تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798591209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه نبرد با تکفیری‌ها به جولان و قنیطره رسید؟/ عملیات ترور رژیم صهیونیستی و شهادت سردار الله دادی چگونه کلید خورد؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
چگونه نبرد با تکفیری‌ها به جولان و قنیطره رسید؟/ عملیات ترور رژیم صهیونیستی و شهادت سردار "الله دادی" چگونه کلید خورد؟
در گذشته حملات رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی فقط شامل اهداف کامل سوری بود؛ اما حمله اخیر ایران، حزب الله و سوریه را به طور همزمان هدف قرار داد.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، نبرد سوریه و حزب الله با تکفیری‎ها در مرز این کشور در حالی ادامه دارد که تجاوز اخیر و عملیات رژیم صهیونیستی به قنیطره، این رژیم و حزب الله را در رویارویی مستقیمی قرار داده است. در نتیجه نیاز است تا در گزارشی به رمزگشایی چگونگی این رویارویی بپردازیم:


         1 . اهمیت راهبردی فرمانده‌ای به نام "عماد مغنیه":
شهید "عماد مغنیه"، ملقب به "حاج رضوان" از فرماندهان رده بالای حزب الله لبنان و در واقع مسئول عملیات نظامی این گروه بود. وی بارها توسط سرویس‌های جاسوسی محور غربی، عبری، عربی رهگیری شده بود و در نهایت در سال 2008 در سوریه ترور شد و به شهادت رسید.


رژیم صهیونیستی ترور وی را موفقیتی بزرگ و اطلاعاتی امنیتی برای خود می دانست ، زیرا از لحاظ نفوذ اطلاعاتی ، توانسته بود به یکی از فرماندهان رده بالای حزب الله دسترسی پیدا کند. به باور دشمن صهیونست، وی بارها علیه اسرائیل و منافع آمریکا در سرتاسر جهان دست به عملیات پیچیده‌ای زده بود. حاج رضوان ، یکی از عوامل اصلی پیروزی حزب الله در جنگ سی و سه روزه بود. 
 

حمله رژیم صهیونیستی به سوریه





شهید مغنیه در لیست افراد تحت تعقیب اتحادیه اروپا  و جزو لیست ترور CIA قرار داشت.  شهید مغنیه آن قدر برای آمریکایی ها اهمیت داشت که سیا در مقطعی 5 میلیون دلار  و در زمانی دیگر 25 میلیون دلار  برای هرگونه اطلاعات منجر به دستگیری وی جایزه تعیین کرده بود.





حمله رژیم صهیونیستی به سوریه

 
شهید "عماد مغنیه" از دید سران رژیم منحوس اسرائیل و دولت مردان آمریکایی مسئول حمله به سفارت آمریکا ، حمله به مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت و چندین عملیات ویژه و پیچیده علیه اسرائیل و آمریکا بوده است. 


به این ترتیب دشمن صهیونیستی با به شهادت رساندن وی ، عملا به آرزوی دیرینه خود دست یافت. اسرائیلی ها گمان می کردند با رفتن عماد مغنیه ، توان رزمی حزب الله به شدت تضعیف می‌شود و این گروه ، دیگر توانایی عملیات آفندی علیه اسرانیل را ندارد. اما این اتفاق رخ نداد.


حزب الله ضمن تهدید جدی اسرائیل برای گرفتن انتقام خون حاج رضوان، نه تنها تضعیف نشد ، بلکه با قدرت در صحنه‌های نبرد حاضر گشته و در جنگهای اسرائیل و حماس در نوار غزه، مسئولیت مستشاری و نظامی خود را به نیابت از جمهوری اسلامی ایران به خوبی انجام داد.


همچنین ایران بر اساس قدرت خود ، تهدید کرد که به تجاوز پهپاد اسرائیلی واکنش نشان خواهد داد و تسلیح کرانه باختری را سرعت خواهد بخشید. آن چنان که مرکز امور عمومی اورشلیم، (The Jerusalem Center for Public Affairs) در گزارشی مبسوط  نوشت که تهدید ایران برای مسلح ساختن کرانه باختری را باید جدی گرفت.


این اندیشکده اسرائیلی نوشته بود:
«این نخستین باری نیست که ایران نسبت به تسلیح کرانه باختری تهدید می‌کند. آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران، اظهار کرده بود که حوادث غزه ایران را به این باور رسانده است که کرانه باختری باید مانند غزه مسلح شود و اقدامات در این زمینه باید انجام گیرد. آنچه که باید به خاطرش اعلام خطر کرد این است که این بیان‌های تکراری سطح بالای ایران نسبت به تسلیح سازمان تروریستی فلسطین در کرانه باختری، یک تهدید آشکار علیه اسرائيل است.ایران می‌خواهد وارد یک دروان پسا عملیات لبه حفاظتی شده و در آن بماند و به نایبان خود اثبات می‌کند که همچنان رهبری و پشتیبانی تسلیحاتی آنان برای منازعه علیه اسرائیل را به عهده دارد.»



حمله رژیم صهیونیستی به سوریه

 


        2.  نبرد حزب الله و اسرائیل در سوریه و مرز لبنان و سوریه :
اما اوج رویارویی حزب الله لبنان و رژیم اسرائیل در صحنه جنگ داخلی سوریه رخ داد. بعد از مشخص شدن این نکته واضح و آشکار که هدف از تظاهرات و خشونت در سوریه، نیل به دموکراسی نیست، و تروریستهای تکفیری صادراتی با حمایت محور عربی، عبری سعی در حمله به مقدسات اسلامی و ضربه زدن به محور مقاومت را دارند ، حزب الله وارد عمل شد و با قدرت هرچه تمام تر ، معادله جنگ را به نفع دولت سوریه تغییر داد.حضور حزب‌الله در جنگ سوریه نه تنها باعث تضعیف قدرت آن نشده بلکه منجر به تقویت جنبش مقاومت اسلامی لبنان هم شده است. نیروهای حزب‌الله به دلیل استفاده از سلاح‌های پیشرفته در جنگ سوریه حرفه‌ای‌تر شده‌اند. آن‌ها آمادگی خود را برای جنگ علیه اسرائیل حفظ کرده‌ و هر حادثه‌ای در مناطق مرزی می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر کند. علی‌رغم تلفات حزب‌الله در سوریه، این گروه شیعی به صورت دائم در حال نظارت و کنترل فعالیت نیروهای نظامی اسرائیل در امتداد مرزها است.اما دلیل دخالت حزب الله در سوریه و نقش مستشاری ایران در این بحران چیست؟ در نظام بین المللی کنونی که ثمره جنگ جهانی دوم است ، ایران به عنوان بازیگری سرکش(!) شناخته می شود که منافع هژمون یعنی آمریکا و متحدان منطقه ای آن را به چالش می‌کشد.



حمله رژیم صهیونیستی به سوریه



ایران به عنوان کشوری انقلابی که با نظم موجود مخالف است و در پی به چالش کشیدن هژمونی آمریکاست و ترکیه و عربستان که در پی موزانه راهبردی با ایران هستند، دو قطب منطقه ای بحران سوریه هستند. بحران های منطقه‌ای دارای آثار و پیامدهای بین‌المللی هستند و می‌توانند پای قدرت‌های بزرگ را به عنوان نیروی مداخله گر به منطقه مورد منازعه باز کنند.


در مورد سوریه ، آمریکا در صدد حفظ امنیت اسرائیل و ایجاد چتر امنیتی در قبال متحدین خود و اعمال هژمونی جهانی در منطقه است که ایران به عنوان قدرت منطقه ای سعی در به چالش کشیدن نظم آن را دارد.  محور اصلی مقابله با دولت سوریه را باید در راهبردهای امنیتی قدرتهای بزرگ فرا منطقه ای و بازیگران منطقه ای دانست.چنین اقدامی در راستای موازنه راهبردی تهدید انجام می‌گیرد.



حمله رژیم صهیونیستی به سوریه



در اندیشه ژئوپلیتیکی امریکا و ترکیه و در رویکرد ایدئولوژیک عربستان ، ایران به عنوان تهدید امنیتی محسوب می‌شود. به همین دلیل است که سه کشور فوق از الگوی مقابله با دولت بشار اسد برای کاهش قدرت منطقه ای ایران بهره‌گیری می‌کنند.


رویارویی جبهه اسلام ناب محمدی به رهبری جمهوری اسلامی ایران و استکبار جهانی به رهبری آمریکا، اکنون پس از گذر از مبانی فکری و عقیدتی در آغاز هزاره سوم وارد فاز عملیاتی و قسمت تاریخی خود شده است. آمریکا بعنوان دولت هژمون و ابر قدرت نظم بین المللی پسا جنگ جهانی ، سعی در گسترش نفوذ خود در همه مناطق چه به صورت مستقیم و چه به صورت نیابتی دارد. ایران بعوان دولتی برآمده از آرمان های انقلاب اسلامی، تعریف دیگری از جبهه نبرد ارائه و نقش عوامل غیر مادی را در این رویارویی افزایش داده است. تکلیف گرایی به جای نتیجه گرایی ، جاری دیدن عاشورا در زمان و مکان و دوری از ذلت ، مبنای رفتار جمهوری اسلامی است.



حمله رژیم صهیونیستی به سوریه



انقلاب اسلامی ایران، نخستین انقلابی محسوب می‌شود که آشکارا شریعت و تعالیم اسلامی را به‌عنوان قانون اساسی خود برگزیده¬است .انقلاب اسلامی ایران که می‌توان آن را به صورت گفتمان تجلی‌یافته در نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف کرد، به لحاظ داشتن ویژگی‌های خاص غیرمادی در قالب یک انقلاب فرهنگی، اصول و ارزش‌هایی متفاوت از هنجارها و مرسومات رایج که در نظم لیبرال تعین یافته، به نمایش گذارده است.همین عوامل غیر مادی ( حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم)است که باعث تقابل ایران و آمریکا می شود. ایران در صورت عدول از ارزشهای انقلابی و اسلامی و استحاله در نظام بین المللی لیبرال، مسلما ذخیره گفتمانی خود در جهان اسلام را از دست میدهد.آنچه که به جمهوری اسلامی قدرت نرم و گفتمان ساز می بخشد، مقاومت و مقابله علیه زورگویان جهانی است.


انقلاب اسلامی ایران با اعطای خودباوری فرهنگی به ملتهای مسلمان توانست رویکرد تمدنی خود را به منصة ظهور رساند. همچنین از رهگذر احیای ارزش‌هایی چون عدالت محوری و عدالت‌گستری، مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم، صلح‌طلبی، عزت‌نفس، استقلال‌گرایی، توسعه اخلاق و دین‌مداری، هنجارسازی، شکوفایی حس خداجویی، حقیقت‌طلبی، ، موجبات شکوفایی و بالندگی مجدد تمدن اسلامی را در راستای تمدن‌سازی نوین فراهم آورد. بدین‌ترتیب، تمدن اسلامی توانست بلوک ایدئولوژیکی واحدی را تشکیل دهد که غرب را وادار به دست کشیدن از ادعای جهانشمولی خود سازد.


اگر جمهوری اسلامی در نظام بین المللی و دیپلماسی ناعادلانه کنونی هضم شود ، ناچار است از آرمانهای فراملی خود دست کشیده و در چهارچوب تنگ منافع ملی باقی بماند.در نتیجه قدرت نرم و محور بودن خود را در گفتمان مقاومت علیه نظام سلطه از دست میدهد.


ایران با درک این موضوع، فعالانه وارد نبرد با جبهه تکفیری و صهیونیستی شد و با کمک حزب الله شکست‌های سختی به دشمن وارد آورد. به این ترتیب معادله قدرت تغییر کرد و حزب الله و ارتش سوریه با عقب راندن تکفیری ها عملا به بلندی‌های جولان و منطقه قنیطره رسیدند و اینجا بود که اسرائیل احساس خطر کرده و عملیات ترور را آغاز کرد. 
 

حمله رژیم صهیونیستی به سوریه





        3 . اهمیت قنیطره برای طرفین
1. نزدیکی قنیطره به بلندی های اشغالی جولان که در اختیار اسرائیل است؛
2. امکان رصد و دیده بانی هرگونه تحرک از بلندی های جولان؛
3. نزدیکی قنیطره به دمشق(55 کیلومتری جنوب غرب پایتخت سوریه)؛
4. امکان استقرار تروریست ها و نیروهای اشغالی در قنیطره ، تهدیدی جدی علیه حزب الله و دولت سوریه است؛
5. اتصال خط عملیاتی اسرائیل و داعش در قنیطره، تلفات سنگینی به حزب الله وارد می کند و بدین ترتیب کمک های لجستیکی از اسرائیل به راحتی در اختیار داعش قرار می گیرد؛
6. استقرار حزب الله در قنیطره ، امکان بازگشایی جبهه جدیدی را علیه اسرائیل در اختیار این گروه قرار می دهد.
با عنایت به موارد مذکور، می توان به دلایل حضور حزب الله و شهید جهاد مغنیه در این منطقه پی برد.



حمله رژیم صهیونیستی به سوریه
 


       4. واکنش جریان مقاومت به تجاوز اسرائیل:
حزب‌الله لبنان دشواری های فراوانی را (مشکل تر از شهادت جهاد مغنیه و ابوعیسی) تحمل کرده است. به همین دلیل سران حزب الله تمامی گزینه‌ها را بررسی می‌کند تا دشمن را در حالت حیرت و نگرانی و استرس عدم اطمینان نگه دارد.اسرائیلی‌ها به جای حمله به جنوب لبنان و تمام خاک این کشور کوچک در غرب آسیا، این بار تصمیم گرفتند در سوریه به حزب الله و ایران ضربه بزنند. امری که حزب‌الله را این بار وادار به پاسخ در همان جولان اشغالی به جای جنوب لبنان خواهد کرد. اسرائیلی‌ها خوب می‌دانند که حزب‌الله بر اساس «سیاست تأثرپذیری» عمل نمی‌کند.  



حمله رژیم صهیونیستی به سوریه

 
بدین ترتیب نبايد انتظار داشت حزب‌الله لبنان عمليات احساسی و عاطفی انجام خواهد بود. از اين رو تل‌‌آويو مثل هميشه نخواهد توانست مشت حزب‌الله را در مرحله واكنش عملياتی باز كرده و به نيت حزب‌الله پی ببرد. حزب‌الله نقطه‌ای به اسرائيل حمله می‌كند كه در آن عنصر غافلگيری رعايت شده باشد و ضربه واكنش حزب‌الله به گونه‌ای طراحی می‌شود كه به اقدامات تروريستی و استفاده تروريستی اسرائيل از بالگردها خاتمه دهد.



حمله رژیم صهیونیستی به سوریه



 
        5. تحلیل دشمن صهیونیستی از ترور فرماندهان محور مقاومت:
مرکز امور عمومی اورشلیم ، (The Jerusalem Center for Public Affairs) در گزارشی  اذعان کرده است شهادت نیروهای ایرانی در قنیطره، دلیل دیگری بر قدرت نمایی و حضور ایران در بلندی های اشغالی جولان است. این مرکز در گزارش خود نوشته است که حزب و الله ایران قویا از سوریه حمایت می‌کنند و هرگونه تجاوز به دمشق را با قدرت پاسخ می‌دهند و سرکوب می کنند.


در انتهای این گزارش آمده است که شهادت نیروهای ایرانی در قنیطره، نشان می دهد حزب الله و ایران در حال گسترش جبهه نبرد علیه اسرائیل و حضور بیشتر در بلندی های اشغالی جولان برای ضربه زدن به اسرائیل هستند.




       6 . نتیجه گیری
در گذشته حملات رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی فقط شامل اهداف کامل سوری بود ؛اما حمله اخیر ایران ، حزب الله و سوریه را به طور همزمان هدف قرار داد.



حمله رژیم صهیونیستی به سوریه

سردار شهید محمدعلی الله دادی


لذا پاسخ این جنایت ، محدود به حزب الله و یا دولت سوریه نخواهد بود و این بار جمهوری اسلامی ایران نیز انتقام خون فرمانده شهید خود را از دشمن اسرائیلی خواهد گرفت.  


 گزارش از بهنام خسروی


منابع:
. http://www.danielpipes.org/805/gideons-spies-the-secret-history-of-the-mossad
  . http://www.cfr.org/iran/profile-imad-mugniyah/p11317
  http://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/view/who-was-imad-mughniyeh
  . http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32005E0427:EN:HTML
  . http://www.cnn.com/2008/WORLD/meast/02/13/hezbollah/index.html?iref=mpstoryview
  .http://www.cnn.com/2008/WORLD/meast/02/13/hezbollah/index.html?iref=mpstoryview, CNN, February 13, 2008
 . COUNCIL COMMON POSITION 2005/847/CFSP of 29 November 2005 Official Journal of the European Union Accessed August 17, 2006
  . http://www.pvtr.org/pdf/GlobalAnalysis/Assessment%20of%20Imad%20Mughniyeh.pdf
  . http://jcpa.org/irans-threats-must-be-taken-seriously/
  . http://www.dailymail.co.uk/wires/ap/article-2915199/US-senators-Saudi-Arabia-talk-Syrian-rebel-training.html
  . http://www.annahar.com/article/206787
  . http://jcpa.org/attack-golan-irans-along-israels-borders/
  . http://www.debka.com/newsupdatepopup/10257/


انتهای پیام./.







کد خبر: ۵۱۰۹۸۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن