تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801776511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکرات هسته‌ای با ایران، در راس توجه سیاست خارجی اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کریستین ساینس مانیتور
مذاکرات هسته‌ای با ایران، در راس توجه سیاست خارجی اوباما
روزنامه کریستین ساینس مانیتور نوشت: رسیدگی به پنج موضوع مهم جهانی دو سال پایانی ریاست جمهوری باراک اوباما را به خود اختصاص خواهند داد.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم "هوارد لافرانچی" افزود: باراک اوباما در سخنرانی سالانه خود به صراحت تاکید کرد در تعامل با موضوعات مهمی از مقابله با داعش گرفته تا برنامه هسته ای ایران به همکاری با شرکایش ادامه خواهد داد. 


وی در سخنرانی سه شنبه خود از ملت آمریکا خواست برای شکست دادن داعش صبوری پیشه کنند و این حکایت از آن داشت که حتی پس از پایان دو سال باقی مانده ریاست جمهوری وی آمریکا همچنان به این جنگ ادامه خواهد داد. 


اما این تعبیری جدید از سیاست خارجی بود که اوباما از زمان آغاز فعالیت خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا در پیش گرفته بود. وی تاکید کرد تلاشش به منظور ایجاد یک ائتلاف برای کمک به نابود کردن داعش مانع از کشیده شدن پای آمریکا به یک جنگ زمینی جدید در منطقه خواهد شد. 


باراک اوباما در سخنان سه شنبه خود ادعا کرد آمریکا در جنگ با داعش نقش رهبری ائتلاف را برعهده دارد، اما حقیقت این است که از آغاز حملات هوایی برضد مواضع داعش در ماه اوت، آمریکا به تنهایی حدود چهار پنجم حملات هوایی به سوریه و عراق را انجام داده است. علاوه بر آن که  بیشترین هزینه این مبارزه را نیز آمریکا تقبل کرده و بر اساس گزارش های پنتاگون تا کنون بیش از یک میلیارد دلار هزینه کرده است. 


اوباما اجازه دو برابر کردن نیروهای آمریکایی در عراق را صادر کرده است اما اصرار دارد آنها تنها به کار آموزش و مشاوره اشتغال خواهند داشت و به میدان نبرد نخواهند رفت. 


اما مسئله ایران و نتیجه مذاکرات هسته ای بین المللی که قرار است تا پایان ماه ژوئن به امضای توافقنامه نهایی منجر شود، در راس توجه سیاست خارجی اوباما قرار دارد. احتمالا ایران در ماه های آتی نقش مهمی در سیاست خارجی آمریکا ایفا خواهد کرد. کنگره در آستانه تصویب یک لایحه جدید در زمینه افزایش تحریم های ایران است، قانونی که رئیس جمهور در سخنرانی سه شنبه خود بار دیگر تاکید کرد که اگر روی میزش قرار بگیرد، آن را وتو خواهد کرد. 


بسیاری از سناتورهای جمهوریخواه و برخی از دموکرات ها این تفکر را مضحک می خوانند که درصورت تصویب تحریم های جدید برضد ایران به دنبال شکست مذاکرات هسته ای، ایران میز مذاکره را ترک می کند. بلکه حامیان این طرح معتقدند، تصویب قانون افزایش تحریم های ایران در کنگره تضمینی است برای نگاه داشتن این کشور پای میز مذاکره. 


اوباما معتقد است براساس توافقنامه موقتی که با ایران به امضا رسیده است، تصویب هرگونه تحریم جدید بر ضد این کشور آن هم در حالی که مذاکرات ادامه دارد، غیرقانونی است. علاوه بر آن اوباما تاکید کرده است هرگونه اقدام یک جانبه در شرایط کنونی که به شکست مذاکرات منجر شود، باعث انزوای آمریکا خواهد شد. 








انتهای پیام./.







کد خبر: ۵۱۰۹۴۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن