تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802503176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد به اقدامات پيشگيرانه وزير صنعت در خروج ارز از کشور مدال قهرماني داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ دي ۱۳۹۳ (۱۴:۱ب.ظ)
بايد به اقدامات پيشگيرانه وزير صنعت در خروج ارز از کشور مدال قهرماني داد سازمان توسعه تجارت در پاسخ به ادعاي يک نماينده مجلس اعلام کرد: ادعاي ثبت سفارش خودروهاي بالاي 2500 سي.سي در سال جاري کذب محض است و وزارت صنعت، معدن و تجارت با حذف مصوبات دولت پيشين از ابتداي سال جاري، هيچگونه سفارشي را براي اين نوع خودروها ثبت نکرده است.
به گزارش خبرگزاري موج، سازمان توسعه تجارت در پاسخ به انتقادات يکي از نمايندگان مجلس به وزير صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات خودروهاي بالاي 2500 سي.سي اعلام کرد: پيش‌داوري و قضاوت ناآگاهانه و چيدن مقدماتي به ظاهر درست و در باطن بر خطا، نتيجه‌گيري نمايندة مذکور را از جاده اعتدال، حقيقت‌طلبي و انصاف خارج کرده و به ورطة افترازني، متهم کردن ديگران و اهانت کشانده است.
در ادامه اين جوابيه آمده است: متأسفانه برخي بدون مستندات کافي و بررسي کارشناسانه، به تضييع خدمات دولت و دولتمردان همت گمارده‌اند و اين با شأن گرانمايه و وظيفة خطير نمايندگي يکسره بيگانه است؛ زيراکه نمايندگان مجلس بايد پيش از هر کس راه عدول از حق را بر خود ببندند و قبل از ديگران بر خود نظارت کنند.
روابط عمومي سازمان توسعه تجارت در خصوص واردات خودروهاي بالاي 2500 سي.سي يادآور شد: اگر ورود اين خودروها در چهارچوب‌هاي قانوني و از سوي کساني باشد که حقوق و ديوني بر جامعه دارند و حاکميت بر خود فرض دانسته است که به دليل جانفشاني‌هاي ايشان در عرصة دفاع مقدس يا افتخارآفريني‌ در عرصه‌هاي ورزشي به نوعي از آنها تجليل شود، آنگاه در مقابل اتهامي که به وزير صنعت، معدن و تجارت وارد شده است، چه پاسخي وجود دارد؟
سازمان توسعه تجارت خطاب به نماينده تهران گفت: آشکار است که نگاه شما گزينشي بوده و متأسفانه در يافتن و پيمودن مسير حق ناکام بوده‌ايد.
گفتني است چندي پيش يکي از نمايندگان مجلس از قول وزير صنعت، معدن و تجارت گفته بود که «ثبت سفارشات صرفاً براي جانبازاران بوده است» و ادعا کرده بود که «بر اساس آمار گمرک، آنچه به نام جانباز وارد مي‌شود خودروهاي متناسب‌سازي شده با وضعيت آنهاست اما هيچ ثبت سفارشي در رابطه با جانبازان در يک سال اخير وجود ندارد.»
سازمان توسعه تجارت خطاب به اين نماينده مجلس تصريح کرد: آن استدلال و اين ادعا هر دو مردود است؛ زيرا نه در ايران و نه در هيچ کجاي دنيا ثبت سفارش خودروي متناسب‌سازي شده وجود ندارد، بلکه خودرو پس از ورود به کشور و بر اساس ميزان و نوع معلوليت راننده، متناسب‌سازي مي‌شود.
سازمان توسعه تجارت تاکيد کرد: در سال گذشته به دليل عدم محدوديت و ممنوعيت قانوني، براي جانبازان گرامي ثبت سفارش شده امّا در ثبت سفارش‌هاي اين قشر معزز، در گمرک به شمارة مصوبة مورد نظر اشاره مي‌شود (مصوبة 85661/44502/هـ مورخ 21/4/1389) و به طور مشخص فهرستي با عنوان فهرست ثبت سفارش جانبازان وجود ندارد.
در جوابيه سازمان توسعه تجارت تصريح شد: اگرچه در گمرک به طور مشخص فهرستي با عنوان فهرست ثبت سفارش جانبازان وجود ندارد اما فهرستي هست که بر مبناي آن ثبت سفارش جانبازان معزز با استناد به شماره مصوبه‌اي که گمرک و مراکز ثبت سفارش معناي آن را درمي‌يابند و ممکن است براي عموم مردم نامفهوم باشد از ديگران متمايز شده ‌است و همين نکته مهم براي اثبات کذب بودن اين ادعا که «هيچ ثبت سفارشي در رابطه با جانبازان در يک سال اخير وجود ندارد»، کافي است.
روابط عمومي سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: ثبت سفارش هرگز به سفارت‌خانه‌ها و جانبازان منحصر نيست بلکه بر اساس مصوبة شمارة 85711/ت 48176 هـ مورخ 11 تير 1392، ورزشکاران برتر هم مشمول ثبت سفارش خودروهاي بالاي 2500 سي.سي بوده‌اند‌ و آنها نيز سال گذشته ثبت سفارش کرده‌اند.
سازمان توسعه تجارت با بيان اينکه افراد مشمول بند 4 مصوبة شمارة 118320/ت 49515/هـ مورخ 21/6/1392 (موسوم به مصوبه قبض انبار) هم مي‌توانسته‌اند اقدام به ثبت سفارش کنند، تشريح کرد: طبق اين مصوبه، افرادي که به دليل عدم آگاهي، خودروي بالاي 2500 سي‌.سي خريداري کرده بودند و پس از ورود آن به گمرکات کشور و عليرغم پرداخت وجه، به دليل ممنوعيت ثبت سفارش، کالاي آنها مد‌ت‌ زيادي در گمرکات مانده بود، با کسب مجوز ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت، با ارز متقاضي و بدون تخصيص مجدد ارز و پرداخت حقوق گمرکي، دو برابر سود بازرگاني (بيش از 110 درصد به علاوه ساير هزينه‌ها) و رعايت قوانين و مقررات، اجازه ورود خودرو را کسب کردند.
روابط عمومي سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: نمايندگان محترم مجلس آگاهند که ثبت سفارش خودروهاي بالاي 2500 سي.سي به صورت تجاري در آغاز کار دولت تدبير و اميد ممنوع بوده است اما بر اساس سه مصوبه خاص دولت پيشين (که به آنها اشاره شد)، جانبازان 70 درصدي، ورزشکاران برتر و افراد مشمول مصوبه قبض انبار مجاز به ثبت سفارش بودند که دولت دکتر روحاني با ابلاغ مصوبة شمارة 192451/ت 50391 /هـ مورخ 28 اسفند 1392و لغو مصوبات قبلي، ثبت سفارش اين خودروها را براي همه افراد متوقف کرد.
سازمان توسعه تجارت ضمن بيان اينکه ثبت سفارش خودروهاي 2500 سي.سي تا پايان سال 1392 اقدامي مطابق قانون بوده است، تصريح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اين امر تأکيد و اصرار دارد که از ابتداي سال جاري هيچگونه سفارشي براي خودروهاي بالاي 2500 سي.سي ثبت نشده و آمارهاي منتشر شدة احتمالي از سوي برخي نمايندگان محترم بر اساس مصوبه‌هاي سه‌گانة پيشين و مربوط به ثبت سفارشات در سال 1392 بوده است.
سازمان توسعه تجارت با بيان اينکه با لغو مصوبات دولت قبل، ميزان واردات خودروهاي بالاي 2500 سي.سي در 9 ماهه سال 1393 به 133 دستگاه رسيده و در مقايسه با سال 1392 کاهش 96 درصدي داشته است،خطاب به آن نماينده اعلام کرد: شايسته است که نمايندگان مجلس به جاي تخريب آقاي نعمت‌زاده به او به خاطر صرفه‌جويي و جلوگيري از خروج ارز مدال قهرماني بدهند.
روابط عمومي سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: نگاه سليقه‌اي به مصوبات قانوني‌اي که حدود سه سال اجرا مي‌شده و از يادگارهاي دولت قبل است، «تمسخر مردم» تلقي مي‌شود و روشن است که برخورد وزارت صنعت با کساني که بر اساس مصوبات قبلي و به صورت قانوني اقدام به ثبت سفارش ورود خودرو کرده‌اند، هرگز وجاهت قانوني و عقلي ندارد.
سازمان توسعه تجارت در پايان ضمن بيان اينکه اگر سوال نمايندگان محترم مجلس بر چنين مباني و استدلال‌هايي استوار باشد، جاي تأسف و تألم دارد، خطاب به نماينده مذکور گفت: شما متاسفانه به بهانه انتقاد از وزير از ميدان مباحث کارشناسانه به ورطة اهانت فروغلطيده‌ايد و وزير صنعت را به دروغ‌گويي متهم کرده‌ايد؛ حال آنکه مبناي استدلال‌هاي شما سست و ويران است و گويا فراموش کرده‌ايد آبروي مسلمان به منزلة خون اوست. بيم آن مي‌رود که با امثال اينگونه افترا‌بستن‌ و هتک حرمت‌‌ دولتمردان به بهانة انتقاد از عملکرد ايشان پايه‌هاي تقوي و اخلاق در خانة ملت فرو ريزد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن