تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820322348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غرب و روسیه اعتمادی به یکدیگر ندارند -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گورباچف:
غرب و روسیه اعتمادی به یکدیگر ندارند

گورباچف


شناسهٔ خبر: 2467048 یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
بین الملل > اروپا

آخرین رئیس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی معتقد است که روسیه و غرب اعتماد خود به یکدیگر را از دست داده اند. به گزارش خبرگزاری مهر ،" میخائیل گورباچف" در گفتگو با مجله آلمانی اشپیگل با اشاره به فروپاشی دیوار برلین و نمونه های امروزی آن گفت: بی شک سیاستهای شرقی ویلی برانت و نیز اعتراضات مردم شرق اروپا نیز در فروپاشی دیوار برلین تاثیرگذار بود.وی افزود: اکنون دیوارهای جدیدی در حال برافراشتن است که بر وخامت اوضاع می افزاید، در حقیقت من تمام نشانه های یک جنگ سرد جدید را مشاهده می کنم.گورباچف با اعلام اینکه از دست رفتن اعتماد میان روسیه و اروپا فاجعه است، اظهار داشت: مسکو دیگر به غرب اعتماد ندارد و متقابلا غرب نیز چنین احساسی به روسیه دارد و این وحشتناک است.وی در پاسخ به این سوال که آیا شما فکر می کنید احتمال درگرفتن یک جنگ بزرگ در اروپا وجود دارد، تصریح کرد: چنین سناریویی زیاد قابل اعتنا نیست. چون این جنگ اگر امروز بوقوع بپیوندد حتما به یک جنگ هسته ای تبدیل خواهد شد.گورباچف ادامه داد: اظهارات دو طرف و تبلیغات آنها به ترس و وحشت تبدیل می شود و اگر یک طرف، کنترل خود را در یک فضای ملتهب و برآشفته از دست بدهد ما نیز جان سالم بدر نخواهیم برد. به همین خاطر است که واقعا و عمیقا نگرانم.

این دیپلمات روسی در پاسخ به اینکه آیا شما با این نظر موافقید که دکترین جدید نظامی روسیه بر گسترش سازمان ناتو به سوی شرق و تقویت توانمندی های تهاجمی این سازمان متمرکز است که مسکو بعنوان یکی از تهدیدات اصلی با آن مواجه است، گفت:گسترش این سازمان نظامی به سمت شرق اروپا معماری امنیتی اروپا را همانطور که در پیمان نهایی هلسینکی سال 1975 میلادی به آن اشاره شده است از بین می برد.وی با بیان اینکه گسترش ناتو به سمت شرق اروپا یک چرخش معکوس صد و هشتاد درجه ای است، اظهار داشت: وقتی پیشنهادهای روسیه در دوران دیمیتری مدودوف، رئیس جمهور سابق روسیه در خصوص یک معماری جدید امنیتی ارائه شد با بی اعتنایی غرب روبرو شد. بنابراین این شرایط پیش آمد و ما نیز اکنون شاهد نتایج آن هستیم.گورباچف در پاسخ به این سوال که مسئولیت اصلی بروز مناقشه اوکراین را با چه کسی می دانید، گفت: شعله ور کردن این بحران بسیار خطرناک، کمک کننده نیست. یادم می آید که چطور جان اف کندی، رئیس جمهور اسبق آمریکا مخالف قلع و قمع مردم اتحاد جماهیر شوروی بود و می گفت: صلح واقعی نمی تواند تنها یک صلح آمریکایی باشد و از سوی آمریکایی ها به دیگران دیکته شود بلکه یا صلح برای همگان است و یا اصلا صلحی وجود نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا آمریکا را نمی توان پیروز جنگ سرد دانست، اظهار داشت: آمریکا نمی توانست بدون ما توانایی انجام این همه تغییرات گسترده را داشته باشد. در همان زمان ما نشان دادیم که اگر با هم کار کنیم می توانیم بعنوان مثال مسائلی چون حل مناقشات منطقه ای، اتحاد مجدد آلمان شرقی و غربی و عقب نشینی نظامیان شوروی از اروپای شرقی را محقق کنیم و مساله خلع سلاح اتمی را نیز پیش ببریم. اما متاسفانه آمریکا بعدها ساختن یک امپراتوری جهانی و یا بعبارتی بهتر یک ابر امپراتوری را شروع کرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن