تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804283216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل ارتش سنی، نقشه آمریکا برای شعله ور کردن آتش جنگ طائفه‌ای در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: شخصیت‌های سیاسی عراق تاکید کردند
تشکیل ارتش سنی، نقشه آمریکا برای شعله ور کردن آتش جنگ طائفه‌ای در عراق
شخصیت‌های سیاسی عراق با اشاره به اینکه آمریکا در راستای منافع خود و اسرائیل تروریسم را از همه جای جهان به عراق آورده است تاکید کردند: هدف واشنگتن از تشکیل ارتش سنی در عراق شعله ور کردن آتش جنگ طائفه ای و تجزیه این کشور است.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، طرف‌های سیاسی در عراق معتقدند آمریکا به دنبال تشکیل ارتش های جایگزین ارتش یکپارچه عراق است تا نقشه خود را در تجزیه عراق و به دنبال آن تقسیم منطقه و ایجاد خاورمیانه جدید عملی کند.
 
تشکیل ارتش سنی به یکی از معضل‌های جدید عراق تبدیل شده است، این‌ ارتش بیشتر از این‌که به دلیل اهل تسنن بودن افراد آن محل مناقشه باشد، به دلیل حمایت چهره‌های شاخص و البته بدنام از آن، محل بررسی است و البته خواب‌هایی که آمریکا و برخی کشورهای منطقه برای برهم زدن اتحاد ملی بهبود یافته این کشور دیده‌اند نیز، اصلی ‌ترین مساله است.
جنبش "اهل الحق" عراق معتقد است آمریکا به دنبال تشکیل ارتش‌های جایگزین برای ارتش عراق است تا بدین شکل اقوام و طوائف عراقی را به جان یکدیگر اندازد.
 
"نعیم العبودی"، سخنگوی این جنبش در بغداد تاکید کرد: گرایش به تشکیل ارتش های جایگزین با هدف روبرو کردن این کشور با مناقشات بزرگ در آینده صورت می‌گیرد بنابراین این نقشه آمریکا نه اینکه هرگز مشکل را حل نمی‌کند بلکه بخشی از بحران عراق در آینده خواهد شد.
 
آمریکا با مداخله در امور عراق قصد ضعیف کردن ارتش آن را دارد
 
وی افزود: ما درباره این توطئه آمریکا قبل از سقوط موصل و پس از آن هشدار دادیم زیرا آمریکا به دنبال تضعیف ارتش عراق است بنابراین مسلح ساختن عشایر اهل تسنن عراق هم باید از طریق دولت مرکزی صورت پذیرد.
 
العبودی تاکید کرد: ما ملت عراق نمی‌خواهیم که ارتش های جایگزین ارتش یکپارچه کشورمان تشکیل شود ما می‌خواهیم ارتش، مرکزیت اراده و قدرت را در اختیار داشته باشد تا به طور مستقل و با اقتدار حافظ حاکمیت عراق باشد و تصمیم گیری‌ها درباره کشور هم به طور مستقل و بدون دخالت خارجی‌ها صورت گیرد.
 
بر اساس نقشه آمریکا ماموریت مبارزه با داعش و بازپس گیری شهر موصل و الانبار و سایر مناطق تحت اشغال داعش به نیروهای جدید وگذار می‌شود.
 
فراکسیون پارلمانی الاحرار وابسته به جریان صدر عراق نیز با این دیدگاه موافق است به گونه‌ای که "حسین الساعدی"، نماینده این فراکسیون  تاکید کرد:این ماهیت آمریکا و سیاست آن در عراق و دیگر کشورهاست، در پس همه مشکلات در عراق و جهان، آمریکا و اسرائیل است و این چیزی است که همه رهبران جهان آن را درک می‌کنند اما متاسفانه به خاطر بیم از دست دادن کرسی‌های قدرت خود نمی‌توانند حرفی بزنند.
 
آمریکا در راستای منافع خود و اسرائیل تروریسم را  از همه جای جهان به عراق آورده است
 
الساعدی با اشاره به اینکه آمریکا سیاست تجزیه عراق برای سیطره بر امنیت و راهبرد آن را در پیش گرفته است گفت:آمریکا امروز تلاش می‌کند که تروریسم و داعش را از همه جای جهان به عراق و خاورمیانه بیاورد تا خودش از این خطر به دور باشد و از سوی دیگر به دنبال تکه پاره شدن همه کشورها با هدف حفظ امنیت اسرائیل و بسیاری از منافع خود در منطقه است.
 
این نماینده پارلمان عراق با تاکید بر اینکه آمریکا همچنان از گروه‌های تندرو در عراق و بسیاری از کشورهای جهان حمایت می‌کند گفت:آمریکا اگر برای کمک به عشایر شریف عراق برای مبارزه با داعش ادعا می‌کند بیاید و نیروهای عراقی و بسیج مردمی را در سرکوب تروریسم یاری بدهد.
 
وی افزود: آمریکا این حق را ندارد که هیچ عشیره‌ای را حتی به یک قطعه سلاح مجهز کند چرا که بر اساس قانون این دولت عراق و نه طرفی خارجی است که درباره این کشور تصمیم‌گیری می کند در حالی که آمریکا با اشتباهی راهبردی در امور عراق دخالت آشکار دارد.
 
بنا به اعتقاد نماینده پارلمان عراق اقدام آمریکا برای تشکیل ارتشی جدید در مناطق عشایر نشین عراق در آینده به نوعی رو در رویی با دیگر طوائف مبدل خواهد شد و این تحرکات مشکوک با هدف مصادره پیروزی‌های ارتش عراق و شکستن شاخ اقتدار و توان آن صورت می‌گیرد.
 
"خالد السراج"، تحلیلگر سیاسی عراق نیز در این باره گفت:سناریو منحل کردن ارتش عراق و نابودی زیر بناهای آن در سال 2003 کلید خورد به این بهانه که عراق نیاز به ارتشی جایگزین دارد.
 
وی با فاجعه بار بودن پیامدهای این سناریو برای عراق گفت:آمریکا امروز به جای همکاری با عراق در رفع نقاط منفی خود به دنبال اجرای آن سناریو است.
 
السراج اراده یکپارچه سیاسی عراقی‌ها را تنها اصل خروج این کشور از زیر فشارهای آمریکا دانست و گفت: اما طرف های سیاسی در عراق هم به نظر می‌رسد که همچنان تحت تاثیر خارجی‌ها و مشکلات سیاسی خودشان هستند بنابراین نمی‌خواهند که آمریکا را از صحنه سیاسی و حتی امنیتی عراق دور کنند.
 انتهای پیام/ ض
منبع:فارس







تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن