تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798742662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخي خواص در سال ۸۸ خيلي بي‌انصافي كردند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برخي خواص در سال ۸۸ خيلي بي‌انصافي كردند
عضو شوراي نگهبان با اشاره به وقايع سال 88 از رفتار و سكوت برخي خواص در آن دوره زماني انتقاد كرد.
عضو شوراي نگهبان با اشاره به وقايع سال 88 از رفتار و سكوت برخي خواص در آن دوره زماني انتقاد كرد.  
آيت‌الله محمد مومن شاگرد امام خميني(ره)، از اعضاي شوراي نگهبان قانون اساسي و شوراي خبرگان رهبري مهمان اين هفته برنامه «شناسنامه» بود.
وي در بخشي از سخنان خود با اشاره به دوران مبارزه و دوران حضور در دادگاه ويژه روحانيت گفت: دادگاهي را امام خميني(ره) فرموده بود تشكيل شود و خود روحانيون مسئول دادگاه باشند. سر اين كار اين بود كه برخي مسائل در مورد روحانيون دست ديگران نيفتد و حيثيت روحاني خلافكار محفوظ بماند. ما در قم اين دادگاه را تشكيل داديم و روحانيون خلافكار را محاكمه مي‌كرديم كه بيشتر با ساواك در ارتباط بودند. در ليستي كه از ساواك به دست من افتاده بود اسامي آنها بود. مرحوم منتظري زماني به من زنگ زد و پرونده‌هاي ساواك را كه در اختيار كميته بود به من سپرد. دو تن از طلاب كه اكنون جزو فضلا و علما هستند، رفتند و پرونده‌ها را خواندند و اشخاصي كه جزو روحانيون بودند را در پرونده‌ها پيدا كردند. ما پرونده‌ها را در يك اتاق جمع كرديم تا بعد از اينكه وزارت اطلاعات تشكيل شد به آنها داديم.
آيت‌الله مؤمن درباره نظارت مجلس خبرگان بر رهبري ادامه داد: نظارت هست و هيئتي هم براي اين كار داريم. از سال اول اين را تشكيل داديم. خيلي هم حرف زديم تا اين را تثبيت كنيم. خيلي‌ها مي‌گفتند شما اين حرف‌ها را مي‌زنيد براي شما بد تمام مي‌شود.
وي درباره برخي نگراني‌ها از سياسي شدن مجلس خبرگان افزود: اين كار درست نيست. اين حرف‌ها را اگر به من بگويند، من نگراني ندارم چون من جزو پيرهاي شوراي نگهبان هستم.
اين عضو شوراي نگهبان قانون اساسي در پاسخ به سؤالي درباره ‌نحوه تعيين صلاحيت اعضاي شوراي نگهبان گفت: من از همان كتاب‌هايي كه خواندند و جاهايي كه مهم است را طرح سؤال مي‌كنم. بايد خود متن را بنويسند و ترجمه كنند و بگويند متن چه چيزي را توضيح مي‌دهد. امتحان گيرنده هم كه ما نيستيم بلكه چند تن از فضلا هستند كه از قم مي‌آيند.
آيت‌الله مؤمن پيرامون اتهاماتي درباره رأي يكجانبه آيت الله جنتي در شوراي نگهبان گفت: اين اتهامات سياسي دروغ است. جنتي كسي است كه آدم متديني است و از 51 ركعت نماز شبانه روزي هيچ‌كدام را ترك نمي‌كند. آدم بسيار شايسته‌اي است. او خود را به اسلام و انقلاب نشان داده است. او گاهي رأي مي‌دهد و گاهي نمي‌دهد. بايد هفت نفر چيزي را خلاف قانون اساسي يا چهار نفر خلاف شرع بدانند تا رد شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه شما عملكرد سال 88 شوراي نگهبان را چگونه مي‌بينيد، آيا عملكرد برخي اعضاي شورا در اظهار نظرهاي سياسي بهتر بود با دقت انجام شود، گفت: من نمي‌دانم اظهار نظرها چگونه بود كه حرفي بزنم ولي كاري كه شوراي نگهبان كرد بر اساس قانون اساسي بود. بساطي كه راه انداختند و گفتند فردي كه تأييد شده بود رأي نياورده دروغ بود. ما دقت كامل كرديم. مردم بايد به فرد رأي بدهند. 40ميليون از مردم رأي دادند خب يك فرد رأي نياورد.
اين عضو شوراي نگهبان گفت: ما حتي در مجلس هفتم برخي افراد را تأييد نكرده بوديم ولي از طرف دولت يا نمي‌دانم كجا 12-10 نفر آمدند گفتند چرا تأييد نمي‌كنيد، افراد كم هستند. به من گفتند بيا در جلسه‌اي كه چند نفر از وزرا آمده‌اند صحبت كن. اينگونه شد كه اجازه دادند من هم صحبت كنم. من خطاب به وزرا گفتم كاري كه در اين دوره كرديم نسبت به اين افراد فرقي نمي‌كند با دوره‌هاي پيش. خب افراد بايد برخي ويژگي‌ها را داشته باشند، وقتي ندارند ما بايد چه كنيم. بعد گفتند شما برخي از اين افراد را دوباره بررسي صلاحيت كنيد. من گفتم اين كار را مي‌كنيم اما شما نرويد بگوييد كه شوراي نگهبان قول داده است، عد‌ه‌اي كه شما مي‌خواهيد را تأييد كند. يك كلام دروغ نبايد گفته شود.
وي افزود: اتفاقاً ما 40 نفر مي‌خواستيم. ما گفتيم در عوض اين 40 نفر شما 80 نفر از كساني كه رد‌صلاحيت كرديم و شرايط كم‌آشوبي دارند معرفي كنيد و آنها معرفي كردند. برخي آقايان عصباني بودند كه چرا اين قول را داديد، گفتم من به كسي قول دادم؟ از جمعي كه آنها آوردند، ما فقط حدود 50 نفر را توانستيم تأييد كنيم. بقيه حرف‌ها دروغ بستن به عملكرد شوراي نگهبان است.  مؤمن در مورد عملكرد خواص در فتنه 88 گفت: آن كاري كه بايد انجام مي‌دادند انجام ندادند. من از برخي توقع داشتم‌. مؤمن درباره اينكه حسن روحاني شاگرد او بود، گفت: هنوز هم سلام و عليكي با هم داريم، منتها من زياد اهل رفت و آمد نيستم. آقاي روحاني شاگرد خوبي بود ولي حيف كه درس را ادامه نداد.


منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن