تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813315757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه وزارت بهداشت را متورم نشان داده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ دي ۱۳۹۳ (۱۵:۵۸ب.ظ)
وزير بهداشت؛ بودجه وزارت بهداشت را متورم نشان داده‌اند وزير بهداشت گفت: همه پرداخت‌هاي مبتني بر عملکرد پزشکان و کارکنان غير پزشک بايد پرداخت شود و تا پايان بهمن‌ماه دانشگاه‌ها بدهي از اين بابت نداشته باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سيد حسن هاشمي، وزير بهداشت ودرمان در همايش معاونين توسعه مديريت و منابع دانشگاه‌هاي علوم پزشکي سراسر کشور ضمن بيان اين مطلب گفت: حوزه توسعه مديريت و منابع هر دستگاه يکي از مهم‌ترين بخش‌هايي است که به همه امور انضباط و اقتدار مي‌بخشد و از هر نوع کج روي پيشگيري مي‌کند و البته شرط آن اين است که مسؤولين اين حوزه در عين عالم و صاحب‌تجربه بودن، ضمن سختگيري، اجازه رشد و توسعه را هم بدهند.
وزير بهداشت خطاب به معاونين توسعه مديريت و منابع گفت: گاهي مراقبت از آسيب به مدير، به‌نوعي مراقبت از خود دستگاه و مراقبت از سلامت مردم است.
وزير بهداشت با تأکيد بر اينکه قانون بايد رعايت شود، افزود: البته مفسر قانون مهم است و شما مديران توسعه مديريت مي‌توانيد با مديريت خود روند اجراي امور را متوقف کنيد و يا مي‌توانيد با سرعت مناسبي امور را به‌پيش ببريد.
وزير بهداشت بابيان اين‌که در حال حاضر بسياري از مسؤولين مجموعه وزارت بهداشت و به‌ويژه روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي باکار جهادي و عاشقانه در جهت عزت و آبروي نظام و دولت حرکت مي‌کنند، گفت: بسياري از رؤساي دانشگاه‌ها خارج از شرح وظايف اداري و با اخلاص و ايمان مشغول ارائه خدمت به هم وطنان هستند و قطعاً تلاش اين عزيزان در پيشبرد امور حوزه سلامت اثرگذار است و به مجموعه ما خيروبرکت مي‌بخشد و شاهد هستيم که امروز، مردم ما قدرشناس اجراي طرح تحول سلامت در نقاط مختلف کشور هستند.
وي با تأکيد بر وجود وحدت رويه در حوزه مديريت و منابع مجموعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت به‌عنوان اولين دستگاه دولتي با اجراي حسابداري تعهدي مي‌تواند انضباط مالي را در حوزه تحت مديريت خود ايجاد نمايد.
دکتر هاشمي گفت: بايد بتوانيم در اين حوزه يک وحدت رويه در کل کشور ايجاد نماييم و چارچوب‌هاي عملياتي‌مان چارچوب‌هاي تعريف‌شده و علمي باشد و درعين‌حال با نظارت‌پذيري به‌طور هماهنگ در سراسر کشور عمل نماييم.
وزير بهداشت بابيان اين‌که در طرح تحول سلامت بيشترين نگراني من از حوزه توسعه مديريت و منابع است، گفت: بخشي از مسائل اين حوزه مربوط به تأمين منابع است و بخش ديگر حاشيه‌سازي‌هايي است که توسط عده قليلي تنگ‌نظر و بيمار که از خوشحالي مردم ناراحت‌اند، صورت مي‌گيرد.
وي گفت: اين افراد به دليل تنگ‌نظري نمي‌توانند موفقيت بخشي يا تمام دولت را ببينند.
وزير بهداشت اظهار داشت: نگران هستم که شهد و شيريني اجراي طرح تحول سلامت که بعد از 1.5 سال تلاش مجموعه وزارت بهداشت و حمايت مقام معظم رهبري، دولت، مجلس و همه دستگاه‌ها و تلاش عزيزان گمنامي که در سراسر کشور لباس خدمت پوشيده‌اند، با بزرگنمايي بعضي از ايرادات کوچک به کام مردم تلخ کنند.
وزير بهداشت خطاب به معاونين توسعه مديريت و منابع گفت: شما مسؤول سلامت مردم هستيد و بخش دولتي و يا غيردولتي آن فرقي نمي‌کند.
وزير بهداشت در ادامه بابيان اين‌که در مورد اعتبارات ما اغراق‌شده است و خواسته‌اند توقع مردم را افزايش دهند، بيان داشت: البته برخي از مسئولين از حسن نيت و در ميز خطابه‌هاي عمومي از اعتبارات 100 هزارميلياردي و 12 هزارميلياردي براي حوزه سلامت کشور سخن گفتند و نيز رشد بودجه و اعتبارات حوزه سلامت را 70 درصد اعلام کرده‌اند که هيچ‌کدام از اين ارقام عملي نشده و واقعي نيست.
دکتر هاشمي بابيان اين‌که امسال بودجه وزارت بهداشت و درمان را متورم نشان داده‌اند، گفت: ما از بودجه عمومي رتبه چهارم را در ميان وزارتخانه‌ها داريم در کشور و درعين‌حال رشد ما هم در اعتبارات کمتر از 5 درصد است و از 29 هزار ميليارد، 9 هزار آن مربوط به بودجه عمومي است و 20 هزار ميليارد آن را بايد خودمان کارکنيم و درآمد ايجاد کنيم تا بتوانيم دستگاهمان را اداره کنيم.
وي افزود: در حال حاضر در آن بخشي که ما خودمان بايد خلق ثروت کنيم، 120 درصد رشد عنوان‌شده است درحالي‌که ما خريدار اصلي‌مان بيمه‌ها مي‌باشند و اعتبارات بيمه‌ها هم 13 تا 15 درصد رشد داشته است درحالي‌که درآمد اختصاصي ما 120 درصد رشد داشته است و اين‌ها باهم متناسب نيست و به‌نوعي بودجه وزارت بهداشت را متورم نشان مي‌دهد و توقع عمومي را افزايش مي‌دهد در حالي که رشد واقعي نيست و درعين‌حال متأسفانه حاشيه‌سازي هم مي‌شود.
دکتر هاشمي افزود: اعتبارات ما امسال حداکثر بين 3 تا 5 درصد و آن‌هم درصورتي‌که تخصيص‌ها به‌موقع باشد، رشد دارد و درعين‌حال هم مجلس بايد تأييد کند تا مشکلي ايجاد نشود.
وي بابيان اين‌که سال گذشته نيز اعتبارات ما کاملاً مشخص بوده است و اعتباراتي که در سال گذشته از خزانه دريافت کرديم و اعتباراتي که هزينه کرده‌ايم کاملاً مشخص است، تصريح کرد: انضباط مالي هيچ دستگاهي به‌اندازه وزارت بهداشت شفاف و درست نيست.
وزير بهداشت همچنين با اشاره به قضاوت‌هاي غيرمنصفانه در مورد افزايش حقوق پزشکان و پرستاران خطاب به معاونين توسعه مديريت و منابع دانشگاه‌هاي علوم پزشکي گفت: همه شما مسلط به قوانين و امور اداري هستيد و خوب مي‌دانيد که نه من و نه هيچ وزير ديگري نمي‌تواند حقوق کارکنان و يا بازنشستگان را افزايش دهد و چنين تصميمي را فقط دولت مي‌تواند اخذ نمايد.
دکتر هاشمي افزود: ما تنها از سهمي که بيمارستان‌ها پرداخت مي‌کنند و سهمي که پزشکان و پرستاران دارند، به دليل اين‌که درآمدزايي نموده‌اند و به دليل افزايش کار همکاران، کارانه بيشتري در اختيارشان قرار داده‌ايم.
دکتر هاشمي تأکيد کرد: اين قضاوت‌ها و اظهارنظرها همه حاشيه پردازي است و بايد از اين حاشيه‌سازي‌ها به دور باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن