تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798767993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديرکل جديد حفاظت محيط زيست ايلام معرفي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۳۲ق.ظ)
مديرکل جديد حفاظت محيط زيست ايلام معرفي شد در مراسمي با حضور معاون سازمان حفاظت محيط زيست ، مازيار سليمان‌نژاد به عنوان مديرکل جديد حفاظت محيط زيست ايلام معرفي شد.
به گزارش خبرگزاري موج،احمدعلي کيخا در مراسم توديع و معارفه مديران کل حفاظت محيط ‌زيست ايلام اظهار کرد: ما نبايد کاري بکنيم که توان آيندگان را در راستاي پرکردن نيازهايشان کم کنيم چون اقداماتي که به بهانه توسعه در محيط‌زيست صورت مي‌گيرد موجب خسارت جبران‌ناپذيري به اين حوزه مي‌شود.
وي با بيان اينکه به دليل بي‌توجهي درگذشته به درياچه اروميه امروز تمام کشور درگير آن شده است، افزود: نبايد به بهانه توسعه حق استفاده از محيط‌زيست را از آيندگان بگيريم و در حال حاضر بيش از يک‌ميليون هکتار از جنگل‌هاي زاگرس نابود شده‌اند آيا آن‌ها قابل جبران هستند؟ اگر سخت‌گيري‌هاي محيط‌زيست نباشد قطعاً تخريب‌ها بيشتر مي‌شود و ديگر اثري از محيط زيست نمي‌ماند.
معاون سازمان حفاظت محيط ‌زيست ادامه داد: ما مخالف توسعه نيستيم اما با وجود سختگيري‌ها محيط زيست تخريب بسياري صورت گرفته و ما بر اساس قانون و براي حفظ حقوق آيندگان سخت‌گيري مي‌کنيم، سازمان محيط زيست مجري اجراي اصل 50 قانون اساس بوده در اين راستي وظيفه خود مي‌داند از هرگونه آلودگي زيست‌محيطي و خسارت جبران‌ناپذير به عرصه‌هاي طبيعي و زيستي جلوگيري کند و اين براي ما يک تکليف جدي است.
معاون محيط طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست کشور با اشاره به اينکه قطعاً از فعاليت‌هاي اقتصادي که به تخريب و آلودگي غيرقابل‌جبران منجر شود، جلوگيري مي‌کنيم، خاطرنشان کرد: واقعاً نبايد کشيدن يک جاده يا ايجاد يک مرکز اقتصادي موجب نابودي گونه‌هاي مختلف زيست‌محيطي و طبيعي شود، چراکه توسعه وقتي مناسب است که همراه با داشتن محيط سالم باشد.
وي با تأکيد بر اينکه متأسفانه ديگر دستگاه‌هاي اجرايي در اجراي کارهاي خود مي‌گويند هر کاري ما مي‌گوييم درست است و اگر محيط زيستي براي انجام امور خود تخريب کنيم اشکال ندارد، تصريح کرد: اگر قرار باشد بخشهاي ديگر به‌ جاي محيط‌ زيست تصميم بگيرند، پس جايگاه اين دستگاه کجاست؟ بايد طبق اصول اقدامات توسعه را انجام داد نه به قيمت نابودي محيط زيست.
کيخا تصريح کرد: ما هنوز يک تعريف درست از محيط زيست براي شهروندان به‌عنوان روش درست حمايت از اين منابع خدادادي نکرديم و بايد مردم بدانند که توسعه همراه با نابودي گونه‌هاي جانوري و تخريب عرصه‌هاي طبيعي به هيچ دردي نمي‌خورد،ما هم خواهان تغيير هستيم اما به هر قيمتي نبايد اين اتفاق بيفتد.
معاون محيط طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست کشور با بيان اينکه در کشور ما به اندازه کل اروپا پرنده و گونه‌هاي نادر جانوري داريم و ارزش آن‌ها بسيار زياد است، افزود: اين نشان مي دهد که اگر ما به‌خوبي از گونه‌هاي جانوري حفاظت مي‌کرديم الآن مي‌توانستند يک منبع درآمد خوب باشند.
وي با اشاره به اينکه عرصه‌هاي طبيعي ايران در جهان بي‌نظير است، خاطرنشان کرد: مسئولان ارشد کشور و استان بايد طوري برنامه‌ريزي کنند که محيط‌زيست براي هميشه نابود نشود.
کيخا ادامه داد: اگر بخواهيم بگوييم 20 درصد استان ايلام جزء مناطق حفاظت‌شده است راحت مي‌توان در 80 درصد ديگر برنامه‌هاي توسعه را پياده کرد نه اينکه بگوييم محيط‌زيست جلوي راه توسعه را مي‌گيرد.
وي بابيان اينکه امسال 2.5 ميليارد تومان اعتبار براي حوزه منابع طبيعي مصوب شد که آن‌هم، همه محقق نشده است و اگر بخواهيم به معناي واقعي از محيط ‌زيست حفاظت کنيم بايد به‌صورت ويژه به تأمين اعتبار موردنياز اين دستگاه توجه شود.
معاون محيط طبيعي سازمان حفاظت محيط‌زيست کشور با اشاره به اينکه در استان ايلام و کشور به دليل برخي بدقولي‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي ديوار بي‌اعتمادي بين محيط‌زيست و ديگر دستگاه‌ها بسيار بلند شده است، خاطرنشان کرد: رويکرد دولت در حفاظت از محيط‌زيست بسيار خوب و نياز به حمايت جدي و اعتبار است تا اهداف محقق شود.
به گزارش روابط عمومي حفاظت محيط زيست ايلام ،وي تأکيد کرد: ضمن ارج نهادن به مقوله توسعه به‌هيچ‌وجه اجازه نمي‌دهيم که توسعه بدون در نظر گرفتن شرايط زيست‌محيطي انجام شود.
کيخا از مردم ايلام به خاطر تلاش در حفظ محيط‌زيست تشکر کرد و گفت: مردم به حفظ محيط‌زيست احساس جدي کرده‌اند و مسئولان بايد آن را جهت‌دهي مناسب کنند.
اين گزارش مي افزايد : «مازيار سليمان‌نژاد» در مراسم معارفه خود با اشاره به اينکه در دوره مديريت قبل اقدامات خوبي در حوزه محيط زيست در استان شده اما جاي کار زياد است، اظهار کرد: آب و هواي ايلام از استان جايگاهي مناسب براي زيست گونه‌هاي مختلف جانوري و منابع طبيعي ساخته است.
وي با بيان اينکه 194 گونه پرنده در استان شناسايي شده است، افزود: علاوه بر آن 38 گونه پستاندار در زيست‌گاه‌هاي استان زندگي مي‌کنند.
سليمان‌نژاد ادامه داد: توسعه پايدار يکي از مولفه‌هاي اصلي محيط زيست است و همه افراد جامعه بايد در اين راستا مسووليت‌پذير باشند و خوشبختانه شرايط اقليمي استان باعث شده گونه‌هاي جانوري فراوان و مهمي در اين منطقه وجود داشته باشند.
مديرکل حفاظت محيط زيست استان با بيان اينکه نگاه دولت به محيط زيست نگاهي ويژه است و دولت در اين راستا برنامه‌هاي مناسبي در دستور کار دارد، تصريح کرد: محيط زيست يک امانت در دست ماست، چرا که بايد آن را به نسل‌هاي بعدي تحويل بدهيم.
وي مديريت پسماند‌هاي شهري، فرهنگ‌سازي در حفظ محيط زيست و کنترل و نظارت بر فاضلاب‌هاي را از اولويت‌هاي کاري خود عنوان کرد.
«غلامحسين کاظمي» مديرکل سابق حفاظت محيط زيست ايلام هم گفت: هر آمدني رفتني هم دارد و از اينکه به مدت چند سال در خدمت مردم استان بوده‌ام افتخار مي‌کنم و اگر هم نتيحه‌ يا توفيقي حاص شده به خاطر تلاش همکاران در اين دستگاه بوده است.
وي با بيان اينکه اعتماد به نيروهاي بومي روند توسعه استان را تسريع مي‌کند، افزود: با کمترين امکانات توانستيم بيشترين حمايت از عرصه‌اي طبيعي و مناطق خفاظت شده داشته باشيم.
کاظمي ارتقاء مناطق طبيعي حفاظت شده به 7.5 درصد، زمينه‌ي ايجاد پارک صلح و دوستي بين ايران وعراق، افزايش مناطق حفاظت شده کولگ به 57 هزار هکتار، ايجاد سايت تکثيري پرورش گوزن زرد ايراني، احداث مرکز تيمار جانوران، احداث موزه طبيعي حيات وحش را از جمله اقدامات انجام شده در دوره مديريت خود در محيط‌زيست ايلام عنوان کرد.
گفتني است در اين مراسم از زحمات «غلامحسين کاظمي» تقدير و «مازيار سليمان‌نژاد» به‌عنوان مديرکل جديد حفاظت محيط‌زيست ايلام معرفي شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن