تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820263684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تل‌آويو در وحشت واكنش حزب‌الله


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تل‌آويو در وحشت واكنش حزب‌الله
يك بالگرد رژيم صهيونيستي روز يك‌شنبه با نقض حاكميت سوريه يك كاروان نيروهاي مقاومت اسلامي را در جنوب اين كشور هدف قرار داد.
نویسنده : محمد بابايي 


از زمان شروع بحران سوريه رهبران مقاومت بارها اعلام كرده‌اند كه دست عوامل صهيونيستي در آشوب‌هاي اين كشور دخيل است، هر چند اين مسئله در طول دو ماه گذشته آشكارتر و گزارش‌هاي معتبري براي اثبات ادعاي رهبران مقاومت حتي از سوي رسانه‌هاي صهيونيستي منتشر شده بود اما حمله روز يك‌شنبه اين رژيم عليه نيروهاي مقاومت اسلامي كه با نقض حاكميت ملي سوريه صورت گرفت دست‌هاي صهيونيست‌ها را در جنگ سوريه و همكاري آنها با گروه‌هاي تكفيري- تروريستي به صورت غيرقابل انكاري فاش كرد.

يك بالگرد رژيم صهيونيستي روز يك‌شنبه با نقض حاكميت سوريه يك كاروان نيروهاي مقاومت اسلامي را در جنوب اين كشور هدف قرار داد. ساعتي بعد حزب الله لبنان با صدور بيانيه‌اي خبر هدف قرار گرفتن گروهي از رزمندگان مقاومت در منطقه «قنيطره» سوريه را تأييد كرد و افزود: گروهي از مجاهدان حزب الله در جريان بازديد ميداني در شهرك «مزرعه الامل» قنيطره سوريه مورد هدف حمله موشكي قرار گرفته‌اند و «جهاد مغنيه»، فرزند عماد مغنيه، فرمانده نامدار حزب‌الله در اين حمله به شهادت رسيده است
  اجتناب‌ناپذيري پاسخ حزب‌الله
اين حمله تنها سه روز پس از آن اتفاق افتاد كه سيد حسن نصرالله در گفت‌وگو با شبكه الميادين تأكيد كرد كه حملات دشمن صهيونيستي عليه سوريه را بي‌پاسخ نخواهند گذاشت. با وجود اين تحليل‌گران معتقدند حزب‌الله شتاب زده و از روي احساس به حملات روز يك‌شنبه رژيم صهيونيستي واكنش نشان نخواهد داد و در زمان و مكان مناسب اقدام خواهد كرد. روزنامه السفير به نقل از يكي فرماندهان جنبش مقاومت اسلامي لبنان نقل كرد كه پاسخ حمله رژيم صهيونيستي «اجتناب ناپذير» است اما حزب‌الله «شتاب‌زده» اقدام نخواهد كرد.

روزنامه الاخبار نيز كه به حزب‌الله نزديك است با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي با اقدام خود تمامي خطوط قرمز را زيرپا گذاشته است، نوشت: « بدون شك اسرائيل يقين دارد كه حزب‌الله به اين ترور پاسخ خواهد داد.» حسن حجازي، كارشناس مسائل نظامي به شبكه تلويزيوني المنار وابسته به حزب‌الله گفت: چند گزينه اصلي براي پاسخ احتمالي حزب الله در نظر گرفته‌اند كه براين اساس احتمالاً پاسخ حزب الله يا در شبعا خواهد بود يا از بلندي‌هاي اشغالي جولان در خاك سوريه. در همين حال بعضي كارشناسان اسرائيلي پيش‌بيني كردند كه حزب‌الله در خارج از سرزمين‌هاي اشغالي به اين حمله پاسخ دهد. عاموس يادلين، رئيس سرويس جاسوسي نظامي رژيم صهيونيستي در واكنش به تجاوز اين رژيم به القنيطره در سوريه و به شهادت رساندن شش تن از عناصر حزب‌‌الله لبنان در اين منطقه گفت كه حزب‌الله و سيد حسن نصرالله دبيركل آن به اين عمليات پاسخ خواهند داد.

از سوي ديگر، يك منبع امنيتي وابسته به حزب‌الله لبنان به پايگاه تحليلي و خبري الوقت گفت نبايد انتظار داشت حزب‌الله از همان نقطه‌اي به اسرائيل حمله كند كه از آن مورد حمله واقع شده است و نيز نبايد گمان كرد كه عمليات حزب‌الله احساسي و عاطفي باشد. از اين رو تل‌‌آويو مثل هميشه نخواهد توانست مشت حزب‌الله را در مرحله واكنش عملياتي باز كند و به نيت حزب‌الله پي ببرد. بنابر گفته اين مقام امنيتي، اين منبع افزود، حزب‌الله نقطه‌اي به اسرائيل حمله مي‌كند كه در آن عنصر غافلگيري رعايت شده باشد و ضربه واكنش حزب‌الله به گونه‌اي طراحي مي‌شود كه به اقدامات تروريستي و استفاده تروريستي اسرائيل از بالگردها خاتمه دهد. در همين حال، منابع آگاه اعلام كردند كه محور «مزارع شبعا» واقع در مرز سرزمين‌هاي اشغالي با لبنان پس از آماده‌باش كامل رژيم صهيونيستي در حالتي از تنش و نگراني شديد به سر مي‌برد. بنا به گزارش «الجمهوريه»، رژيم صهيونيستي به تمامي نيروهاي نظامي و امنيتي در اين منطقه آماده‌باش داده است.

  نقض حاكميت در حمايت از تكفيري‌ها
 اين اولين باري نيست كه رژيم صهيونيستي براي حمايت از گروه‌هاي تكفيري حاكميت سوريه را كه ارتش آن درگير جنگ داخلي گسترده‌‌اي است، نقض مي‌كند. عمران زعبي، وزير اطلاع‌رساني سوريه با بيان اينكه «سازمان ملل بايد به طور جدي به مقابله با تجاوزات اسرائيل بپردازد»، گفت: «نخست وزير اسرائيل به دليل اقداماتش عليه سوريه، لبنان و فلسطين خود نماينده تروريسم است. »

 «عبدالمطلب حناوي» وزير ورزش و جوانان لبنان نيز با اشاره به اينكه تجاوز اخير اسرائيل به «القنيطره» سوريه بيانگر حجم همكاري اين رژيم با گروه تروريستي جبهه النصره است تأكيد كرد «حمله اسرائيل به منطقه اشغالي جولان تجاوزي جديد به سرزمين‌هاي يك كشور عربي و دخالتي آشكار در بحران سوريه است.»

پس از پيشروي نيروهاي دولتي سوريه در بخش‌هايي از استان قنيطره خصوصا تپه‌هاي موسوم به تپه‌هاي قرمز، جنگنده‌هاي اسرائيلي مواضع ارتش سوريه را بمباران كردند و رسما وارد جنگ با سوريه شدند. شواهد نشان مي‌دهد كه پس از شكست‌هاي مكرر مخالفان در جنوب سوريه تل‌آويو به صورت فزاينده‌اي وارد عمل شده تا بتواند موازنه‌اي بين قدرت اسد و مخالفان به‌وجود بياورد. پايگاه خبري المانيتور هم اواخر هفته گذشته از همكاري گسترده گروه‌هاي تكفيري با رژيم صهيونيستي در اين منطقه پرده برداشت.

  روزنامه هاآرتص نيز چند هفته پيش گزارش داد كه نمايندگان سازمان ملل طي اسنادي از همكاري تكفيري‌ها با رژيم صهيونيستي خبر داد‌ه‌اند.

دنيل نيسمن رئيس گروه لوانت، يك مركز تحقيقاتي در مسائل ژئوپلتيك مستقر در تل‌آويو در صفحه تويتر خود نوشت: «بگذاريد فراموش نكنيم كه حمله اسرائيل عليه فرماندهي حزب‌الله در جولان به صورت قابل توجه به شورشيان سوري كه عليه بشار اسد مي‌جنگند، كمك مي‌كند» صهيونيست‌ها براي توجيه اقدام خود در نقض حاكميت سوريه مدعي شده‌اند كه جهاد مغنيه و همراهانش در حال نصب سكوي پرتاب موشك در اين منطقه بوده‌اند و به همين دليل اقدام به حمله پيش‌دستانه كرده‌اند و در نهايت اين سؤال را مطرح كرد‌ه‌اند كه چرا نيروهاي حزب‌الله در سوريه حضور دارند. اين ادعاي صهيونيست‌ها در حالي است كه حزب‌الله از متحدان اصلي سوريه است و حضور نيروهاي اين جنبش در سوريه با هماهنگي دولت اين كشور صورت گرفته است.

نقش انگيزه‌هاي انتخاباتي نتانياهو
برخي منتقدان داخلي حمله روز يك‌شنبه رژيم صهيونيستي را به انگيزه‌هاي انتخاباتي رهبران اين جنبش نسبت داده‌اند. اما تحليلگران نزديك به محور مقاومت معتقدند منتسب كردن اين حمله به انگيزه‌هاي انتخاباتي نتانياهو براي انحراف افكار عمومي و جلوگيري از واكنش حزب‌الله است چراكه اقدام ارتش اسرائيل نمي‌تواند حزبي تلقي شده و جنبه اختلافي پيدا نمايد.

تشييع پيكر جهاد مغنيه
مراسم تشييع پيكر «جهاد عماد مغنيه» بعد از ظهر روز دوشنبه در ضاحيه جنوبي بيروت برگزار شد. به گزارش فارس، پيكر جهاد مغنيه، در ميان خيل عظيمي از مردم ضاحيه جنوبي بيروت و جمع كثيري از مسئولان و چهر‌ه‌هاي داخل و خارج لبنان به خاك سپرده شد. شبكه خبري «المنار»، گزارش داد كه شهيد جهاد عماد مغنيه در «روضه‌الشهيدين» و در كنار پدرش به خاك سپرده شد. تشييع كنندگان پيكر جوان شهيد حزب الله، فرياد «لبيك يا حسين»، «مرگ بر امريكا» و «مرگ بر اسرائيل» سر دادند.

پناهگاه‌هايتان را آماده كنيد
در پي حمله روز يك‌شنبه رژيم صهيونيستي طرفداران مقاومت به نقل از نصرالله خطاب به صهيونيست‌ها جمله‌اي دو كلمه‌اي با عنوان «پناهگاه‌هاي خود را آماده كنيد» در فضاي مجازي به ويژه در شبكه اجتماعي توئيتر منتشر كردند. اين جمله به صورت گسترده‌اي در فضاي مجازي بازتاب داشت. اين جمله دو كلمه‌اي ترس زيادي در ميان صهيونيست‌هاي ساكن سرزمين‌هاي اشغالي ايجاد كرده و همزمان تلويزيون المنار وابسته به حزب‌الله به پخش‌هاي سرودهاي نظامي و حماسي اقدام كرده است.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن