تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819265503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرگ 688 نفر بر اثر مسموميت با سم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ دي ۱۳۹۳ (۱۰:۳۵ق.ظ)
مرگ 688 نفر بر اثر مسموميت با سم مرگ و مير ناشي از مسموميت با سم در هشت ماهه امسال با كاهش مواجه بوده است. در اين مدت 688 نفر (449 مرد و 239 زن) بر اثر مسموميت با سم جان خود را از دست داده‌اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 9.1 درصد كاهش يافته است.
به گزارش خبرگزاري موج، در بين سموم آنچه بيشترين سهم را در مرگ افراد داشته قرص برنج است، به نحوي كه در سال جاري 63 درصد از تلفات مسموميت با سم را به خود اختصاص مي دهد، پس از آن به ترتيب سموم دفع‌ آفات نباتي، الكل، سيانور و جونده‌كش‌ها در رتبه هاي بعدي قرار مي گيرند.
در هشت ماهه امسال 432 نفر بر اثر مسموميت با قرص برنج جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار تلفات 449 نفر بود، 3.8 درصد كاهش يافته است.
بر اساس آمارهاي موجود در سازمان پزشكي قانوني كشور در ده سال گذشته (1383 تا 1392)، 8 هزار و 769 نفر در كشور بر اثر مسموميت با سم جان خود را از دست دادند. در تمامي اين سال‌ها مرگ بر اثر مسموميت با سم با افزايش مواجه بوده و از 713 نفر در سال 1383 به يك هزار و 101 نفر در سال گذشته رسيده است. اما در هشت ماهه امسال آمار مسموميت با سم روندي كاهشي در پيش گرفته كه اميد است تا پايان سال شاهد تداوم اين روند كاهشي در كشور باشيم.
اما در اين مدت تلفات ناشي از مسموميت دارويي در كشور با رشد 5.8 درصدي مواجه بوده و اين آمار از 497 فوتي در هشت ماهه سال گذشته به 526 فوتي در هشت ماهه امسال رسيده است. در اين مدت استان‌هاي تهران با 141، فارس با 109 و كرمانشاه با 38 فوتي بيشترين آمار تلفات ناشي از مسموميت دارويي را داشته‌اند.
عمده ترين موارد مسموميت در بزرگسالان ناشي از داروهاي مسكن، آرام بخش، ضد افسردگي و همچنين محصولات پاك كننده و شيميايي است كه ممكن است عوارض جبران ناپذيري را براي فرد به همراه داشته باشد. در كودكان نيز مسموميت‌ها در اثر خوردن مواد شيميايي و بهداشتي، مواد شوينده، داروها، اجسام قابل بلع مثل باطري و يا گياهان آپارتماني به وجود مي آيد، بنابراين لازم است والدين ضمن آگاهي از خطراتي كه به دنبال ايجاد مسموميت، فرزندشان را تهديد مي كند، هر گونه مواد شوينده، سموم و ‌داروها را از دسترس كودكان دور نگه دارند. در اين بخش ضمن اشاره به برخي از انواع مسموميت‌ها، نكاتي را براي آگاهي بيشتر و نيز پيشگيري از بروز آن بيان مي كنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن