تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798472093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنیم/ نگرانی استکبار از بیداری اسلامی -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: واکنش به انتشار کاریکاتور «شارلی ابدو»
ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنیم/ نگرانی استکبار از بیداری اسلامی

راهپیمایی اتحاد در فرانسه


شناسهٔ خبر: 2465990 جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی

تعدادی از هنرمندان و کارشناسان فرهنگی نسبت به انتشار کاریکاتور توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) در نشریه فرانسوی شارلی ابدو واکنش نشان دادند. به گزارش خبرگزاری مهر، کامبیز درم بخش گفت: من به عنوان کسی که بیش از 60 سال در مطبوعات کشورم فعالیت می‌کنم، هرگز ندیدم که کسی کوچک‌ترین بی‌حرمتی به مقدسات سایر ادیان بکند. ما هم از مطبوعات آنها توقع رفتار متقابل را داریم. ما هرگز دشمنی نکردیم و این هتاکی‌ها را تاب نمی‌آوریم.
کامبیز درمبخش

این تصویر گر با تقبیح جنایات تروریستی که در فرانسه اتفاق افتاد، گفت: هر نوع حرکت تروریستی با هر نام و با هر انگیزه‌ای که صورت بگیرد باید محکوم شود. هم به این دلیل که ما حق نداریم حیات را از کسی سلب کنیم و هم به این دلیل که رفتار از روی بی‌خردی یک طیف باعث می‌شود که سال‌ها مردم مسلمانی که در آن منطقه زندگی می‌کنند با مشکلات فراوانی روبه‌رو شوند  .ما هم خودمان نباید به این موضوع دامن بزنیم. آن نشریه به ادعای خودشان تنها 600 هزار تیراژ داشت اما اکنون میلیون‌ها نفر آن را دیده‌اند. و این از هر زاویه‌ای که نگاه کنید به ضرر مسلمانان است.

درم بخش تصریح کرد: درست است که خط قرمز‌های ما از آنها جداست و ما هم نمی‌توانیم برای آن‌ها قانون‌گذاری کنیم. اما این مسئله باید از راه قانونی حل شود و با حرکت تروریستی و رفتاری متقابل با رفتار آنها نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.ضرورت واکنش هوشیارانه رسانه‌ها در دعوت بشر به اسلامحجت‌‏الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجتمع فرهنگی هنری سرچشمه تهران نیز در واکنش به اتفاقات پاریس تأکید کرد:  فکر می‌‏کنم همه کسانی که مقداری با مسائل سیاسی و بین‌‏المللی آشنا هستند، بعد از اینکه این وقایع آغاز شد، مطمئن شدند که این‌ها یک نقشه سیاسی مانند واقعه 11 سپتامبر است و جالب است که «اسنودن» هم در تحلیلی که تازگی از او منتشر شد، دقیقا به همین نکته اشاره کرده که کل این حوادث از انتشار نخستین بار آن کاریکاتورها تا امروز، طراحی موساد بوده و تحت  هدایت آن جلو برده شده است. علتش هم این است که روند مهاجرت یهودیان اسرائیل به سایر کشورها، رژیم صهیونیستی را نگران کرده و در پی آن برآمده تا با حربه اسلام‌‏ستیزی و ایجاد وحشت و نگرانی در میان یهودیان، آنان را از مهاجرت از اسرائیل بازدارد.

وی افزود: در ابتدای امر این حربه کارگر نیفتاد، اما دوباره و اکنون اقدام کردند. شما ملاحظه کردید که چه راهپیمایی مضحکی هم در پاریس به همین بهانه راه انداختند که نشانه دیگری از این موضوع بود و همه این  ماجراها، یک جور بازی است و کلیه گمانه‌‏زنی‌‏ها و پیش‌‏بینی‌‏ها را تأیید کرد. اینکه دو لبه قیچی مبارزه با اسلام یعنی اقدامات داعش و مانند آن از سویی و اقدام تحریک‌‏کننده نشریه شارلی ابدو، دقیقا توسط اسرائیل هدایت می‌‏شود و همزمان، هدفشان نابودی روند رو به فزونی گرایش به اسلام در اروپا و بیداری اسلامی و ارزش‏‌های مکتب اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام زائری
این پژوهشگر دینی، در علت‏‌یابی این موضوع بیان کرد: اینها واکنشی به پیروزی انقلاب اسلامی و تأثیر آن در جهان است. ما گزارش‌‏های متعددی از گرایش مردم اروپا به اسلام و آنچه تحت عنوان بیداری اسلامی در جهان مطرح شده داریم که موجب نگرانی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌‏الملل شده و طبیعی است که برخورد و واکنش خطرناکی همانند رویه‌‏های امروزی‌‏شان از آنان سر زند. وگرنه ستیزه‌‏جویی با پیامبر اسلام(ص)، سابقه طولانی در تاریخ دارد. در همین اروپا، از مارتین لوتر تا بعضی مستشرقین معاصر، آثاری در دست است که ناظر بر چنین موضوعی است. اما گستردگی، تنوع و شتاب آن در سال‌‏های اخیر و بهره‏‌مندی بسیار از ابزارهای ارتباطی و فناوری‏‌های جدید، همان‏طور که گفتم، از موضوعی جدید حکایت دارد.حجت‌‏الاسلام زائری درباره رفتار و واکنش مسلمانان به این وقایع گفت: آنچه مهم است بسیار هوشمند رفتار کردن ماست تا مبادا ناخواسته در زمین دشمن بازی کنیم. غیرت دینی و حساسیت و نگرانی ما به طور طبیعی اقتضا می‏‌کند که واکنش داشته باشیم اما نباید این واکنش، توسط دشمن پیش‏‌بینی شود. ما باید به یک حرکت و برنامه و واکنش فرهنگی عالمانه و اثرگذار و رسانه‏‌ای بیندیشیم و به سمت این برویم که تصویر مثبتی از اسلام و پیامبر رحمت(ص) و دعوت انسان‌ها به اسلام و هدایت بشر مطرح شود. اگر چنین شود، تهدید دشمن کارگر نخواهد افتاد و همان‏طور که در قرآن آمده است «و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین»، اقدامات آن‌ها کارگر نخواهد افتاد و به ضد خودش بدل شده و به ضرر دشمن خواهد بود.فاصله بسیار زیادی میان آزادی و توهین وجود داردبهمن عبدی کاریکاتوریست و تصویرگر با سابقه نیز درباره انتشار این کاریکاتور توهین آمیز معتقد است: آزادی بیان قانونی است که برخی از کشورها از جمله فرانسه باید به مفهوم آن توجه بیشتری داشته باشند؛ هر کسی در هر طیفی توهین را بر نمی‌تابد و فاصله بسیار زیادی میان آزادی و توهین وجود دارد. آن هم در دنیایی که اکنون به اندازه یک دهکده کوچک شده و مطبوعات دیگر مختص به کشور خود نیستند.

عبدی افزود: بعد از انقلاب اسلامی هجمه فراوانی نسبت به کشور ما و دین اسلام به راه افتاد، که واکنشی بود به یک اتفاق خارق العاده و پیش بینی نشده از طرف آنها، ما باید همانطور که در برابر تحریم‌ها از خود واکنش مثبتی بروز دادیم، به دنبال راه‌حل مناسبی برای مقابله باشیم.
بهمن عبدی
وی با محکومیت اقدامات تروریستی در فرانسه گفت: دین اسلام، دین مهربانی است. پیامبر ما پیش از این و حتی در زمان حیات هم مورد بی‌مهری فرآوانی قرار گرفته  است. اما اسلام همچنان باقی مانده است  همچنان در حال پیشروی است. این رفتار ماست که کرامت را از بزرگانمان بیاموزیم و از روی احساست کاری نکنیم و با دست‌های خودمان چهره دین مهربانی را خدشه دار نکنیم.

عبدی در ادامه رفتار موثر در مواجه با این اقدامات را این‌طور عنوان کرد: هر کشوری قانونی دارد؛ ما ناراحتیمان را باید به مراجع قانونی انتقال دهیم و مطمئن باشید این اتفاقات آنقدر موضوع قابل دفاعی بود که می‌توانستیم همان سال‌ها نشریه شارلی ابدو را وادار به عذرخواهی کنیم؛ نه اینکه آنها را در موضعی قرار دهیم که ما را متعرض بخوانند. افراط گرایی در هر چیزی کار ناپسندی است و اتفاقات اخیر در کشور فرانسه هم مواجهه دو طیف افراط گرا بود.
 









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن