واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: گريمور هاليوودي: هاليوود ماشين تبليغاتي پنتاگون است خبرگزاري فارس: گريمور ايراني هاليوود گفت: هاليوود در انحصار صهيونيستها است و هم راستا با سياستهاي پنتاگون و CIA حركت ميكند. خبرگزاري فارس: گريمور ايراني هاليوود گفت: هاليوود در انحصار صهيونيستها است و هم راستا با سياستهاي پنتاگون و CIA حركت ميكند. «حسن لطفي» در مصاحبه با خبرنگار فارس درباره چگونگي گريم شخصيتهاي شرقي و مسلمان در فيلمهاي هاليوود گفت: هاليوود در زمينه چهرهسازي انسانها، را براساس پيشينه تاريخي، مذهبي و جغرافيايي طبقه بندي ميكند و از آنجاييكه تا حد زيادي ماشين تبليغاتي وزارت خارجه آمريكا و پنتاگون است، هم راستا با سياستهاي آنها حركت ميكند و از آنجاييكه روابط سياسي آمريكا در حال حاضر با كشورهاي مسلمان مطلوب نيست همواره در فيلمهاي هاليوودي شاهد آن هستيم كه مسلمانان را با چهرههايي خشن و ناآراسته و به عنوان بدمنها (شخصيت منفي) معرفي ميكنند. لطفي گفت: هاليوود كاملا در انجصار يهوديها است، يهوديها هم از هر چه كه بگذرند حتي شده از منافع آمريكاييها بگذرند از منافع خودشان نميگذرند، ولي چون خودشان را با سياستهاي آمريكا هم سو ميبينند بنابراين در مجموع كار تبلوري از ديدگاههاي استعمارگرانه CIA و پنتاگون و منافع لابي صهيونيستهاست، اگرچه بحث يهود از صهيونيست متفاوت است و برخي از يهوديها از صهيونيستها متنفرند، ولي زمانيكه پاي منافعشان پيش ميآيد، يهودي بودن را به هر چيزي ترجيح ميدهند. او درباره وجود هميشگي شخصيتهاي منفي در فيلمهاي هاليوودي گفت: هميشه مشكل بدمن (شخصيت منفي) در فيلمهاي آمريكايي وجود دارد، بگونهاي كه هميشه و در همه حال سفيدپوستها انسانهاي خوبي هستند و بقيه انسانها چندان قابل اعتماد نيستند، در اين ميان مشكل تنها مسلمانان نيست، بلكه موسياهها هميشه در فيلمها بد هستند. وي افزود: قبل از آمدن اسرائيل نگاه به مسلمانان است كه بطور ويژه عربها هستند، نگاه خوبي است، در اين دوره اعراب به عنوان شيوخي بسيار پولدار و متمول معرفي ميشوند، شيوخ مخصوصا طي دوره صامت سينما سمبل پول و اشرافيت هستند و شاهد بازي بازيگران خوشتيپ در قالب اين نقشها هستيم، ولي بعد از جنگ جهاني دوم كه اسرائيل بوجود آمد به مرور عربها بد شدند بطوريكه از اين پس عربها در اين فيلمها به عنوان اشخاصي بسيار عقبمانده كه فقط پول نفت دارند مطرح ميشوند و بس. لطفي گفت: در آمريكا و در هاليوود هميشه وجود يك دشمن فرضي لازم است كه با توجه به زمان و موقعيت سياسي، اين دشمن فرق ميكند، همانگونه كه در زمان جنگ سرد اين دشمن روسيه معرفي ميشود،اساسا سياست خارجي آمريكا بر اين اساس است كه براي آنكه همواره خود را منجي بشريت معرفي كند در هر دوره براي خود دشمن خاصي خلق ميكند كه در نهايت نيز خود او، اين دشمن را مغلوب ميكند. وي افزود: بطور كلي سيستم موجود در هاليوود سيستم بسيار پيچيدهاي است، آنها اول از همه دشمن و سوپرقهرمانهاي خود را از طريق كميك بوكها (كتابهاي مصور) در قالب داستانهاي تخيلي تعريف ميكنند. اين كتابها در فرهنگ آمريكا بسيار حائز اهمييت است، زيرا همه فكر ميكنند كه اين فقط يك افسانه است و هيچ كس به آنها چندان اهمييتي نميدهد و مردم از كودكي نيز با اين كميكبوكها در ارتباط هستند و آرزو دارند كه شخصيت اين كميكبوكها را از نزديك درك كنند و اين آرزو باعث ميشود تا فيلمها اقتباسي ساخته شده و به اين شخصيتها شكل جديتري داده شود. دشمنان فرضي اغلب اوقات در مرحله اول در اين كميكبوكها هستند، در مرحله بعد بر پرده سينما ميروند و در آنجا شكل جديتري به خود ميگيرند، ولي بازهم چون افسانه هستند كسي چندان قضيه را جدي نميگيرد و بدينترتيب افكار عمومي را براي خلق دشمني جديد در دنياي واقعييت آماده ميكنند. گريمور ايراني هاليوود گفت: بطور كلي سياست آمريكا بر محور ضربالمثل معروف: «اول بحران را بوجود بياور سپس تصميم بگير» حركت ميكند، بگونهاي كه آنها سينما را بستر آزمايش خود كردهاند، يعني در ابتدا از طريق سينما مسئلهاي را مطرح كرده و بحراني غيرواقعي را بوجود آورده و سپس با توجه به عكسالعمل مردم نسبت به آن مسئله تصميم نهايي خود را ميگيرند. لطفي در ادامه افزود: آنها كه مدتي روسها و آدم فضاييها را به عنوان دشمن معرفي ميكردند اكنون با توجه به روابط سياسي نامطلوب خود با افغانستان، عراق و ايران افكار خود را روي مسلمانان متمركز كردهاند و اخيرا در فيلمهايشان ميبينيم كه مسلمانان با چهرهاي خشن، ابروهاي در هم فرورفته، گونههاي برجسته و چشمان نافذ بعنوان افرادي تروريست، در واقع دشمن معرفي ميشوند. وي افزود: هر چند هاليوود پس از حادثه 11 سپتامبر به مراتب گستاختر شده است ولي در واكنشهاي اخيري كه مسلمانان نسبت به توهينهاي جهان غرب نسبت به اسلام داشتهاند، هاليوود كمي ترسيده و بيشتر مليتهاي كوچكي چون چچنيها، آلبانياييها و .... را بعنوان دشمنان خود معرفي ميكنند، كه البته در چنين جريان سازي، هاليوود تنها نبوده و مطبوعات نيز به ابزاري در دست كاخ سفيد و سياستمداران آمريكايي تبديل شده است. حسن لطفى، گريمور ايراني هاليوود كه گريم را در آمريكا با همكارى آژانس كوتىير،cloutier، معتبرترين آژانس گريم در شهر لس آنجلس آغاز كرد فيلمهايي چون، فيلم آستين پاورز(2) با اجراى گريم بر مايك مايرز، چهره آرايى براى تبليغات: براى فيلم سياره ميمونها «به كارگردانى تيم برتون»، كانديداى جايزه اسكار به خاطر گريم و ... را در كارنامه كاري خود دارد. آخرين كار لطفى پروژه «گيلگمش»، ساخته «راجر كريستين»، برنده دوبار جايزه اسكار و با بازي «عمر شريف»، «پيتر اتول» و «كريستوف رلى» است كه هماكنون در حال ساخت است
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]