تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820860728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله مسلحانه به پایگاه مرزی قرقیزستان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
حمله مسلحانه به پایگاه مرزی قرقیزستان
افراد مسلح ناشناس بامداد امروز (شنبه) به مرز قرقیزستان و تاجیکستان حمله کردند که در نتیجه آن یک فرمانده مرزبانی قرقیز کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری فارس: حمله مسلحانه به پایگاه مرزی قرقیزستان



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، بامداد امروز (شنبه) (16 ژانویه) افراد مسلح ناشناس به مرز قرقیزستان و تاجیکستان در پایگاه مرزی «آیکول» در منطقه «لیلیک» حمله کردند.

بنابر اعلام مرکز مطبوعاتی دولت جمهوری قرقیزستان، در این حمله مسلحانه ستوان «اسماعیل‌اف» فرمانده پایگاه مرزی مذکور کشته و معاون وی ستوان «عثمانوف» و یک سرباز نیروی مرزبانی زخمی شدند. به گفته این منبع، نظامیان مجروح به بیمارستان منطقه‌ای شهر «اسفنه» منتقل شدند. در این رابطه در منطقه وقوع حادثه مقررات قوی‌تری برای تقویت و کنترل مرز در این مکان به اجرا درآمده است. علاوه براین، در حال حاضر در محل این پایگاه مرزی تفحص سازمان‌یافته در صحنه توسط اعضای دفتر دادستان نظامی از پادگان «باتکند» و سازمان‌های انتظامی و امنیتی منطقه در جریان است. در این رابطه برای هماهنگی اقدامات، «مامبت‌علیف» رئیس ستاد و معاون اول رئیس خدمات مرزبانی قرقیزستان به همراه گروهی از افسران به منطقه درگیری اعزام شده‌اند. وقوع این حمله در حالی است که «الماس‌بیک آتامبایف» رئیس جمهور قرقیزستان طی فرمانی، دستور داد تا مأموران مرزی اقداماتی را برای اطمینان از حفاظت مطمئن مرز اتخاذ کنند.
رئیس جمهور قرقیزستان در ارتباط با رویداد این حادثه مسلحانه در مرز، به خدمات مرزبانی کشور در مورد تقویت اقدامات در جهت محافظت کامل از مرز دستور داد.
در این رابطه آتامبایف ابراز تسلیت خود را نسبت به خانواده و دوستان افسر کشته شده ابراز کرد.
رئیس جمهور قرقیزستان همچنین دستور داد تمام مراقبت‌های پزشکی لازم در مورد معاون رئیس پایگاه مرزی مذکور و سرباز زخمی اجرا شود.
وی همچنین به سازمان‌های انتظامی و امنیتی کشور فرمان داد تا تحقیقات کاملی از این حادثه و شناسایی عاملان حمله به پایگاه مرزی مذکور انجام دهند.
آتامبایف علاوه براین، گشت مرزی تعیین شده را به انجام تمام اقدامات لازم برای اطمینان از حفاظت کامل از مرز جمهوری قرقیزستان و تقویت امنیت مرزی دستور داد. براساس تحقیقات اولیه بر روی مجروحان این حادثه، آنان توسط سلاح‌های کالیبر کوچک مورد حمله قرار گرفتند. بنابر اعلام منبع فوق، در ضمن با بروز این حادثه، یک ایستگاه بازرسی مرزی قوی‌تر به مکان مورد حمله منتقل شده است تا کنترل مرزی و تردد در این ناحیه تقویت شود.

هم‌اکنون تحقیقات در این زمینه ادامه دارد اما هنوز در مورد هویت حمله‌کنندگان و علت این تهاجم، خبری منتشر نشده است. طول مرز قرقیز- تاجیک حدود 1000 کیلومتر است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، دو کشور تاکنون نتوانستند در مورد تعیین حدود برخی مناطق به توافق برسند. در این زمینه اخیرا برخی اسناد از آرشیو مسکو به قرقیزستان منتقل شد و مقامات دو کشور در تدارک برگزاری مذاکرات برای تعیین حدود دقیق مناطق مرزی هستند. انتهای پیام/

93/10/27 - 14:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن