيد کرد که همکاري دو سازمان غذا و دارو و استاندارد و تعيين استانداردها در حوزه فرآورده هاي غذايي، دارويي و تجهيزات پزشکي بسيار حياتي است.
وي افزود: در حوزه استاندارد و آن چه که مربوط به حفظ سلامت و صيانت از حقوق مردم و شهروندان است، همکاري هاي خوبي بين دو دستگاه وجود دارد.
وزير بهداشت با بيان اين که در حوزه بهداشت و پيشگيري از بيماري هاي غيرواگير، عملکرد سازمان استاندارد ايران بسيار موثر است، افزود: همکاري دو سازمان و تعيين استانداردها در حوزه فرآورده هاي غذايي، دارويي و تجهيزات پزشکي نيز بسيار حياتي است.
هاشمي با اشاره به تاکيد رئيس جمهور نسبت به توجه به حقوق مردم گفت: هيچ دستگاهي نبايد از حقوق مردم غفلت کند و يکي از مهمترين اقدامات ما در اين خصوص بحث پيشگيري و بهداشت است و دو دستگاه؛ سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو بايد به طور جدي و براساس استانداردهاي روز تکاليف خود را در اين زمينه درست انجام دهند و در برابر فشارهاي اقتصادي و غيراقتصادي که ممکن است به اين مجموعه وارد شود، مقاومت کنند.
وزير بهداشت با بيان اين که سازمان استاندارد وظيفه مهمي دارد و مردم به اين سازمان اعتماد دارند، تصريح کرد: همه سازمان ها بايد از استانداردهاي تعيين شده توسط اين سازمان تبعيت کنند.
وي امضاي اين تفاهم نامه را کمک به حذف برخي از موازي کاري ها و مراجعات مکرر به دو دستگاه عنوان کرد و گفت: اميدواريم با امضاي اين تفاهم نامه ضمن هم افزايي در امر نظارت، شاهد نظارت هاي جدي تر و گسترده تر در رعايت استانداردهاي ملي به ويژه در حوزه سلامت باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن