تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818750535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت ايجاد سازمان يکپارچه اورژانس، براي ارائه خدمات به هنگام به مصدومين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ دي ۱۳۹۳ (۱۶:۸ب.ظ)
وزير بهداشت مطرح کرد؛ ضرورت ايجاد سازمان يکپارچه اورژانس، براي ارائه خدمات به هنگام به مصدومين وزير بهداشت، گفت: اگر در خصوص تصادفات رانندگي قوانيني وضع کنيم که دستگاه‌هاي ناظر به‌ طور به هنگام حضور يابند و در صورت وقوع تخلف برخورد بازدارنده داشته باشند، بدون ترديد سيماي مرگ ايرانيان تغيير خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج دکتر سيد حسن هاشمي، وزير بهداشت، در اولين کنگره ملي تروما ضمن بيان اين مطلب گفت: قطعاً برگزاري اين گونه جلسات باهدف تغيير روند کاهش ميزان مرگ‌ومير به علت تصادفات و سوانح، مؤثر است.
دکتر هاشمي گفت: موضوع ترومن ابعاد مختلفي دارد و آنچه در اين موضوع به آن پرداخت مي‌شود منحصر به تصادفات نيست، بلکه فرهنگ و اخلاق جامعه نيز زيربناي اصلي افزايش يا کاهش ضربه‌ها و صدمات و تألمات مي‌باشد.
وي در توضيح گفت: رفتارها و ناهنجاري‌هاي اجتماعي مانند غيبت، دروغ و حتي تبليغ دروغ، مستقيم يا غيرمستقيم منجر به بروز تروما مي‌شود که روح انسان‌ها را تحت تأثير قرار مي‌دهد.
وزير بهداشت يادآور شد: درست است که شايع‌ترين علت تروما در کشور، حوادث ترافيکي است، ولي؛ نبايد فراموش کنيم که نزاع‌ها و کشمکش‌ها و مسائل فرهنگي و اجتماعي و مشکلاتي که به دنبال جهاني‌شدن، بشر امروز با آن دست‌به‌گريبان است، همه و همه در مرگ‌ومير افراد مؤثر است.
وزير بهداشت در ادامه از اقدامات صورت گرفته از سوي پليس راهور که در طول يک دهه گذشته با نظارت‌هاي دقيق و جدي، ميزان تصادفات رانندگي را کاهش داده و از جان بسياري از ايرانيان مراقبت کرده است، قدرداني کرد.
دکتر هاشمي با بيان اين‌که براي موفقيت در کاهش مرگ‌ومير ناشي از تصادفات بايد رودربايستي‌ها کنار گذاشته شود و از تجارب موفق کشورها در اين خصوص استفاده کرد، گفت: در کشورهاي دنيا براي افرادي که براي درمان بيماري خود به‌موقع مراجعه نکنند، احضاريه صادر مي‌شود.
اما؛ متأسفانه در کشور ما سياست‌مداران و سياست‌گذاران براي تصميم‌گيري‌هاي خود قائل به پرداخت هزينه نيستند و اکثراً علاقه‌مند هستند، هزينه‌ها را ديگران پرداخت کنند و اين رويه منجر به تصميمات قاطع و جدي نخواهد شد.
وي با اشاره به موضوع تصادفات که بخشي از علت تروماها را تشکيل مي‌دهد، گفت: اگر قوانيني وضع کنيم و به نحوي از آن قوانين حمايت کنيم که دستگاه‌هاي ناظر، به‌ طور کاملاً به هنگام از وقوع تخلفات پيشگيري کنند و در صورت وقوع تخلف برخورد بازدارنده داشته باشند، بدون ترديد سيماي مرگ ايرانيان تغيير خواهد کرد.
وزير بهداشت بابيان اين‌که اقدام جدي و تصميمات اثرگذار در حوزه سلامت نياز به پرداخت هزينه است، گفت: حداکثر اين هزينه، آبرو براي مردم است.
دکتر هاشمي يادآور شد: برخي از تصميماتي که در دستگاه‌هاي مختلفي مانند قضائيه، مقننه و پليس اخذ مي‌شود، ممکن است خوشايند عده‌اي نباشد، اما؛ آن‌هايي که ازاين‌گونه تصميمات نگران و ناراحت هستند، اکثريت مردم نيستند، بلکه عده قليلي هستند که تنها به فکر تأمين منافع خود هستند، بنابراين بايد به دستگاه‌هايي که در حوزه تخصصي خود، کارنامه درخشاني دارند، اعتماد کرد.
وي افزود: البته بخشي از مشکلات به‌منظور پيشگيري از آسيب بيشتر و تلاش براي زنده ماندن و حيات مؤثر جامعه با تصميمات قاطع‌تر حل مي‌شود.
وزير بهداشت با اشاره به اينکه کشور ما در مقايسه با کشورهاي منطقه شاخص خوبي از نظر اميد به زندگي ندارد، گفت: اين در حالي است که در کشور ما مواهب و نعمت‌هاي زيادي به لحاظ شرايط سرزميني و آب و هوايي وجود دارد.
دکتر هاشمي تصريح کرد: براي اين‌که بتوانيم از شايع‌ترين علت مرگ جوانانمان پيشگيري کنيم بايد با عواملي که در وقوع اين مرگ‌وميرها مؤثرند به‌ طور جدي برخورد کنيم.
وي افزود: در اين مسير اگر صنعت ما مشکل دارد و يا وسيله نقليه و موتورسيکلتي ساخته مي‌شود که با وقوع مرگ جوانان ارتباط دارد، بايد به همان طريقي که باکسي که در جامعه مرتکب قتل مي‌شود، با وي نيز برخورد کنيم.
وزير بهداشت با اشاره به اين‌که علت بسياري از تصادفات رانندگي عامل نيروي انساني، خواب‌آلودگي، بيماري، کم بينايي و دير مراجعه کردن به پزشک است، گفت: بخش عمده‌اي از دليل اين تصادفات نيز مربوط به جاده و صنعت هست.
دکتر هاشمي بر ضرورت فرهنگ‌سازي در کاهش مرگ‌ومير ناشي از تصادفات تأکيد کرد و گفت: فرهنگ‌سازي مهم‌ترين و سخت‌ترين اقدامات است و ما مي‌توانيم از ظرفيت 12.5 ميليون دانش‌آموز که به همراه خانواده‌هاي خود جمعيت 36 ميليون نفري را تشکيل مي‌دهند، براي فرهنگ‌سازي استفاده کنيم.
وي خاطرنشان کرد: اگر مي‌خواهيم پنجمين کشور جهان ازنظر مرگ‌ومير به دليل حوادث جاده‌اي نباشيم و سومين عامل مرگ‌ومير در کشورمان تصادفات نباشد، بايد از تمام ظرفيت‌ها؛ تبليغات رسانه‌اي، رسانه ملي و رسانه‌هاي مکتوب براي فرهنگ‌سازي سلامت و گسترش و ترويج اخلاق محوري و اخلاق‌مداري استفاده کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن