تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798497376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جدی ترین رویداد رقابتی فیلم کوتاه درشیراز آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: جدی ترین رویداد رقابتی فیلم کوتاه درشیراز آغاز شد خبرگزاری پانا: رقابت فیلمسازان جوان در ششمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز به عنوان جدی ترین رقابت در حوزه فیلم کوتاه این شهر آغاز شد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۳۰ دي ساعت 16:43

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، روز گذشته ششمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز در حالی آغاز شد که تنها رویداد رقابتی فیلم کوتاه در نبود هفته های فیلم و عکس سینمای جوانان ایران به شمار می رود.
این جشنواره در نبود چهره های نام آور فیلم کوتاه محل رقابت فیلمسازان نوپایی است که پس از طی دوره های آموزشی راهی و جایگاهی برای نمایش آثار خود می یابند تا در نبود گروه سینمایی "هنر و تجربه" در شیراز که قرار است محلی برای نمایش فیلم های کوتاه در کنار فیلم های مخاطب ویژه باشد اما هنوز در شهر فرهنگ و هنر راه اندازی نشده می توانند دست کم برای یکبار هم که شده نمایش فیلم خود را روی پرده نقره ای سینمای مجموعه فرهنگی و هنری حافظ را تجربه  کنند.
فیلمسازان شیرازی باید جایی برای نمایش آثارشان داشته باشند
رضا نگارش که از فیلم اولی های این جشنواره است و در بخش غیررقابتی با فیلم جای خالی حضور دارد، در حاشیه این جشنواره بیان داشت: این فیلم پروژه پایانی دوره یکساله فیلمسازی است که به جشنواره راه یافته و دارای مضمونی تجربی است.
وی تاثیر جشنواره های فیلم کوتاه را مهم ارزیابی و عنوان کرد: فیلمسازان تجربی و دانش آموختگان فیلمسازی بسیاری در شیراز هستند که باید جایی برای نمایش آثارشان داشته باشند حتی اگر این امکان به صورت غیررقابتی هم باشد اکران این آثار تاثیر بسیاری دارد چون باعث می شود آنها که پی گیر فیلم کوتاه هستند بتوانند این آثار را ببینند.
نگارش مشکلات فیلمسازی را برای هنرجویان این رشته را هزینه های وارد بر علاقه مندان فیلمسازی دانست و افزود: برای فیلمسازی هزینه ها را اصلا نباید دست کم گرفت و برای تامین تجهیزات و استفاده از نیروهای متخصص در این باره باید از نیروهای کارکشته بهره برد.
وی با اشاره به اینکه در آموزش فیلمسازی، موضوع صدا دست کم گرفته می شود، تصریح کرد: من برای ساخت این فیلم در بخش صدا مشکل داشتم و از این ناحیه خیلی لطمه دیدم. چراکه اگر به مقوله صدا اهمیت داده و از نیروهای متخصص در این بخش استفاده شود نمود آن در فیلم ها به خوبی دیده می شود.
این فیلمساز جوان روند برگزاری جشنواره های منطقه ای را با تغییر و تحولاتی که در ساختار سینمای جوانان ایران پدید آمد مثبت دانست و افزود: با روندی که دفاتر سینمای جوانان کشور با یاری نیروهای داخل شهرستان ها طی می کند می شود انتظار داشت مسیر تولید هموارتر شود.
فیلمسازان استاندارهای تصویری، تدوینی و فیلمنامه را رعایت کرده اند
محسن مقدم که از بنیان گذاران این جشنواره است و ستاد اجرایی جشنواره را هدایت می کند، سطح آثار ششمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز را در سنجش با دوره های پیشین از نظر کیفیت برتر دانست و گفت: در این دوره فیلمسازان استاندارهای تصویری، تدوینی و فیلمنامه را رعایت کرده اند که این موضوع تشویقی است برای فیلمسازان تا در دوره های آینده جشنواره نقاط ضعف هایشان را بتوانند جبران کنند.
این کارگردان پرپیشینه فیلم کوتاه و مستند جشنواره فیلم کوتاه شیراز را جدی ترین رویداد رقابتی در این باره عنوان کرد و افزود: این جشنواره به شرطی که مورد حمایت مدیران فرهنگی قرار گیرد می  تواند این روند را حفظ کند.
این عضو ستاد اجرایی جشنواره درباره ی رشد کمی جشنواره فیلم کوتاه شیراز، گفت: یکی از مشکلات این جشنواره مشخص نبودن تاریخ قطعی آن است که در تقویم فرهنگی استان گنجانده نشده است، از این جهت جابه جایی در یک دوره به یکسال می رسد و گاهی از یک سال هم گذر می کند، لذا وقتی این موضوع از یکسال گذشت متقاضی شرکت زیاد می شود، اما در این دوره چون تقریبا به یکسال رسید نسبت به سال گذشته آمار کمتر شده است، در حالی که از نظر سطح کیفی آٍثار خیلی رشد داشته است.
مقدم ادامه داد: اگر این جشنواره به صورت مستمر ادامه یابد مطمئنیم هفتمین دوره آن شاهد رقابت فیلم های بهتری خواهد بود.
وی دلیل نبود برنامه های جنبی و کارگاه آموزشی را در ششمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز را کمبود بودجه عنوان کرد و افزود: می توان پس از پایان جشنواره با توجه به ضعف هایی که در فیلم ها بوده مانند فیلمنامه، صدابرداری یا دیگر موارد کارگاه هایی برگزار شود.
مقدم که عضو هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه شیراز است، گفت: انجمن فعالیت خود را روی نمایش هفتگی این گونه آثار متمرکز کرده است، موضوع تولید مرتبط با انجمن سینمای جوانان است که خروجی آن انجمن فیلم کوتاه شیراز می شود. از این رو، تغییر مدیریت انجمن سینمای جوانان فارس قدرت اجرایی آن را نسبت به قبل افزایش می دهد و این می تواند موجب همکاری بین انجمن فیلم کوتاه و انجمن سینمای جوانان شود. با توجه به اینکه خروجی های انجمن که فیلم تولید می کنند می توانند در ادامه مورد حمایت انجمن فیلم کوتاه قرار گیرد بدین صورت که نمایش فیلم ها، برگزاری جشنواره ها و کارگاه های تخصصی را انجام داده و حتی در ساخت فیلم های بعدی به فیلمسازان کمک کند به صورتی که برای نمونه عوامل اجرایی برای فیلمسازان فراهم آوریم.
نمایش 42 فیلم کوتاه مستند، داستانی، تجربی و انیمیشن در شیراز
وی اعلام کرد: در این جشنواره 42 فیلم کوتاه حضور دارد که این آثار در قالب مستند، داستانی، تجربی و انیمیشن است.
مقدم افزود: در ششمین جشنواره فیلم کوتاه آثار داستانی برتری نسبی به دیگر قالب ها برخوردار است و کمترین حضور را فیلم های انیمیشن دارد که نسبت به دوره گذشته که انیمیشن اصلا حضور نداشت این رشد خوبی را نشان می دهد.
وی ادامه داد: در بخش غیررقابتی این جشنواره 15 فیلم کوتاه به نمایش در می آید.
ششمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز تا دوم بهمن ماه در تالار سبز مجموعه فرهنگی و هنری حافظ برپاست و آین پایانی و اعلام نفرات برگزیده نیز در روز پنجشنبه برگزار می شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن