تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798276035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منافع ملی و امنیت ملی موضوعات مهمی برای نیروهای مسلح ما هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: امیر سرتیپ موسوی در همایش بهداشت امداد و درمان دریایی:
منافع ملی و امنیت ملی موضوعات مهمی برای نیروهای مسلح ما هستند
جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برای نیروهای مسلح ما واژه‌هایی از قبیل آرمان ملی، منافع ملی و امنیت‌ملی موضوعات فوق‌العاده مهم هستند.


به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "عبدالرحیم موسوی" جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سومین همایش طب پیشگیری بهداشت امداد و درمان دریایی (شناورهای سطحی و زیر سطحی) در بندرعباس اظهار داشت: برای استقرار، استمرا و ارتقای این اهداف، قدرت ملی نقش تعیین کننده‌ای دارد.  
 
وی تصریح کرد: قدرت ملی دارای مولفه‌های گوناگونی است که برهم تاثیرمتقابل و غیرخطی دارند مثل دریا و نیروی دریایی که هرکدام به خودی خود یک مولفه قدرت ملی هستند و یا در دسته بندی این‌ها قرا می‌گیرند یعنی اینکه هم بر یکدیگر تاثیر متقابل دارند و هم در یک معادله غیرخطی باعث ارتقای قدرت ملی و یا برعکس آن خواهند شد.  
 
جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: از این جهت روی تاثیر متقابل وغیرخطی بودن این معادله تاکید می‌کنیم که اگر به دریا توجه ویژه و لازم بشود می‌تواند قدرت ملی کشور را به حد قابل قبولی که شایسته ملت سرافراز و هوشمند ایران است ارتقاء دهد و اینطور نیست که دریا یک عدد در معادله قدرت ملی باشد که اگر آن عدد به صفر میل کند فقط آن عدد از معادله حذف می‌شود و همینطور نیروی دریایی هم، چنین وضعیتی دارد.  
 
امیر موسوی بیان داشت: فقط بعنوان یک عدد در معادله قدرت ملی نمی‌شود به آن‌ها نگاه کرد، زیرا کم توجهی یا بی‌توجهی به هر یک از این دو مولفه (دریا و نیروی دریایی) می‌تواند کل معادله قدرت ملی را تحت تاثیر قرار دهد در حدی که کار به جایی برسد که ما افسوس بخوریم بر سالهایی که از دست داده‌ایم.  
 
وی اضافه کرد: آنچنان که درحال حاضر داریم بر بسیاری از سال‌هایی که دراین رابطه از دست داده‌ایم افسوس می‌خوریم و امیدورام که درآِینده اینگونه نباشد و توجه لازم به این امر شکل بگیرد.  
 
 «وقتی روی این موضوع توجه و تمرکز می‌کنیم، ارزش، وزن نگاه فرازمانی، تدابیر حکیمانه و قدرت آفرین فرماندهی کل قوا برای ما روشن‌تر می‌شود، آن وقتی که با تعابیر و مضامین خاص راجع به نقش دریا و نیروی دریایی مطالبی را می‌فرمایند و این نقش را برای ملت و مسوولان به صورت خاص و ویژه ترسیم می‌کنند».  
 
امیر سرتیپ موسوی افزود: اگر دولت جمهوری اسلامی و عناصر دولتی و وزرای ذیربط توجه کنندو قدر بدانند، نیروی دریایی می‌تواند عامل پیشرفت در رشد جمعی سواحل جنوب شرقی و منطقه باشد و واقعا این کار از نیروی دریایی ارتش ساخته است.  
 
وی اظهار داشت: همانطورکه همه ما می‌دانیم دریا یک فرصت بزرگ برای پیشرفت و حفظ منافع ملی است و فواید آن برای یک کشور و ملت راهبردی، کلان و بزرگ به‌شمار می‌آید.  
 
جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: تسلط دریایی و حضور راهبردی برای نیروی دریایی و ناوگانهای دریایی ما پیام آورعزت و بیداری ملتهاست و این نشان دهنده این است که ملت ایران در غربت و در تنهایی کامل در مواجهه بایک جبهه وسیع از دشمنان نابکار و نامرد توانسته با اتکای به خدا و اعتماد به نفس، خود را به اینجا برساند و این برای ملت‌های دیگر درسی خواهد بود.  
 
امیر سرتیپ موسوی با تاکید بر رشد سواحل جنوب‌شرقی، نقش راهبری دریا و سیادت و امنیت دریایی تصریح کرد: در شرایط فعلی که نیروی دریایی ما پرچم رسالت رشد سواحل جنوبشرقی، سیادت دریایی و بازگرداندن منافع دریا به ملت بزرگ ایران را هم زمان بر دوش گرفته جایگاه و نقش آن در قدرت ملی ویژه و برجسته‌تر می‌شود.  
 
وی خاطرنشان کرد: این جمله کلیدی، حرکت دهنده، امیدبخش و راهنمای فرماندهی کل قوا مبنی براینکه «شما یک نیروی دریایی بسازید که درشان ملت ایران باشد»؛ عمل به خواست رهبری نظام را مستلزم داشتن ویژگی‌ها و توانایی‌هایی دانست که داشتن علم و سامانه بهداشت و درمان درشان این نیرو از مهم‌ترین آن‌ها است.  
 
جانشین فرمانده کل آجا گفت: بدیهی است که برای تحقق این مهم یک حرکت چندبعدی لازم است که یکی همین کار ارزشمند و شایسته تقدیر نداجا با کمک فرماندهی بهداشت و درمان ارتش یعنی برگزاری این همایش باکمک دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و سایر عزیزان است.  
 
این مقام مسوول درستادکل فرماندهی ارتش افزود: کاملا طبیعی است که جامعه پزشکی ارتش باید خودش را برای مقابله با چالش‌های جدید آماده کند و هم پای رزمندگان عزیر همه تلاش خودش را برای حفظ، ارتقاء و بازگشت سلامت آن‌ها بکار ببرند.  
 
جانشین فرمانده کل آجا تاکید کرد: بدون اغراق و تعارف این کاری که سامانه بهداشت درمانی باید انجام دهد یک کار جهادی است کاری که همه ابعاد اعم از فیزیکی، روحی، اجتماعی ومعنوی مد نظر باشد.  
 
وی یادآور شد: در شرایط جهاد و درگیری حتما رزمندگان ما باید سطح بالاتری از معمول را در سلامت داشته باشند زیرا آن‌ها در یک شرایط طبیعی ماموریت خودشان را انجام نمی‌دهند که ما با راضی بودن به یک حد نصاب‌های طبیعی از سلامت بگوییم کار خودمان را انجام داده‌ایم. حتماً بایستی آن‌ها حد نصاب‌های بالاتری از گروههای غیرنظامی داشته باشند تا آنان را برای انجام عملیات‌هایی در شرایط خاص دریایی   آماده کند.
 
امیر موسوی اظهار داشت: توجه به سلامت خانواده این عزیزان اهمیت فوق العاده‌ای دارد زیرا همه ما تجربه کرده‌ایم که توان، ورزیدگی و نشاط فرد نظامی بستگی تام و تمام به این آسودگی روانی دارد که سلامت خانواده برای رزمنده عزیز ایجاد می‌کند.  
 
جانشین فرمانده کل آجا تاکید کرد: سامانه بهداشت و درمان نداجا و ارتش باید هرچقدر که می‌توانند از فاوا مطالبه کنند تا به روز‌ترین و قوی‌ترین سامانه‌های علم و فن آوری اطلاعات را دراختیار سامانه بهداشتی و درمانی آن‌ها بگذارد تا بتوانند این کار را بخوبی انجام دهند.  
 
وی ادامه داد: دراین صورت است که نه تنها می‌توانیم نیازهای نیروی دریایی و نیروهای مسلح را برآورده کنیم بلکه به آن چیزی که دنبالش هستیم یعنی اینکه نیروی دریایی بتواند بعنوان یک قطب درمانی در سطح کشور و حتی منطقه عمل کند.  
 
جانشین فرمانده کل آجا گفت: بیمارستان‌های نداجا می‌توانند و باید بتوانند که یک محل مناسبی برای ارائه خدمات درمانی نوین و جراحی‌های پیچیده و حتی به نفرات اعزامی از کشورهای دیگر باشند.  
 
سومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی دوسالانه طب پیشگیری، بهداشت، امداد و درمان دریایی بر روی شناورهای سطحی و زیر سطحی در منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش در بندرعباس آغاز شد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن