تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 22 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799823530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرخ بيکاري استان زنجان 1.8 درصد پائين تر از ميانگين کشوري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ دي ۱۳۹۳ (۹:۴۲ق.ظ)
استاندار زنجان عنوان کرد: نرخ بيکاري استان زنجان 1.8 درصد پائين تر از ميانگين کشوري است استاندار زنجان اظهار داشت: در بحث اشتغال نبايد تنها به نمونه گيري فصلي اکتفاء نمود بلکه حداکثر يک آمار يکساله مد نظر باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين نشست جمشيد انصاري استاندار زنجان با بيان اين مطلب که در فرايند اطلاع رساني علاوه بر جذابيت خبر بر صحت اطلاعات نيز بايد توجه داشت گفت: اطلاعات درست مبناي تصميم سازي و برنامه ريزي مردم است و اطلاع رساني در حوزه خبر صرفا يک حرکت ژورناليستي نيست.
وي در ادامه در خصوص آمار بيکاري استان اظهار داشت: آمار بيکاري حاصل از سرشماري است و غير از سرشماري هر اطلاعاتي در خصوص اشتغال و بيکاري، برآوردي است.
انصاري در ادامه به آمار ارائه شده در پائيز سال جاري از سوي مرکز آمار ايران پرداخت و گفت: نرخ بيکاري کشور 10.5 و استان 8.7 درصد اعلام شده است.
وي با بيان اينکه نرخ بيکاري استان زنجان 1.8 درصد پائين تر از ميانگين کشوري است گفت: استان زنجان به لحاظ درجه بندي استانها، جز 10 استاني است که نرخ بيکاري آنها پائين تر از متوسط کشوري است.
انصاري تصريح داشت: در حال حاضر نرخ بيکاري شهري استان يک درصد از نرخ بيکاري شهري کشور پائين تر است.
استاندار زنجان وضعيت بيکاري جوانان گروه سني 15 الي 29 سال را در سالهاي گذشته نگران کننده دانست و گفت: نرخ بيکاري استان در گروه سني 15 الي 29 سال 18 درصد و در کشور اين نرخ 22 درصد است.
انصاري در ادامه بيشترين سهم اشتغال در دنيا را بخش خدمات عنوان نمود و اظهار داشت: سهم بخش خدمات از اقتصاد ملي 48.2 درصد مي باشد که زمينه اشتغال 48.8 درصد را فراهم نموده است در حاليکه استان عليرغم سهم 48 درصدي بخش خدمات در اقتصاد استان، سهم اين بخش در اشتغال 36 درصد است.
وي افزود: پائين بودن سهم بخش خدمات در اشتغال استان به اين معني است که ما در بخش خدمات متناسب با ظرفيت هاي اقتصادي، ظرفيت اشتغال ايجاد نکرديم.
وي در ادامه ويژگي هاي اشتغال بخش خدمات را يادآور شد و گفت: فرصتهاي شغلي در بخش خدمات با صرف هزينه و زمان کمتري ايجاد مي شود.
وي اظهار اميدواري کرد: چنانچه ما برنامه ريزي مناسبي جهت توسعه بخش خدمات انجام دهيم و اتحاديه هاي صنفي و دستگاههاي ذيربط نيز همکاري لازم را بعمل بياورند مي توانيم با سرعت و صرف هزينه کمترفرصتهاي شغلي مناسب در استان ايجاد کنيم که همين امر در اشتغال شهري کمک شاياني خواهد نمود.
مهندس انصاري در خصوص بحث آلايندگي برخي صنايع در استان و دغدغه ايجاد شده در مردم بجهت آلودگي زيست محيطي اظهار داشت: حضور فعالتر بخش صنعت در اجراي برنامه هاي حفاظت از محيط زيست و مقابله با آلاينده هاي زيست محيطي ضروري است.
وي در خصوص وضعيت بارندگي استان اظهار داشت: متوسط بارش استان 330 ميليمتر است که در مقايسه با متوسط کشوري که 254 ميليمتر است، جز استانهاي گروه دوم هستيم.
وي افزود: بارندگي هاي 3 ماهه پائيز سال جاري در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته 20 درصد کاهش و نسبت به ميانگبن بلند مدت 30 ساله، 30 درصد افزايش را نشان مي دهد.
مهندس انصاري در بخشي ديگر از سخنان خود به جوازهاي صادر شده در بخش کشاورزي پرداخت و گفت: در 9 ماهه سال جاري 119 جواز تاسيس صادر شده که پيش بيني مي کنيم اين تعداد تا پايان سال به 150 جواز برسد که در مقايسه با تعداد 100 جواز صادره در سال گذشته، 50 درصد افزايش خواهد داشت.
وي اظهار اميدواري کرد: استان در صدور جواز تاسيس و حجم سرمايه گذاري در بخش کشاورزي،صنعت و معدن، رشد معناداري داشته بطوريکه در 9 ماهه سال جاري 395 جواز تاسيس صادر شده است.
به گفته استاندار زنجان حجم سرمايه گذاري 124 پروانه بهره برداري صادر شده، 360 ميليارد ريال مي باشد.
انصاري افزود: در بخش صنعت کشور متوسط 16 درصد جوازهاي تاسيس به واحد توليدي ختم مي شود که همين شاخص در استان ما در سال جاري به 22 درصد رسيده يعني امر پيگيري واحدهاي توليدي جدي تر دنبال شده است.
وي حجم سرمايه گذاري واحدهاي بهره برداري شده در سال گذشته را 208 ميليارد تومان و در 9 ماهه سال جاري 140 ميليارد تومان عنوان کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن