تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805033318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوسازي 7 هزار تاکسي فرسوده تا دي سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۲۴ب.ظ)
تشکري هاشمي: نوسازي 7 هزار تاکسي فرسوده تا دي سال آينده معاون حمل ونقل و ترافيک شهرداري تهران با بيان اينکه 6 هزار و 900 دستگاه تاکسي پيکان تهران تا دي سال 94 به تاکسي نو و استاندارد تبديل مي شود، گفت: هنوز بيش از 14 هزار تاکسي فرسوده در شهر تهران تردد مي کنند که اميدواريم به سرعت نوسازي شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، صبح امروز مراسم تحويل 3 هزارمين تاکسي جايگزين در طرح نوسازي و آغاز به کار سايت جنوب تهران در طرح تعويض رايگان کاتاليست در نمايندگي 1269 ايران خودرو با حضور سيدجعفر تشکري هاشمي، معاون حمل ونقل و ترافيک شهرداري تهران، علي محمدشاعري، رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهر تهران، ميثم مظفر، رئيس مديرعامل سازمان تاکسيراني، حسيني مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوا و جمعي از مديران و کارشناسان حوزه حمل ونقل و محيط زيست برگزار شد.
در اين مراسم معاون حمل ونقل و ترافيک شهرداري تهران با بيان اينکه بيشترين دغدغه و دل نگراني مردم مشکلات ترافيکي و مسائل مرتبط با ترافيک از جمله آلودگي هواست، گفت: هم اکنون دوره زياد حرف زدن و کم عمل کردن گذشته است و بايد با نگاهي محيط زيستي مسائل را مديريت کنيم.
وي با اشاره به اينکه متاسفانه در کشورما شعار زياد داده شده است، افزود: هم اکنون با درايت در مديريت شهري و نگاه خوب و مثبت در موضوع آلودگي هوا اين بحث به طور جدي مورد توجه قرار گرفته است.
معاون شهردار تهران با اشاره به اينکه در سال بالغ بر 17 هزار ميليارد تومان به طور مستقيم صرف ناهنجاري‌هاي ترافيکي در تهران مي‌شود، تصريح کرد: به طور متوسط در تهران بالغ بر يک هزار نفر در تصادفات کشته مي‌شوند که البته اين عدد جدا از مسائلي است که منشأ آن مسائل ترافيکي و آلودگي هواست و اگر اين آمار را اضافه کنيم به طور حتم عدد نجومي خواهد شد.
تشکري هاشمي اضافه کرد: در دهه گذشته بيش از 241 هزار نفر در تصادفات کشته شدند که اين عدد معادل جمعيت کشورهاي کوچکي است که در پيرامون کشور ما زندگي مي‌کنند.
وي با تاکيد بر اينکه متاسفانه اين موضوعات عادي شده و رنج اين موضوعات را به فراموشي مي‌سپاريم، خاطرنشان کرد: به ازاي هر پيمايش خودرو 45 گرم آلودگي وارد شهر مي‌شود که در هواي تهران استنشاق مي‌کنيم و يا وارد منابع زيرزميني ما شده و ما آن‌ها را مصرف مي‌کنيم.
وي تاکيد کرد: شهرداري در حوزه حمل ونقل و ترافيک به جد موضوعات مرتبط با آلودگي هوا را با مشارکت شهروندان آغاز کرده و در صدد کاهش آلاينده‌هاي زيست محيطي است.
تشکري هاشمي از وجود 6 هزارو 900 دستگاه تاکسي پيکان فرسوده در تهران خبرداد و گفت: در صدديم تا دي سال آينده اين ميزان تاکسي فرسوده را به تاکسي نو و استاندارد تبديل کنيم.
معاون شهردار تهران اضافه کرد: راننده‌هاي تاکسي بيش از هر کسي از وجود اين تاکسي‌هاي فرسوده رنج مي‌برند و ما اين قول را مي‌دهيم که تا پايان دي ماه سال 94 هيچ تاکسي پيکان فرسوده اي در سطح شهر تردد نکند و اگر راننده اي تمايل نداشت که تاکسي خود را نوسازي کند مي‌تواند آن را به عنوان خودرويي عتيقه در گاراژ خود نگهداري کند و ما تردد آن در سطح شهر جلوگيري خواهيم کرد.
وي با اشاره به اينکه در گام نخست درصدديم که خودروهاي فرسوده وتاکسي ها را از رده خارج کنيم، افزود: در گام دوم خودروهاي سنگين فرسوده اي که در سطح شهر به جا به جايي بار مشغول‌اند نوسازي خواهند شد و آن‌ها به مدت يک سال فرصت دارند تا خودروي فرسوده خود را تعويض کنند تاجان و مال و سلامت مردم حفظ شود.
تشکري هاشمي در ادامه اظهارداشت: در گام سوم ما خودروها را به 4 دسته طبقه بندي کرديم که دسته اول خودروهايي هستند که دررديف خودروهاي قرمز قرار مي‌گيرند به عبارتي اين خودروها به سن فرسودگي رسيدند نمي‌توانند شرايط معاينه فني را پاس کنند که اين خوروها از سال آينده امکان تردد در سطح شهر را نخواهند داشت.
وي با اشاره به خودروهاي رده زرد گفت: اين خودروها به سن فرسودگي نرسيده‌اند، اما؛ استاندارد آن‌ها پايين تر از يورو 2 است و نمي‌توانند شرايط معاينه فني را پاس کنند. اين خودروها نيز از سال آينده نمي‌توانند در محدوده طرح ترافيک تردد کنند و در زمان اوج گرفتن آلودگي هوا محدوديت‌هاي ترددي براي آن‌ها اعمال مي‌شود.
معاون شهردار تهران رده سوم خودروها را خودروهاي سبز اعلام کرد و اعلام داشت: اين خودروها استاندارد يورو 2 به بالا دارند و امکان تردد آن‌ها در روزهايي که به شرايط اضطرار مي‌رسيم با محدوديت همراه خواهد بود.
تشکري هاشمي اضافه کرد: رده چهارم خودروها رده آبي است که اين خوروها، خودروهاي هيبريدي با استاندارد يورو 5 هستند و با محدوديت بسيار کمتري در سطح شهر تردد خواهند کرد.
تشکري هاشمي با تاکيد بر اينکه درصدديم تردد با خودروهاي گروه آبي را در سطح شهر ترويج دهيم، گفت: متاسفانه منشأ آلودگي هوا سوخت و احتراقي است که در موتور توليد مي‌شود به همين دليل به سمت ترويج خودروهاي هيبريدي و برقي هستيم.
وي اضافه کرد: موتورسيکلت‌ها بايد به سمت برقي شدن بروند و از دولت مي‌خواهيم که ساخت و توليد آن‌ها را به جد دنبال کند و حضور موتورسيکلت‌هاي غيراستاندارد در سطح شهر منع شود.
تشکري در ادامه با بيان اينکه موضوع آلودگي هوا را نبايد تنها در خودرو و سوخت دانست، گفت: رفتار ما در رانندگي نيز مي‌تواند به حجم آلاينده‌ها اضافه کند، بنابراين بايد حرکت بين خطوط و نظم در رانندگي را آموزش داده و دنبال کنيم.
به گفته وي ظرفيت زيست محيطي شهر تهران بيش از اين اجازه نمي‌دهد که خودروهاي فرسوده در سطح شهر تردد کنند و به جد به دنبال ارتقاي کيفيت خودروها بايد باشيم.
تشکري هاشمي خطاب به شرکت ايران خودرو گفت: اگر خودروي با کيفيت توليد نشود مردم به سمت خودورهاي وارداتي مي‌روند؛ چرا که خودروي بي کيفيت را برنمي تابند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن