تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799047274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از لوح ثبت ملي نرگس زارهاي طبيعي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۳۰ب.ظ)
رونمايي از لوح ثبت ملي نرگس زارهاي طبيعي معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري روز جمعه، 3 بهمن، با حضور در اولين جشنواره ملي گل نرگس بهبهان از لوح ثبت ملي نرگس زارهاي طبيعي رونمايي کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر در اين مراسم، شهرستان بهبهان را داراي ظرفيت‌هاي خوبي در زمينه جاذبه‌هاي طبيعي و ميراث فرهنگي دانست و گفت: مسوولين استاني و کشور در جهت بالفعل کردن اين ظرفيت‌ها بايد تلاش مضاعفي داشته باشند.
وي ثبت ملي، گل نرگس را يکي از مهم‌ترين ابزارها براي توسعه شهر بهبهان عنوان کرد و گفت: بهبهان هويت تاريخي بيش از 4 هزار سال دارد و مردم فرهنگ دوست، اصيل و مهمان نواز زير ساخت اصلي آن هستند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سپس به آيين اهداي 8 هزار گل نرگس از بهبهان به حرم امام رضا (ع) اشاره کرد و نويد داد: اين آيين که نشانه ارادت مردم بهبهان به امام رضا (ع) است به عنوان ميراث معنوي کشور ثبت مي‌شود.
وي تأکيد کرد که برنامه‌هاي متعددي بايد براي شناسايي و معرفي نرگس زارهاي بهبهان انجام شود، تا بتوانيم از اين ميراث طبيعي بهره بهتري ببريم.
معاون رئيس جمهوري افزود: با توجه و اهتمام رئيس جمهوري و همچنين هم افزايي هيأت دولت، ظرفيت ارزشمندي بوجود آمده است که بايد از آن به عنوان پتانسيلي جهت جذب گردشگر و توسعه اقتصاد پايدار بهره مند شويم.
وي در ادامه استان خوزستان را از جنبه‌هاي مختلف داراي گنجينه‌هاي ارزشمندي دانست و گفت: خوزستان مرکز ثقل سرمايه گذاري دولت است و در همه شئونات توسعه از توانمندي‌هاي بالايي برخوردار است.
سلطاني فر در ادامه سخنانش به 32 هزار اثر ثبت ملي و 17 اثر ثبت جهاني اشاره کرد و اظهار داشت: اين توانايي بالاي بالقوه فرهنگي و تاريخي کشور ما در دنيا محسوب مي‌شود، از ميان 17 اثري که ثبت جهاني شده‌اند دو اثر سازه‌هاي آبي شوشتر و چغازنبيل در استان خوزستان قرار دارد.
وي با اعلام اين خبر که شهر باستاني شوش نيز در آستانه ثبت جهاني قرار دارد، تاکيد کرد: اين رويداد، خوزستان را به استاني تبديل مي‌کند که 3 اثر فاخر جهاني را در خود جاي داده است.
سلطاني فر با بيان اين که اماکن تاريخي و فرهنگي ما به مراتب ارزشمند تر از منابع نفتي هستند، متذکر شد: ميراث گرانبهاي 7 تا 11 هزار ساله ايران داراي گنجينه‌هاي ملموس و ناملموس است.
وي سپس اظهار داشت: با وجود اعمال تحريم‌ها طي 35 سال گذشته اکنون ملتي سرافراز و توانا در جهان هستيم، ان شاءالله روزهاي عزت بيش از پيش ملت شريف ايران را در منطقه و جهان شاهد باشيم.
سلطاني فر در ادامه به موضوع گردشگري اشاره کرد و گفت: يکي از جاذبه‌هاي مهم براي ورود گردشگران خارجي گردشگري روستايي در استان‌هاي مختلف است. بسياري از گردشگران براي آرامش و دور شدن از جنجال‌هاي شهري به روستاها سفر مي‌کنند، به همين منظور بايد به ايجاد و توسعه مراکز اقامتي و رفاهي در اين مناطق توجه شود.
وي افزود: حدود 50 درصد از گردشگران خارجي، گردشگران مذهبي هستند که براي زيارت بارگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه به ايران سفر مي‌کنند، دسته ديگر نيز علاقه مندان به آثار متعدد تاريخي در استان‌هاي مختلف کشور هستند.
سلطاني فر به به جاذبه‌هاي کويري ايران اشاره کرد و گفت: جاذبه کويري ايران نيز علاقه مندان بسياري را به سوي خود مي‌کشاند.
رويس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در اين مراسم با اهداي تنديس به 4 نفر از کساني که در نرگس زارهاي بهبهان فعال بودند، از آنان تقدير کرد.
وي همچنين از تلاش‌هاي عبدالحسن مقتدايي، استاندار خوزستان و ديگر مسوولان استان به پاس خدماتشان در حوزه‌هاي گردشگري و فرهنگي قدرداني کرد.
معاون رئيس جمهوري در اين سفر يک روزه با حضور در گلزار شهداي بهبهان به مقام شامخ شهدا اداي احترام کرد.
گفتني است؛ نرگس زارهاي بهبهان با شماره 205 در فهرست ميراث ملي ثبت شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن