تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819661531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از معرفی پیرترین الاغ دنیا تا روش تولید شیشه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از معرفی پیرترین الاغ دنیا تا روش تولید شیشه


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۲۸ دی ۱۳۹۳.مرگبارترین دریاچه دنیا/طراحی‌ تلفن‌ همراه در سال۱۹۵۰/ داعش دو مرد را از بالای ساختمان پرتاب کرد/ پیرترین الاغ/ عجیب ترین سوال امتحان و ... مرگبارترین دریاچه دنیا

مرگبارترین دریاچه دنیا

 شاید با دیدن کلمه مرگبار در کنار نام دریاچه به یاد غرق شدن انسان ها افتاده باشید اما باید بگوییم که در این دریاچه کسی نمی تواند شنا کند چه برسد به آنکه در آن غرق شود، این مکان آلوده ترین دریاچه دنیاست.
مرگبارترین دریاچه دنیا
دریاچه کاراچای در مرز قزاقستان قرار گرفته است و از سال ۱۹۴۰ تا به امروز همیشه محلی برای انباشت زباله های اتمی و رادیواکتیوی بوده است. این دریاچه در حال حاضر به عنوان یکی از آلوده ترین نقاط زمین هم شناخته می شود. بنا به آماری که کارشناسان از این منطقه ارائه داده اند میزان رادیواکتیوی این دریاچه ۲۰۰ هزار برابر حد مجاز است واین یعنی نزدیک شدن به آن هم می تواند تاثیرات جبران ناپذیر روی بدن داشته باشد. این آلودگی اثرات بسیار زیادی در مناطق اطراف گذاشته است که از جمله آن ها می توان به تخلیه ۲۳ روستا از ۴۰ روستایی که در اطراف دریاچه بودند، افزایش ۳۰ درصدی سرطان، افزایش قابل توجه تولد کودکان نارس و ... اشاره کرد.
بیشتر...

طراحی‌ تلفن‌ همراه در سال1950

طراحی‌ تلفن‌ همراه در سال1950

سالها قبل از اختراع نخستین تلفن همراه برخی از کارشناسان صاحب نظر فرضیه‌های جالبی درباره اختراع وسیله‌ای شبیه به تلفن‌های همراه امروزی ارائه کرده بودند. کارشناسان تلفن همراه از ایده اولیه ساخت این دستگاه در سالهای 1952 خبر داده‌اند. تلفن همراه در آن زمان مانند ترونومتر یا زمان سنج به نظر می‌رسید اما مفهوم آن که کوچک و جمع و جور بوده و به راحتی قابل حمل باشد از دهه 50 میلادی شکل گرفته است. بررسی‌ها نشان می‌دهند، در آن زمان ایده اولیه حتی شامل تصویر افراد هم هنگام مکالمه بود اما به دلیل عدم وجود امکانات کافی ساخت چنین دستگاهی در آن زمان میسر نشده است. این طرح در آن زمان توسط یک مهندس بازنشسته مخابرات در آمریکا به نام هارولد آزبورن مطرح شده بود و او حتی پیش بینی ساخت وسایلی مانند زنگ تلفن زیبا، صفحه کلید روشن، صفحه نمایش لمسی خازنی را هم داده بود. حال پس از گذشت 50 سال از رویای وجود چنین تلفنی اکثر مردم در کره زمین دارای تلفن همراه مخصوص خود هستند.
بیشتر...

  ادعای اجرای احکام اسلامی، توسط کسانی که اهل طهارت شخصی نیستند.

گروه داعش دو مرد را به اتهام همجنس‌گرایی با پرتاب از بالای ساختمان اعدام کرد
اهالی شهرهایی که در اثر فریب سیاستمداران خائن، پذیرای تکفیری ها شدند، اکنون دریافته اند که از جنگجویان جهادی و مومن و نجات دهنده خبری نیست و مهاجمان، یک مشت اراذل و اوباش سرخورده، بی ادب، عقده ای و ماجراجوی بیگانه هستند که از چچن، قفقاز، اروپا، استرالیا، امریکا و بهترین هایشان از عربستان و افریقا به منازل آنها وارد شده اند و نه تنها از تقوا و متانت و رافت برادرانه و اسلامی برخوردار نیستند، بلکه با جزئی ترین و ابتدایی ترین اصول اسلامی، حتی طهارت شخصی نیز بیگانه اند و به قواعد انسانی سرزمین های خودشان نیز پایبند نیستند. هفته گذشته، جسد یکی از تروریست های تکفیری در حالی در کوچه های شهر رقه یافت شد، که روی تن او نوشته بودند؛ " ای شیخ! مگر نمی گوئید سیگار و حشیش مضر است؟" . برای همه آشکار بود که این سرکرده تکفیری به دست نوجوانانی کشته شده که چند روز پیش، شاهد مجازات دوستانشان به دست تکفیری ها به جرم سیگار کشیدن بودند. داعش نتوانست قاتلان این تروریست را که به اصطلاح، رئیس پلیس داعش در شهر رقه بود، شناسایی کند، اما همان روز دست و پای دو جوان سوری را به اتهام راهزنی قطع کرد.
گروه داعش دو مرد را به اتهام همجنس‌گرایی با پرتاب از بالای ساختمان اعدام کرد

گروه داعش دو مرد را به اتهام همجنس‌گرایی با پرتاب از بالای ساختمان اعدام کرد
عناصر تکفیری در این شهرها، نسبت به مناطق اشعالی دیگر، با اطمینان بیشتری تردد می کنند و حتی به پاتوق ها و منازل برخی از اهالی رفت و آمد می کنند. به همین علت، آمار کشته های شبانه آنها در این شهرها بیشتر است. این موضوع به شدت باعث نگرانی تروریست ها شده و آنها برای ترساندن مردم، تقریبا هر روز چند نفر از اهالی را به بهانه های مختلف شکنجه می کنند تا مانع از بروز هرگونه حرکت و مقاومت عمومی شوند.
بیشتر...
پیرترین الاغ انگلیس

پیرترین الاغ انگلیس

«تستا» پیرترین الاغ انگلیس است که صاحبش برای او تولد سالروز 50 سالگی اش را جشن گرفت.
بیشتر...

  عجیب ترین سوال امتحانی شیمی!

عجیب ترین سوال امتحانی شیمی!

دانشجویان رشته شیمی دانشگاه «یورک» در آخرین امتحان خود با سوالی بسیار عجیب روبرو شدند که از آن ها درخواست کرده بود نحوه درست کردن مواد مخدر شیشه را یادداشت کنند.
سوال امتحان اینگونه مطرح شده است که در سریال تلویزیونی «برکینگ بد» نقش اول یک ماده مخدر خاص را تولید می کرد به نام متاآمفتامین، نحوه درست کردن این ماده مخدر را به طور کامل یادداشت کنید. استاد این امتحان پس از برگزاری آزمون در صفحه اجتماعی خود نوشته بود که: این سوال امتحانی برای من ارزش بسیاری دارد چرا که بهترین دانش آموزانم حتما می توانند مواد درست کننده آن را یادداشت کنند. البته وی بعد از چند ساعت دوباره مطلبی را یادداشت کرد که افرادی که در این آزمون بتوانند نمره کامل را بگیرند احتمالا از طرف مدرسه به پلیس ضد مواد مخدر معرفی خواهند شد.
بیشتر...

شرط عجیب برای استخدام زنان در حرم نبوی

مدیریت حرم نبوی به تمام زنانی که خواهان همکاری با مجموعه این حرم هستند، اعلام کرد: «عدم بارداری» در طول مدت عقد قرارداد یکی از شرایط اساسی برای استخدام آنان محسوب می‌شود، زیرا فعالیت در حرم نیازمند جنبش فراوان است و این از عهده یک زن باردار خارج است. همچنین به کارمندان رسمی زن که در حال حاضر به شکل فصلی در حرم اشتغال دارند، هشدار داده شده که اگر زنی در مدت اشتغال خود در حرم، باردار شود، از کار برکنار خواهد شد. در حال حاضر 130 کارمند زن فصلی در دفتر حرم نبوی اشتغال دارند که همگی تعهد داده‌اند در طول مدت فعالیت از باردار شدن خودداری کنند.
بیشتر...

پایان مرگبارترین رالی دنیا

پایان مرگبارترین رالی دنیا

پایان مرگبارترین رالی دنیا

پایان مرگبارترین رالی دنیا

پایان مرگبارترین رالی دنیا

پایان مرگبارترین رالی دنیا

رالی داکار به عنوان به عنوان مرگبارترین رالی دنیا شناخته می شود. سی و هفتمین دوره مسابقات رالی داکار با قهرمانی شرکت کنندگان تیم های مینی و کی تی ام به پایان رسید.
ناصر العطیه، راننده قطری با خودرو «مینی» برای دومین بار به عنوان قهرمانی رالی داکار رسید. این رالی در ابتدای هر سال میلادی برگزار می‌شود که امسال در پرو، آرژانتین و بولیوی انجام شد. در بخش کامیون، مردایف با کاماز و در بخش موتور، مارک کوما با KTM قهرمان شدند.
بیشتر...
 


یک شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن