تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798589292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بروز شکافهایی در میان جمهوریخواهان آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: واشنگتن پست:
بروز شکافهایی در میان جمهوریخواهان آمریکا
واشنگتن پست نوشت: در میان حزب جمهوری خواه آمریکا درباره طیفی از مسائل تجاری،‌ سیاسی و نظامی شکافهایی بروز کرده است.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: جمهوری خواهان به مدت شش سال از «غصب» قدرت توسط اوباما رئیس جمهور عصبانی بودند بنابراین جای بسی تعجب است که  به عنوان یکی از اولین اقدامات شان از زمانیکه کنترل کنگره را بدست گرفتند، در صدد دعوت از وی برای غصب قدرت بیشتری باشند.


سه شنبه صبح گروهی از محافظه کاران تی پارتی در نشستی در عمارت کنگره از طرح های جمهوری خواهان برای تصویب لایحه اختیار ارتقاء تجارت شکایت داشتند. این لایحه به اوباما اختیارات وسیع تری در انعقاد قراردادهای تجاری با نظرخواهی کمتر از کنگره خواهد داد.


ریک مانینگ رئیس مرکز "آمریکایی های طرفدار دولت محدود" گفت: در زمانیکه رئیس جمهور از همه جهات ضد تفکیک اختیارات در قانون اساسی اعلام جنگ داده است، مطلقا معنی ندارد که کنگره بطور داوطلبانه از حق قانونی اش در تصویب پیمانها صرف نظر کند. 


نیگر اینیس مدیر شبکه تی پارتی گفت: اوباما نسبت به تفکیک اختیارات کاملا بی اعتنا بوده است و هیچ درسی برای کاخ سفید بدتر از صرف نظر داوطلبانه کنگره از این اختیارات نیست.


در همان زمان سناتور رند پل که از مدافعان برجسته حقوق قانونی کنگره است، در همان نزدیکی در بنیاد هریتج در حال سخنرانی بود. وی از مختل شدن روند تفکیک اختیارات و اقدام رئیس جمهور در غصب قدرت و گسترش اختیارات قوه مجریه انتقاد کرد.
پل در پاسخ به سوالی درباره اختیارات مربوط به ارتقاء تجارت و تصمیم کنگره در این زمینه گفت که مخالفات محافظه کاران کاملا معتبر است اما تاکید کرد که از طرفداران جدی تجارت آزاد است و این مسئله موجب شده است به چیزهایی رای بدهد که مطابق میلش نیست.


کشمکش داخلی در حزب جمهوری خواه در مورد تجارت بخشی از یک تنش وسیع تر است. حتی درحالیکه جمهوری خواهان در حال تحکیم اکثریت جدید شان در کنگره اند، قبلا شکافهایی در بنیان این حزب بروز کرده است. از جهاتی، این یک نتیجه فرعی اعمال کنترل یکپارچه بر قوه مقننه است. اکنون دیگر متوقف کردن اوباما (که جمهوری خواهان در مورد آن وحدت نظر داشتند) کافی نیست و جمهوری خواهان باید دستور کار خودشان را تنظیم کنند (که در آن مورد وحدت نظر چندانی نیست).


جمهوری خواهان در دستیابی به توافق وسیع در مورد رویکردی در قبال مراقبتهای درمانی و قانون مهاجرت با مشکلاتی مواجه بودند. در مورد موضوعات نظامی نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد. مثلا در کنفرانس سیاست محافظه کارانه در بنیاد هریتج در روز سه شنبه جیم بریدنستین جمهوری خواه که یک خلبان نیروی دریایی است، خواستار ارسال میلیاردها دلار به اوکراین شد و پیشنهاد داد که آمریکا «کمکهای نظامی مرگبار» برای اوکراین جهت جنگ با روسیه ارسال نماید. وی پیشنهاد داد جمهوری خواهان «یک پیام صریح برای اوباما ارسال کنند. مردی که به وضوح تمایلی به پذیرش نقش طبیعی و بدیهی آمریکا به عنوان یک ابر قدرت جهانی ندارد.»


اما بلافاصله قبل از آنکه بریدنستین صحبت کند، رند پل خطاب به همان حضار گفت که آمریکا لازم نیست در هر جنگ یا نزاعی دخالت کند و باید بخش زیادی از جنگ ضد افراطیون اسلامی را به خاورمیانه واگذار کند. وی از مداخله های آمریکا در لیبی و عراق انتقاد کرد.


جمهوری خواهان به کرات درباره سیاست خارجی اختلاف نظر داشتند اما اولین بار است که در مورد مسائل تجاری دچار اختلاف نظر می شوند. بسیاری، اگر نه اکثر، دموکراتها تحت حمایت اتحادیه های کارگری با لایحه اختیار ارتقاء تجارت مخالفت خواهند کرد و تصویب آن مستلزم حمایت تعداد بیشتری از جمهوری خواهان است.


فرانک گافنی محافظه کار ادعا کرد عاملان کشتار هفته گذشته در پاریس همان دستور کار دولت اوباما را داشتند: «اعمال قانون شریعت در سراسر جهان از جمله در این کشور». 


سندی ریوز از انجمن خانواده آمریکا با این نظر موافق بود که اوباما از پیمانهای تجاری برای «تقویت کارشناسان  شریعت استفاده خواهد کرد و برخی جمهوری خواهان می خواهند در اینکار به رئیس جمهور کمک کنند.»


چنین اعتراضاتی خوب است اما ایجاب می کند که قانون گذاران جمهوری خواه که اوباما را غاصب می خوانند، بپذیرند که اختیارات قوی ریاست جمهوری می تواند چیز خوبی باشد.






انتهای پیام./.







تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن