تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804111126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبديل 4 هزار مگاوات نيروگاه گازي دولتي به سيکل ترکيبي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۲۲ب.ظ)
وزير نيرو خبر داد: تبديل 4 هزار مگاوات نيروگاه گازي دولتي به سيکل ترکيبي وزير نيرو از تبديل چهار هزار مگاوات نيروگاه گازي دولتي به سيکل ترکيبي خبر داد.
به‌گزارش خبرگزاري موج، حميد چيت‌چيان امروز يکشنبه در همايش «بررسي عملکرد دستگاه‌ها و برنامه‌هاي آينده درباره کيفيت هوا» که در آستانه روز هواي پاک در سازمان حفاظت محيط زيست برگزار شد، گفت: بخش برق و انرژي يکي از بخش‌هاي اثرگذار در کيفيت هواست و صنعت برق به‌عنوان توليد کننده انرژي، خود بزرگ‌ترين مصرف‌ کننده انرژي است؛ چراکه نقش اصلي آن تبديل انرژي به يک انرژي ديگر است.
وي با بيان اينکه يک‌سوم کل گاز طبيعي کشور در نيروگاه‌ها به مصرف مي‌رسد، اظهار داشت: حدود 260 ميليارد کيلووات‌ ساعت برق در سال توليد و حدود 217 ميليارد کيلووات‌ساعت آن مصرف مي‌شود که 90 تا 92 درصد برق کشور با استفاده از سوخت فسيلي توليد مي‌شود.
وي سهم بالاي سوخت فسيلي، افزايش سهم سوخت مايع در مصارف نيروگاهي از 17 درصد در سال 82 تا 46 درصد در سال 92 و کيفيت نازل سوخت‌هاي مايع را از علل انتشار گازهاي آلاينده در بخش برق عنوان کرد و گفت: بازده پايين نيروگاه‌ها، تلفات بالا و غير قابل قبول شبکه‌هاي انتقال و توزيع و همچنين بازده نازل مصرف برق در بخش‌هاي مختلف اقتصادي از ديگر عوامل انتشار گازهاي آلاينده در صنعت برق است.
وزير نيرو يادآور شد: به دليل اينکه سرمايه‌گذاري‌ها در صنعت برق طي سال‌هاي اخير در حد کفايت نبوده است، مجبور به استفاده از نيروگاه‌هاي کم‌بازده هستيم.
وي با اشاره به برنامه‌ها و اقدام‌هاي وزارت نيرو در جهت کاهش آلايندگي‌ها و گازهاي گلخانه‌اي، گفت: احداث نيروگاه‌ها دور از شهرها و مراکز جمعيتي و همچنين افزايش 1.5 برابري بازده نيروگاه‌هاي گازي ازطريق تبديل آن‌ها به سيکل ترکيبي از برنامه‌هاي اساسي وزارت نيرو است که با اجراي آن، مصرف سوخت فسيلي در نيروگاه‌هاي سيکل ترکيبي نسبت به نيروگاه گازي به يک‌سوم کاهش مي‌يابد.
چيت‌چيان از انعقاد قرارداد تبديل 3800 مگاوات نيروگاه گازي بخش خصوصي به سيل ترکيبي در هفت ماه ابتدايي فعاليت دولت يازدهم خبر داد و گفت: تا پايان امسال نيز قرارداد تبديل حدود 4000 مگاوات نيروگاه گازي دولتي به سيکل ترکيبي منعقد مي‌شود.
وي با تاکيد بر اينکه طي سال جاري و سال آينده، قرارداد احداث هشت‌هزار مگاوات نيروگاه بخار براي تبديل 16 هزار مگاوات نيروگاه گازي به سيکل ترکيبي امضا مي‌شود، گفت: براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌ گرفته، بخش خصوصي تنها مي‌تواند به‌مدت دو سال از نيروگاه تازه تأسيس خود به‌صورت سيکل باز (نيروگاه گازي) بهره‌برداري کند و پس از دو سال حتماً بايد نيروگاه خود را به سيکل ترکيبي تبديل کند.
وزير نيرو از افزايش سهم مصرف گاز طبيعي و کاهش مصرف سوخت‌هاي مايع در نيروگاه‌هاي کشور خبر داد و گفت: از ابتداي فروردين 93 تاکنون ميزان مصرف گاز 41.4 ميليارد مترمکعب بوده است که در سال گذشته در همين مدت ميزان مصرف گاز در نيروگاه‌ها 31.2 ميليارد مترمکعب بوده است که حکايت از افزايش 33 درصدي مصرف گاز طبيعي در نيروگاه‌هاي کشور دارد.
وي افزود: امسال 8.2 ميليارد ليتر مازوت در نيروگاه‌ها مصرف شده است درحالي که ميزان مصرف مازوت در زمان مشابه سال گذشته 12.3 ميليارد ليتر بوده است که بيانگر کاهش 33 درصدي مصرف اين سوخت مايع در نيروگاه‌ها است. همچنين در سال‌جاري 7.4 ميليارد ليتر گازوييل در نيروگاه‌هاي کشور مصرف شده است که کاهش 20 درصدي درمقايسه با مدت مشابه سال گذشته را نشان مي‌دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن