تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799658589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در رزمایش مشترک، وحدت نیروها عالی بود/ امن‌ترین کشور جهان هستیم/ کاری به میز مذاکره نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: امیر سرتیپ دوم خلبان "چیت‌فروش" در گفتگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران:
در رزمایش مشترک، وحدت نیروها عالی بود/ امن‌ترین کشور جهان هستیم/ کاری به میز مذاکره نداریم
مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: یکی از اهداف رزمایش، وحدت در رزم و تمرکز قوا بود که در این بخش وحدت نیروها بی‌نظیر بود و به همه اهدافمان رسیدیم.


به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ؛ رزمایش مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام "محمد رسول الله" دستاوردهای مهمی درتقویت و توسعه بنیه دفاعی داشت. نقش آفرینی نیروی هوایی در این رزمایش بسیار گسترده بود و ویژگی‌های خاصی داشت.  
 
به این منظور مصاحبه‌ای با امیر سرتیپ دوم خلبان "حسین چیت‌فروش"  مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش و سخنگوی نیروی هوایی در رزمایش ترتیب دادیم تا از دستاوردهای رزمایش در ابعاد مختلف مطلع شویم.
 
باشگاه خبرنگاران: در رزمایش مشترک "محمد رسول الله" نقش نهاجا در پیکره ارتش جمهوری اسلامی و دستاوردهای این نیرو چگونه بود؟ دیدگاه شما چیست؟

این رزمایش یکی از بزرگترین رزمایش چند دهه اخیر از نظر وسعت بود و آنچه که از دوران دفاع مقدس مهم بوده هماهنگی نیروها می‌باشد. نهاجا آن چیزی که پدافند و نداجا و نزاجا تقاضا می‌کند را به عنوان یک نیروی واکنش سریع وارد عمل شده و توانایی‌های خود را نشان می‌دهد.  ما در درگیری‌های هوایی با هواپیماهای دشمن فرضی درگیر می‌شویم و جنگ و گریز در آسمان را انجام داده و چون این عملیات با محوریت دریا بود،  یک سری اهداف را براساس "موشک‌های هوا به سطح" و هدف قرار دادن اهداف متحرک انجام دادیم نیروی هوایی رزمایش‌هایی که طرح ریزی می‌کند به دنبال این است که قطعات ساخته شده را آزمایش کرده و جوانان و فرماندهان جدید را آموزش و تربیت کند و ما می‌توانیم بگوییم که در رزمایش به همه اهداف خود رسیدیم اما به طور صددرصد هم نمی‌توان گفت که اشکالاتی نبوده و طبیعی است که اشکالاتی هم وجود داشته باشد. اما تمام این‌ها توسط ستادهای بالاتر و داورهایی که از ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد ارتش و ستاد نیروی هوایی وجود داشت ارزیابی و نقاط ضعف و قوت آن بررسی می‌شود و در رزمایش بعد در صورت لزوم اصلاح می‌گردد. ما قبلا اعلام کردیم  براساس وضعیت نیازمان که کشور چه نیازی دارد رزمایش‌ها را طرح ریزی کرده و در مناطق غرب، مرکز، جنوب و شرق در گذشته رزمایش انجام شده است.  
 







براساس تجربه هشت سال دفاع مقدس و مطالعه وضعیت منطقه رزمایش خود را تعریف کردیم و گرچه ما هیچ تهدیدی را از هیچ منطقه احساس نمی‌کنیم و خود را امن‌ترین کشور جهان می‌دانیم وتجربه هشت سال دفاع مقدس که در آن زمان به ما تجاوز شده و ما مار گزیده شدیم می‌دانیم که باید با تمام نیروها اعم از سپاه، ارتش، بسیج و نیروهای مردمی آمادگی خود را حفظ کنیم.
 
باشگاه خبرنگاران: یکی از اهدافی که در رزمایش موفق بود انهدام اهداف سطحی مثل "زره‌پوش‌ها"، "شناورهای سطحی" و "سامانه‌های پدافندی" بود. دستاوردهای این رزمایش در این بخش چه قدر رضایت‌بخش بود و پیشرفت‌ها در عرصه "موشک‌های هوا به سطح" چگونه خواهد بود؟

موشک‌های هوا به سطح یکی از بخش‌های بسیار حساس و مهم ما بود و علی الخصوص اهداف دریایی و متحرک و موشک‌هایی که داشتیم را استفاده کرده و به دلیل یک سری وضعیت قطعات خاص از مطرح کردن پاره‌ای مسائل محرمانه معذوریم، ولی پیوسته نیروهای مسلح و به خصوص نیروی هوایی که در آن حضور داریم نیاز نیروهای مسلح ما در بخش هوا و فضا به خوبی تامین می‌شود که مانند دوران دفاع مقدس که ناوهای کلاس "اوزا" ارتش عراق مورد اصابت قرار می‌گرفت اگرتقاضایی صورت بگیرد به سرعت خود را برسانیم و عملیات را انجام دهیم و با موشک‌های هوا به سطح که با افزایش برد و قدرت مانور بهینه سازی شده و به کارگیری خلبان‌های جوان‌تر توانستیم ایفای نقش کنیم.
 













باشگاه خبرنگاران: آیا می‌توانیم این گونه نتیجه بگیریم که یکی از اهداف کلان رزمایش که در دل شلیک موشک‌های هوا به سطح نهفته است، "کادرسازی" می‌باشد؟

دقیقا ما همین کار را کردیم و ما به دنبال این هستیم که یک نسل جدیدی بتواند این میدان موشک‌های" HOT " (موشک‌های جنگی واقعی) را شلیک کنیم و آموزش‌های لازم انجام شود. تا نسل جدید شلیک موشک‌ را تجربه نکند نمی‌توانیم به اهداف تعیین شده برسیم و ما نسلی از پیشکسوتان قدیم مثل امیر "برات‌پور (فرمانده حمله به H3)" و نسل میانه ونسل بسیار جوان هم حاضرند و با یک روحیه عالی نقش آفرینی می‌کنند.
 






باشگاه خبرنگاران: ما بمب قدرتمند "قاصد" را در گذشته بهره برداری کردیم و نتایج بسیار خوبی داشت. در این رزمایش سنگین‌ترین و دقیق‌ترین بمبی که استفاده شد کدام بمب بود و آیا بمب قاصد دوباره نیاز به استفاده در این رزمایش داشت؟

ما بمب قاصد را در گذشته استفاده کردیم و در این رزمایش نیاز نبود استفاده کنیم. ما مواردی که نیاز داریم استفاده می‌کنیم و نیازی به بمب قاصد نبود زیرا در گذشته آزمون خود را پس داده و هدف ما ساحل بود و با توجه به ترکش‌های گسترده چند کیلومتری بمب‌ها و معذوریت‌هایی که وجود داشت از استفاده از برخی بمب‌ها صرف نظر کردیم و لحظه‌ای که نیروهای سطحی مد نظر داشتند که آیا طبق یک زمان‌بندی می‌توان توسط "فانتوم‌ها" و "بمبرها" بمباران شوند این موضوع مد نظر ما بود که زمان دقیق بمباران را بسنجیم و برای نیروی هوایی زمان دقیق بمباران مهم بود و زمان‌شناسی بسیار در بخش هوایی مهم است و صرفا یک بمب مهم نیست و ما توانستیم اهداف متحرک دریایی را با موفقیت هدف قرار دهیم.  
 
باشگاه خبرنگاران: سوخت گیری جنگنده "سوخو به سوخو " که با موفقیت انجام شد و سوخت‌گیری‌های متعدد که به خوبی صورت گرفت از ویژگی‌های مهم این رزمایش بود.  دیدگاه شما در مورد ارزیابی موفق این دو عملیات در رزمایش و ساز و کار آن چیست؟

یکی از ارزش‌های هواپیمای "سوخو 24 " قابلیت سوخت‌گیری هوا به هوا بوده و مهم این است که شعاع برد عملیاتی‌اش را افزایش دهیم و به همین دلیل رزمایش در یک وسعت گسترده انجام شد و نکته‌ای که مهم است این که جنگنده‌ای که بخواهد در عمق 20 هزار پا سوخت‌گیری کند شاید  شناسایی شود پس باید در ارتفاع پست و پایین "شکاری به شکاری" سوخت بدهد.
 
ما در تاریخ دفاع مقدس تجربه 5 ساعت پرواز در خاک دشمن را داشتیم. مرز اردن حمله به H3 چنین تجربه‌ای بود که بار دیگردر منطقه "الولید" با سوخت‌گیری 4 بار توانستیم عملیات را با موفقیت انجام دهیم و سوالی که مطرح است این که آیا می‌توانیم دوباره این کار را تکرار کنیم که پاسخ مثبت بوده و (نتیجه آن) سوخت‌گیری سوخو به سوخو است این یک تمرین بسیار مهم برای نیروهای جوان بوده و برای ما این مهم است که در نقطه دورتر با دشمن درگیر شویم و اجازه ندهیم که به مرزهای ما نزدیک شوند و (فلسفه) افزایش گستره رزمایش نیز به همین دلیل بود.
 






باشگاه خبرنگاران: درباره موفقیت آمیز بودن سوخت‌گیری‌ها فرمودید هدفی که در رزمایش بوده آیا افزایش مدت زمان پرواز در آسمان است؟

بله، دقیقا. مدت زمان پرواز و افزایش شعاع عملیاتی از جمله اهداف ما در رزمایش بود.
 
باشگاه خبرنگاران: کادر جوان با سوخت‌گیری‌های متعدد چگونه کنار آمد؟ آیا توانستند در این حوزه اهداف لازم را محقق کنند؟

دقیقا و صددرصد و خلبانان جوان توانستند در سوخت‌گیری‌ها شرکت کنند و اهداف لازم را مورد اصابت قرار دهند و ستادها و هیئت‌ها و مسئولین نظاره‌گر این موضوع بودند و جوانانی که خلبانی "سوخو" و "فانتوم" را به عهده دارند از همه جهات عالی بودند.
 
باشگاه خبرنگاران: در رزمایش مشترک محمد رسول الله امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نزاجا به نیروهای وی‍ژه "نوهد" نمره 100 از 100 را دادند. شما با توجه به پتانسیل نیروی هوایی چه امتیازی را به خلبانان این نیرو در رزمایش می‌دهید؟

 با توجه به نظر خودم و عقیده خودم معتقدم باید (به پرسنل نیروی هوایی) نمره عالی داد دقت ، سرعت عمل، توانایی و مهارت آن‌ها عالی بود که البته نمره و ارزش‌یابی آن باید توسط ستادهای بالاتر بررسی شود.  
 
باشگاه خبرنگاران: خلبانان جوان در این رزمایش چه خصوصیاتی داشتند؟

همه این خلبان‌ها را شهید "بابایی"، شهید "دوران" و شهید "اردستانی" جوان در نظر بگیرید و ما آموزش و تربیت را سرلوحه کار خود قرار دادیم و این باعث خوشحالی مسئولین است که خلبانانی جوان با انگیزه و با داشتن تجربه دفاع مقدس پرورش یافتند و در این رزمایش ایفای نقش می‌کنند.
 
باشگاه خبرنگاران: اهمیت اطلاعاتی و تعامل بین نیروهای 4 گانه در رزمایش (نداجا، نزاجا، نهاجا و پدافند) را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در این رزمایش ارتباطات ارتقای چشم‌گیری نسبت به سایر رزمایش‌ها داشت و ما در بخش‌های مختلف توانستیم همکاری‌های لازم را انجام دهیم؛ یکی از اهداف رزمایش وحدت در رزم و تمرکز قوا بود که در این بخش وحدت نیروهای بی‌نظیر بود و به تمام اهدافمان رسیدیم.
 
باشگاه خبرنگاران: ما وقتی جنگ‌های منطقه را مورد مطالعه قرار می‌دهیم می‌بینیم که فقدان یک نیروی هوایی منجر به آسیب نیروی زمینی می‌شود که این موضوع در جنگ "اعراب" و "رژیم صهیونیستی" که ده‌ها عراده توپ کشورهای عربی و تجهیزات نظامی آن به خاطر عدم پشتیبانی هوایی با شکست مواجه شد دیده شد.  به نظر شما هم‌پوشانی و ارتباط بین نزاجا و نهاجا در عملیات نظامی آینده باید چگونه باشد؟

اگر دوران دفاع مقدس و عملیات‌های پیرامونی ما و تمامی کشورهای منطقه را بخواهیم مورد مطالعه قرار دهیم می‌بینیم که هیچ نیروی بدون اتکا به نیروی هوایی موفق نیست  و نیروی سطحی نیاز به پوشش هوایی و پوشش مواصلاتی دارد و همچنین نیروی هوایی به عنوان یک نیروی واکنش سریع باید بتواند نیروهای دشمن که مزاحم عملیات نیروی زمینی می‌شود را بزدایند و باید در این بخش به نقش نیروی هوایی پرداخته شود و مهم این است که به آن چه که داریم اعم از "فانتوم"، "میراژ" و "سوخو" آمادگی کامل برای رزم داشته باشیم.  
 
باشگاه خبرنگاران: رزمایش مشترک ارتش بازتاب‌های بین‌المللی خوبی داشت به نظر شما ارتباط بین رزمایش و دیپلماسی هسته‌ای در چیست؟

ما رزمایش را براساس الگو و آمادگی رزمی خود طراحی و تعریف و تدوین می‌کنیم و باید خود را آماده دفاع نگه داریم و تهدیدی برای هیچ کس نیستیم و صد البته مسائل سیاسی و دیپلماسی مهم نیست و ما کاری به میز مذاکره و کشورهای منطقه نداریم و فقط به دنبال ارزیابی توان دفاعی و آمادگی خود هستیم و توان کشورهای منطقه را رصد می‌کنیم و خود را آماده دفاع نگه می‌داریم ما سیاسی نیستیم و شرح وظایف ما تبعیت از خط ولایت فقیه و نظام و سیستم است و ما ولایت پذیر هستیم.





 
باشگاه خبرنگاران: اگر بخواهید سه هدف و دستاورد مهم رزمایش را مطرح کنید به کدام سه مورد اشاره می‌کنید؟

1-    وحدت نیروها دستاورد بزرگی بود که این نیروها در صورت هر گونه تجاوز به صورت یکپارچه دفاع کنند که این امر در رزمایش به خوبی محقق شد.
2-    ارزیابی مهارت خلبانان جوان در فرماندهی و طراحی و کار با انواع جنگنده‌ها  
3-    آزمایش توانایی مهمات و تست مهمات جدید
 
باشگاه خبرنگاران بر خود تکلیف می‌داند تا از امیر سرتیپ دوم خلبان "حسین‌ چیت‌فروش" مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش به خاطر وقت مصاحبه‌ای که به این رسانه مبذول داشتند و از جناب داوودی مسئول محترم خبری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به دلیل پیگیری و تسهیل در انجام مصاحبه تقدیر و تشکر کند.

گفتگو از محمد زرچینی

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن