تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804074901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابوالحسن داوودی: رخ دیوانه متفاوت ترین فیلم من است /طناز طباطبایی: بعد از هیس دخترها... اهمیت سیمرغ گرفتن برایم از بین رفت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در برنامه یک فیلم یک سلام؛
ابوالحسن داوودی: "رخ دیوانه" متفاوت ترین فیلم من است /طناز طباطبایی: بعد از "هیس دخترها..." اهمیت سیمرغ گرفتن برایم از بین رفت
کارگردان «رخ دیوانه» گفت: از دهه ی 70 که به سراغ فیلم های اجتماعی آمدم دغدغه‌ی انسان ها در جامعه همیشه در فیلم های من دیده می‌شود و مخاطب نباید فکر کند که یک فیلم را فقط برای سرگرمی می بیند.


به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری فیلم "رخ دیوانه" باحضور "ابوالحسن داوودی" کارگردان، "بیتا منصوری" تهیه کننده و "طناز طباطبایی"، "امیر جدیدی" و "ساعد سهیلی" بازیگر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

"ابوالحسن داوودی" کارگردان فیلم «رخ دیوانه» در ابتدا نشست گفت: "رخ دیوانه" یک اصطلاح در شطرنج است، زمانی که بازی می تواند تا ابد ادامه پیدا کند رخ یک بازی می کند و در اصل فداکاری کرده و خود را قربانی می کند تا شاه را نجات دهد.

"بیتا منصوری" تهیه کننده فیلم «رخ دیوانه» در ادامه نشست افزود: پروانه‌ی ساخت قصه‌ی فیلم "رخ دیوانه" را در سال 87 دریافت کردیم ولی پس از توقیف فیلم "زادبوم"، "ابوالحسن داوودی" از ساخت آن انصراف داد و این قضیه ماند تا به امروز که توسط وی این فیلم جلوی دوربین رفته و ساخته شد.

"طناز طباطبایی بازیگر "فیلم «رخ دیوانه» نیز در ادامه عنوان کرد: "رخ دیوانه" از لحاظ ریتم به حال و هوای امروز ما نزدیک است و اساسا با فیلمانه‌ی خیلی جذابی طرف هستیم، فیلمنامه یک بستر قصه‌ی اصلی دارد و مجموعه ای خرده داستان و در مجموع تماشاگر را ارضاء خواهد کرد.

"امیر جدیدی" دیگر بازیگر این فیلم در ادامه گفت: حس من به این فیلم خیلی خوب و مثبت است و ممنونم از "ابوالحسن داوودی" که من را برای بازی در این نقش انتخاب کردند و فکر می کنم که هر بازیگری دوست داشته باشد که با "ابوالحسن داوودی" کار کند که خیلی خوش شانسم که در اول راه من این اتفاق افتاد.

کارگردان فیلم "رخ دیوانه" در ادامه عنوان کرد: معمولا فیلم های من برای گروه سنی خاصی ساخته نمی شود ولی این فیلم از ابتدا قرار بود جوانانه باشد. سر ساخت و اکران فیلم "تقاطع" چند تن از این جوان ها مطلبی به من گفتن که آن را تا به امروز فراموش نکرده ام. آن ها به من گفتند: شما ما را از دریچه‌ی ذهن خودتان قضاوت نکنید بلکه از دریچه‌ی ذهن ما قضاوت کنید به همین خاطر من هم سعی کردم در این فیلم جوان ها را از دریچه‌ی ذهن خودشان قضاوت کنم.

وی افزود: "رخ دیوانه" متفاوت ترین فیلم من از لحاظ ریتم، ساختار، دکوپاژ و تدوین نسبت به فیلم های قبلی ام است.

تهیه کننده‌ی این فیلم در ادامه نشست گفت: فروش بیشتر در سینما یعنی اینک مخاطبان بیشتری به تماشای فیلم آمده اند و امیدوارم که نتیجه ی کار ما که ارتباط با مردم است خوب باشد. پیش بینی من نسبت به فروش فیلم در اکران عمومی خوب است چون فیلم علاوه بر اینکه درباره ی جوان ها است درباره ی بزرگ ترهای آن جوان ها هم است، زیرا متاسفانه بسیاری از خانواده های ما جوان ها را به اشتباه قضاوت کرده و آن ها را نادیده می گیرند.

"طناز طباطبایی" درباره‌ی سیمرغ بلوری جشنواره فیلم فجر گفت: من برای همه‌ی فیلم هایم انرژی می گذارم. برای فیلم های "مرهم" و "هیس..." من خیلی زحمت کشیدم ولی نمی دانم چرا در جشنواره اتفاقی برای من نیفتاد. بعد از "هیس..." اهمیت سیمرغ گرفتن برای من از بین رفت.

وی دامه داد: زمانی که ما کرمان را شروع می کنیم و سر لوکیشن می رویم یک انگیزه ای داریم و خدا را شکر که در جشن منتقدان سینما اقبال با من بوده ولی در جشنواره ی فیلم فجر نمی دانم مناسبات به چه صورت است، واز یک جایی به بعد در پروسه ی کاری و حرفه ای، بازیگری برای من از جایزه گرفتن مهم تر شده است.

"امیر جدیدی" در ادامه نشست گفت: برای من سخت ترین صحنه ای که وجود دارد صحنه ای بود که با یک بازیگر کار می کردم که پدرش اسم وی را گذاشته بود "کیلر" که این سکانس برای من یک اکشن معنوی به حساب می آمد.

"ابوالحسن داوودی" در ادامه نشست عنوان کرد: این فیلمنامه حدود هفت سال پیش یک فیلمنامه ی 3 اپیزودی با 3 داستان مجزا بود که من از یکی از آن داستان ها خوشم آمد و تصمیم گرفتیم آن داستان را گسترش دهیم و یک شخصیت هم از داستان های دیگر به آن اضافه کردیم و نتیجه ی کار فیلم "رخ دیوانه" است.

وی افزود: برای اولین بار در تیتراژ پایانی من یک ترانه وجود دارد که آن را "کاوه آفاق" اجرا کرده است.
"ساعد سهیلی" دیگر بازیگر "رخ دیوانه" در ادامه نشست گفت: من به خاطر ندارم بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند هیچ کدام پیش از این چنین نقش هایی را بازی کرده باشند و معتقدم همه ی ما انتخاب های ویژه ای برای "ابوالحسن داوودی" بودیم.

وی ادامه داد: به نظر من "رخ دیوانه" کار متفاوتی است اما در انتخاب یک نقش بیشتر سعی می کنم فیلنامه هایی را انتخاب کنم که حرف جدیدی برای گفتن دارند و دغدغه ای اجتماعی داشته باشند و اینکه "ابوالحسن داوودی" شخصیت ویژه ای در کارگردانی هستند.

"امیر جدیدی" شعار فیلم را اینگونه عنوان کرد: وقتی که رخ تنها می شود که دیگر هیچ کس نیست کمکش کند و وقتی همه چیز را از دست می دهد خودش را قربانی می کند تا همه چیز درست شود. داوودی نیز شعار "رخ دیوانه" را اینگونه مطرح کرد: تنها اشتباه این بود که چاقو را نشان داد.

وی ادامه داد: من به شخصه تمام سعیم را کردم که سلیقه ی خودم را به تماشاگر تحمیل نکنم و فیلمی بسازم مطابق با درکی که از جامعه ی امروز و جوانان دارم و نمی دانم که چقدر در این کار موفق بوده ام و تما سعیم را کردم که مسائل نسل جوان را در نظر بگیرم.

"ساعد سهیلی" در ادامه عنوان کرد: هرکه خواست فیلم ما را ببیند و هرکه نخواست نبیند ما تمام تلاش خود را کردیم.

"طناز طباطبایی" نیز افزود: با توجه به اینکه بازار فیلم های خارجی و هالیوودی خیلی داغ است معتقدم فیلم ما چیزی از استانداردهای جهانی کم ندارد اما اینکه سلیقه ی مخاطب را ارضاء خواهد کرد من خود به شخصه امیدوارم هستم.

کارگردان فیلم "تقاطع" ادامه داد: باید به نکته ای اشاره کنم و آن هم این است که واقعا این فیلم با مردانگی "بیتا منصوری" ساخته شد و شرایط در طول تولید فیلم برای ما بسیار سخت بود و مسائلی در تولید این فیلم به وجود آمد که باعث شد این فیلم سخت ترین ساخته ی من باشد.

وی باتوجه به پوستر فیلم خود گفت: بدلیل شرایط جدیدی که در جشنواره به وجود آمده، آدم احساس جنیفر لوپزی می کند. یکهو اعلام می کنند که در عرض دو روز پوستر را به دبیرخانه ارسال کنید در نتیجه باید اعلام کنم که این پوستر موقت است و پوستر اصلی در حال طراحی است.

و در انتهای گفت: من با این فرش های پهن شده و این شکل آمدن و رفتن ها بیگانه هستم و سن و سالم هم به آن نمی خورد و سعی می کنم بی سروصدا بیایم.

طباطبایی نیز در ادامه‌ی نشست گفت: "ابوالحسن داوودی" فیلم های ماندگاری دارد از جمله "سفر جادویی" و "جیب برها به بهشت نمی روند" و انقدر این حال و هوا و فضاسازی این فیلم ها در ذهن من شکل گرفته که بود که وقتی داوودی پیشنهاد بازی در این فیلم را دادند دوست داشتم آن حال را دوباره تجربه کنم. فیلم های داوودی حالی دارد که برای نسل من بسیار ملموس است.

"ابوالحسن داوودی" در انتها خاطرنشان کرد: برای من پروسه‌ی ساخت فیلم هایم از اهمیت بالایی برخوردار بوده به خصوص از دهه ی 70 که به سراغ فیلم های اجتماعی آمدم این بود که دغدغه ی انسان ها در جامعه همیشه در فیلم های من دیده می شود. در فیلم های من باید هم حرمت سینما حفظ شود و هم تصویر درستی از جامعه ارائه شود و مخاطب نباید فکر کند که یک فیلم را فقط برای سرگرمی می بیند.



انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن