تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819427288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اروپا؛ بهشت گروه‌های تروریستی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: اروپا؛ بهشت گروه‌های تروریستی
مهمترین سوالی که در حال حاضر ذهن مراکز و سازمان‌های امنیتی غرب را به خود مشغول کرده این است که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر هزاران نفری که برای جنگ به سوریه و عراق رفته‌اند به خانه‌های خود بازگردند، کسانی که جنگ روحیه آنها را سنگ دل، رادیکال‌تر و خون‌ریزتر کرده است؟
آفتاب- سرویس بین‌الملل: پدیده تروریسم در سال‌های اخیر به یکی از بزرگترین و پرخسارت‌ترین چالش‌های دولت‌های غربی تبدیل شده است. اثرات سوء آن به اندازه‌ای است که اروپا و آمریکا هر ساله میلیون‌ها دلار صرف مبارزه با تروریسم می‌کنند.


به گزارش «آفتاب» به نقل از گاردین، در این میان اما گروه تروریستی داعش که پرقدرت‌ترین گروه تروریستی جهان است، علاوه بر صدماتی که به مانند هر گروه تروریستی دیگری می‌تواند بر پیکره جوامع غربی وارد کند، دارای خصوصیاتی ویژه است که سبب تمایز آن از دیگر گروه‌های تروریستی می‌شود. هرچند کانون اصلی خونریزی و خشونت‌طلبی این گروه در قلب خاورمیانه یعنی سوریه و عراق است اما دیگر هیچ ناظر آگاهی نمی‌تواند تاثیرات جهانی و تهدیدهای ناشی از این پدیده را که از شرق چین تا مرکز آمریکا را فرا می‌گیرد، انکار کند.


در این میان، مهاجرت قابل توجه افرادی از کشورهای اروپایی به مناطق درگیری برای آنچه «جهاد» خوانده می‌شود، نگرانی‌های زیادی را برای مقامات اروپایی ایجاد کرده است. این نگرانی زمانی بیشتر می‌شود که خبرهای مبنی بر بازگشت این افراد در حالی که رادیکال‌تر شده و دست‌هایشان به جنایت آلوده است منتشر می‌شود. مهمترین سوالی که در حال حاضر ذهن مراکز و سازمان‌های امنیتی غرب را به خود مشغول کرده این است که  چه اتفاقی خواهد افتاد اگر هزاران نفری که برای جنگ به سوریه و عراق رفته‌اند به خانه‌های خود بازگردند، کسانی که جنگ روحیه آنها را سنگ دل، رادیکال‌تر و خون‌ریزتر کرده است؟ کارشناسان امنیتی معتقدند که جهادیست‌ها پس از بازگشت به خانه‌های خود، بیشتر از هرجای دیگری کشورهای غرب اروپا را مورد حمله خود قرار می‌دهند.


حوادث تروریستی دو هفته گذشته پاریس و دستگیری‌های  هفته گذشته در بلژیک و آلمان، توجه‌ها را به جهادیست‌هایی که از سوریه به اروپا برمی‌گردند را جلب کرد. اما در میان کشورهای غربی گویا برخی کشورها برای جهادیست‌ها از ارزش بیشتری برای انجام فعالیت‌های تروریستی برخوردار هستند. کارشناسان امنیتی این کشورها را این گونه برشمرده‌اند:


بلژیک:


هم اکنون 250 بلژیکی در سوریه مشغول جنگ هستند. در 15 ژانویه 2015، 2 مظنون جهادیستی توسط پلیس ضدتروریسم کشته شدند و نفر سوم  این تیم دستگیر شد. 13 مظنون دیگر نیز به اتهام مشارکت داشتن در عملیات تروریستی دستگیر شده‌اند.


26 می 2014 مهدی نموچه یک مظنون جهادیستی، 4 نفر را در موزه یهودی بروکسل کشت. گفته می‌شود که مهدی نموچه پس از بازگشتش به سوریه تحت پیگیری پلیس ضدتروریسم فرانسه بوده است. او خود را موظف به جنگیدن برای گروه‌های افراط‌گرای اسلامی می‌داند.


فرانسه:


بیش از 700 فرانسوی در سوریه در حال جنگیدن برای گروه‌های اسلامی افراط‌گرا هستند. از روز 7 تا 9 ژانویه سال 2015 دو مرد مسلح به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو حمله کردند و 12 نفر را کشتند. به دنبال آن روز بعد یک مامور پلیس به دست فردی که خود را به تروریست‌های شارلی ابدو مرتبط می‌دانست، کشته شد. هر 3 نفر تروریست‌ها کشته شدند اما نگرانی تروریسم بیش از گذشته خواب سران دولت‌های غربی را آشفته کرده است. به دنبال گروگان‌گیری دیگری در یک سوپرمارکت یهودی، پلیس 12 مظنون را برای تسکین این صدمات دستگیر کرد.


پیش از این نیز مظنون‌هایی در زمینه مشارکت در عملیات تروریستی دستگیر شدند. به طور مثال در 21 دسامبر 2014 مردی که فریاد "الله اکبر" سر داده بود، با ماشین خود در حین رانندگی به 11 نفر صدمه وارد کرد.
 
آلمان:


هم اکنون 270 آلمانی در سوریه در حال جنگ به نفع  گروه داعش هستند. تازه‌ترین دستگیری که در این کشور برای مبارزه با تروریسم صورت گرفت برمی‌گردد به 16 ژانویه 2015 که پلیس این کشور به 12 خانه و یک مسجد حمله کرد و مظنونینی را که قصد حضور در عملیات تروریستی داشتند، دستگیر کرد.


انگلیس:


در سوریه 400 انگلیسی مشغول جنگ هستند. بنابراین این کشور یکی از 5 کشوری است که پس از بازگشت جهادیست‌ها از سوریه می‌تواند مامنی برای حضور و انجام عملیات تروریستیشان باشد. در نوامبر 2014 کمسیر اسکاتلندیارد اعلام کرد که 4 حمله از مجموع 5 حمله تروریستی با تدابیر پلیس امنیت این کشور خنثی شده است.


هلند:


هلند، -سرزمین گل و گیاه در جهان یکی از 5 کشوری است که برای جهادیست ها بستر مناسبی برای انجام فعالیت های تروریستی به نظر می رسد. در سوریه نزدیک به 400 هلندی مشغول جنگ برای گروه داعش هستند. در سپتامبر 2014 پس از آنکه یک جنگجوی هلندی در سوریه طی فراخوانی برادران هلندی و بلژیکی خود را به شرکت کردن در تروریسم دعوت کرد، سطح امنیت ملی هلند افزایش پیدا کرد. کارشناسان امنیتی می‌گویند که حدود 20 هسته ترور در اروپا در حالت آماده‌باش قرار دارد که اکثریت آنها در هلند سامان گرفته‌اند.



مطالب مرتبط
پلیس انگلیس در بالاترین مرحله هشدار
اولاند: ما علیه تروریسم هستیم نه دین


تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن