تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803556087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا سیاست‌های مشکوکی در عراق دارد/ هماهنگی خوبی با ایرانی‌ها داریم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس بسیج مردمی عراق:
آمریکا سیاست‌های مشکوکی در عراق دارد/ هماهنگی خوبی با ایرانی‌ها داریم
رئیس ستاد نیروهای بسیج مردمی عراق با اشاره به این که نقش نظامی آمریکا در نبرد با داعش تردید آمیز است، تاکید کرد: مستشاران ایرانی به همراه فرماندهان عراقی در میدان عملیات حضور دارند.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "صادق السعداوی" در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیاالیوم از بغداد گفت: نیروی بسیج مردمی بر اساس دستور نخست وزیر عراق تشکیل شده بنابراین یک نیروی رسمی در این کشور است. همه نیروهای رسمی در بسیج مردمی به صورت مستمر حقوق خود را دریافت می کنند و این مسئله یکی از دستاوردهای بزرگ در اداره بسیج مردمی در این مدت کوتاه است و توانستیم به صورت منظم حقوق همه نیروهای رسمی را پرداخت کنیم. برخی از نیروها به صورت رسمی وارد بسیج مردمی نشده اند که با مشکلات قانونی در دریافت حقوق روبرو هستند و به دنبال حل این مشکل و ملحق کردن این افراد در بخش های رسمی نیروی بسیج مردمی عراق هستیم. این نیروها به جای این که در بسیج مردمی ثبت نام کنند در ارتش و پلیس ثبت نام کردند که مشکلاتی برای این افراد ایجاد شده است و به صورت رسمی نیروی بسیج مردمی شمرده نمی شوند. همچنین در دستور نخست وزیر عراق به جزئیات حقوق نیروهای بسیج مردمی اشاره شده است که حقوق آنان قطعی و به صورت میانگین پانصد هزار دینار است و در صورتی که  فردی در مناطق جنگی فعال باشد حقوق بیشتری دریافت می کند. حقوق رسمی یک نیروی رسمی بسیج مردمی هشتصد و هفتاد و پنج هزار دینار است که معادل هفتصد دلار می رسد.


وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود برخی از نیروهای بسیج مردمی مانع از بازگشت عراقی به منازل خود پس از بازپس گرفته شدن اراضی می شوند، گفت: حمایت از بازگشت آوارگان عراقی به منازل خود از اصول نیروی بسیج مردمی است و این که اجازه داده نمی شود برخی از افراد به مناطق خود بازگردند ناشی از وجود اطلاعات همکاری این افراد با داعش است. مردم عراق از نیروهای بسیج مردمی استقبال می کنند و با درخواست های مختلف مردمی، نیروهای بسیج توانستند منطقه ضلوعیه را از حضور تروریست های داعش پاکسازی کنند و به زودی آوارگان عراقی به منازل خود در این منطقه بازخواهند گشت.


السعداوی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود نیروهای بسیج مردمی از یک مذهب مشخص هستند و اجازه داده نمی شود نیروهای دیگری از مذاهب و ادیان دیگر وارد این نیرو شوند، بیان داشت: نیروی بسیج مردمی بر اساس فتوای مرجعیت دینی یک مذهب مشخص تشکیل شد ولی این نیرو حاضر به پذیرش همه داوطلبان عراقی است و در حال حاضر در میان نیروی بسیجی که در مناطق سنی نشین فعالیت می کنند، عشایر سنی حضور دارند و می توان این نیروها را در موصل، الانبار و تلعفر مشاهده کرد و هیچ منع قانونی در جذب مسلمانان و غیر مسلمانان در این نیرو وجود ندارد. بسیج مردمی عراق قادر است همه اقوام، طوایف و مذاهب این کشور را جذب کند.


السعداوی در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد نیروهای بدر حضور پررنگی در بسیج مردمی دارند، بیان داشت: نیروهای سازمان بدر از تاریخ مبارزاتی قوی برخوردارند و سازمان بدر از ابتدا به صورت نظامی تشکیل شد و نیروهای کاردانی را در عملیات نظامی و اداره واحدهای نظامی آموزش داده است. از آنجا که باید فرمانده واحدهای مختلف بسیج مردمی بر اساس توانایی انتخاب شوند به این دلیل شاهد حضور شماری از اعضای ارشد سازمان بدر هستیم و این مسئله طبیعی است.


وی با اشاره به این که نیروهای بسیج مردمی هماهنگی بسیار بالایی با ارتش و پلیس عراق دارند، افزود: ما دارای اتاق عملیات مشترک هستیم و از تسلیحات سنگین ارتش و پلیس استفاده می کنیم و نیروهای ارتش نیز از روحیه بالای بسیج مردمی استفاده می کنند و در همه عملیاتی که با مشارکت یکدیگر حضور داشتیم، پیروز شدیم.


السعداوی با اشاره به این که شمار نیروی بسیج مردمی فراتر از یکصد هزار نفر نیست، گفت: فقط نیروهای عراقی در بسیج مردمی حضور دارند و قوانین این کشور اجازه نمی دهد نیروهایی از کشورهای خارجی در نیروهای مسلح عراق حضور داشته باشند.


وی در ادامه گفت: هماهنگی بسیار بالایی میان فرماندهی نیروهای مسلح عراق و مستشاران ایران وجود دارد. نیروهای میدانی این کشور در عراق حضور ندارند و حضور ایرانی ها در عراق محدود به رایزنی نظامی است همان طور که مستشارانی از کشورهای دیگر در عراق حضور دارند.




السعداوی در پاسخ به این پرسش که مستشاران نظامی کشورهای دیگر در عراق کشته نمی شوند، چرا باید مستشاران نظامی ایرانی کشته شوند، گفت: مستشاران نظامی ایرانی به همراه فرماندهان نظامی عراق در میدان عملیات هستند و ترسی از حضور در میدان عملیات ندارند.


وی در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما از حملات اشتباهی جنگنده های ائتلاف به نیروهای بسیج مردمی و ارسال اشتباهی کمک های تسلیحاتی برای داعش چیست، گفت: آمریکایی ها ادعا می کنند از تجهیزات و تسلیحات دقیق برخوردارند و این که درصد اشتباه این تجهیزات بسیار پایین است و با این وضع نمی توان اشتباه آمریکایی ها را پذیرفت بلکه این اقدام آمریکایی ها به صورت عمدی است. اگر بپذیریم این مسئله اشتباه است پس چرا به صورت مکرر رخ می دهد. این اشتباه ها در برخی از موارد باعث افزایش روحیه تروریست های داعش شده است به طوری که نیروهای عراقی برای مدتی تروریست ها را از همه محورها محاصره می کنند و به ناگاه این به اصطلاح اشتباه جنگنده های ائتلاف رخ می دهد و باعث تقویت داعش می شود. همچنین شماری از نیروهای بسیج مردمی در این حملات ائتلاف کشته شدند و باید دولت عراق غرامت افراد کشته شده را از ائتلاف بگیرد.


السعداوی در پایان خاطرنشان کرد: ما اطمینان داریم که آمریکا سیاست‌های مشکوک و نامناسبی در عراق دارد و از دولت عراق می خواهیم به حضور مستشاران نظامی آمریکا در عراق پایان دهد. حضور این مستشاران نظامی مشکلاتی برای ما ایجاد کرده و حملات اشتباهی هوایی از این دست است.




انتهای پیام./.







تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن