تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815476511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی ضرورت برخورداری جهانی عاری از خشونت گفت: امیدواریم راه‌اندازی مراکز پیشگیری و کنترل خشم شروع خوبی برای دستیابی به این هدف در سطح کشور باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر محمود گلزاری افزود: قرار است علاوه بر تهران مراکز پیشگیری و کنترل خشم در استان البرز و شهرهای اصفهان، رشت، مشهد و شیراز با همکاری شهرداری‌ها راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه در مرکز پیشگیری و کنترل خشم 5 اقدام اساسی انجام می‌شود، اظهار کرد: 20 درصد از فعالیت‌های این مرکز مربوط به مشاوره‌های فردی و روان‌درمانی برای مراجعان و یا کسانی است که به این مراکز ارجاع داده می‌شود. خانه‌های سلامت، کلانتری‌ها و مدرسه‌ها می‌توانند افرادی را به مرکز پیشگیری و کنترل خشم ارجاع دهند.

گلزاری برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزشی برای تربیت متخصصان در زمینه پیشگیری و کنترل خشم را دومین اقدام اساسی مراکز پیشگیری و کنترل خشم دانست و افزود: افرادی مانند افسران کلانتری و معلمان می‌توانند در کارگاه‌های تخصصی آموزشی گروهی شرکت کنند و در پایان دوره به آنها مدرک و گواهینامه شرکت در جلسات داده می‌شود. علاوه بر آن در مرکز پیشگیری و کنترل خشم آموزش‌های عمومی برای گروه‌هایی مانند مادران و آموزگاران قابل برگزاری است.

وی گفت: برگزاری آموزش‌های گروهی در بیرون از مرکز کنترل و پیشگیری خشم یکی دیگر از اقدامات پیش‌بینی شده است. البته سال گذشته حدود 30 نفر از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی و مشاوره در منطقه 7 آموزش داده شده‌اند تا در این مرکز به ارائه خدمت بپردازند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه انجام مطالعات و بررسی منطقه‌ای به منظور شناسایی عوامل خشم در مناطق تهران را یکی دیگر از اقدامات مرکز پیشگیری و کنترل خشم ذکر کرد.

وضعیت ما از نظر خشونت و پرخاشگری رضایتبخش نیست

 گلزاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه خشم یک هیجان طبیعی است، گفت: می‌توان از این احساس برای حفظ خود و کشور به موقع استفاده کرد؛ اما زمانی که از کنترل خارج شود بحران‌های بزرگی را می‌تواند در کشور و دنیا ایجاد کند. این در حالی است که وضعیت ما از نظر خشونت و پرخاشگری رضایتبخش نیست.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی بزرگ کشور ما شامل اعتیاد، خشونت و طلاق می‌شود. این آسیب‌ها با یکدیگر ارتباط دارند و هم‌افزایی می‌کنند. این در حالی است که عفو و بخشش در فرهنگ ما از دیرباز مطرح بوده است، اما در حال حاضر مسئولان فرهنگی و اجتماعی از ازدیاد نزاع، خشونت و دشنام گله می‌کنند و متاسفانه شاهد قتل، جرح و اسیدپاشی هستیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: ما به عنوان کشوری شیعی باید در این زمینه فکری جدی کنیم و در حالی که گروه‌هایی مانند داعش تلاش می‌کنند چهره‌ای خشن از دین اسلام به نمایش بگذارند، باید کوشش کنیم چهره مهربان و صمیمی را از دین اسلام به نمایش بگذاریم.

گلزاری افزود: نهاد پرقدرت شهرداری به ویژه شهرداری تهران هم از نظر امکانات، هم وظیفه و هم دغدغه‌های شخص شهردار می‌تواند در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی عمل کند و ما روی این مکان نام مرکز گذاشتیم؛ چراکه در کشور برای موضوعاتی مانند اعتیاد، نارسایی قلبی و دیابت مراکزی راه‌اندازی شده است و خشم از جمله موضوعاتی است که بیش از بیماری قلبی و دیابت افراد درگیر آن هستند.
دانلود
 

لینک را کپی کنید


پنج شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن