تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818867248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردار احمدي مقدم: داعش از مرزهاي ما دور شده است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سردار احمدي مقدم: داعش از مرزهاي ما دور شده است
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به حضور گروه تروريستي داعش در فاصله 40 کيلومتري مرز ايران در گذشته، گفت: اين گروه به عقب رانده شده است و ما در مرزهاي ايران هيچ حادثه‌اي در اين زمينه نداشتيم و حضور نظامي در مرزهاي ايران منتفي است.


به گزارش نامه نیوز،سردار اسماعيل احمدي مقدم در استان بوشهر در جمع خبرنگاران، گفت: پليس تلاش دارد تا در توسعه استان پيشگام باشد و نقش خود را در مقابل مردمي که مدافعان تاريخي کشور در مقابله با استعمار هستند، ايفا کند.

وي افزود: خوشبختانه در سال هاي اخير همکاري مشترک ما با کشورهاي حوزه خليج فارس در وضعيت مطلوبي قرار گرفته است بطوريکه در زمينه هاي امنيتي مشترک با همسايه‌هاي جنوبي به تقويت روابط دو جانبه و چند جانبه پرداخته ايم؛ تبادل اطلاعات در اين راستا بصورت منظم و آنلاين صورت مي گيرد و در حال حاضر نيز هيئت درياباني پليس ايران براي افزايش تعاملات به قطر سفر کرده است.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينکه امنيت موضوعي است که براي همگان قابل درک است، گفت: براساس آماري که کشورهاي همسايه در ديدارهاي حضوري و دوجانبه اعلام کرده اند، شاهد کاهش 10 درصدي جرائم مشترک هستيم و تلاش داريم اين ارتباطات را بيش از پيش و در تمام زمينه ها از جمله استرداد مجرمان گسترش دهيم؛ البته اين کشورها در برخي از موارد با نيات سياسي رغبتي به همکاري مشترک در برخورد با جرائم ندارند.

احمدي مقدم ادامه داد: در خصوص جرائم داخلي نيز در 9ماه سال جاري شاهد کاهش 7 درصدي جرائم رانندگي هستيم و سرقت نيز يک تا سه درصد کاهش داشته است؛ با توجه به تقويت حرفه اي گرايي در پليس نيز سرعت کشف افزايش داشته است، در حوزه مرز و دريا نيز با تقويت درياباني و دو برابر شدن امکانات آن در برنامه پنجم در مبارزه با جرائمي مانند قاچاق کالا و سوخت و مبارزه با مواد مخدر، توفيقاتي داشته ايم.

وي افزود: کشف 5 تا 6 ميليوني سوخت در بندر لنگه طي چند روز نيز مويد اين مدعاست و اين قاچاق در اين منطقه در حالي است که استان هاي جنوبي، خود توليد کننده سوخت هستند.

احمدي مقدم به راهبردهاي نيروي انتظامي در مبارزه با مفاسد اقتصادي، اشاره کرد و گفت: بدنبال ارتقاء جايگاه ساختاري پليس در حوزه مبارزه با جرائم اقتصادي هستيم؛ هم اکنون در حال رايزني و تفاهم در خصوص تشکيل پليس اقتصادي با وزير اقتصاد هستيم تا حوزه پيشگيري از اين جرايم را به وجود آوريم، اين اراده در کشور در حال شکل گيري است و پليس نيز آن را عملياتي مي کند.

فرمانده ناجا با اشاره به حضور گروه تروريستي داعش در فاصله 40 کيلومتري مرز ايران در گذشته، گفت: اين گروه با تلاش ارتش و مردم عراق به عقب رانده شدند و ما نيز در مرزهاي ايران هيچ حادثه اي در اين زمينه نداشتيم؛ حضور نظامي در مرزهاي ايران منتفي است و ما به عنوان نيروي انتظامي در مرزها آمادگي کامل داريم.

وي در مورد وضعيت امنيت در استان بوشهر نيز گفت: وضعيت امنيتي اين استان در حال افزايش است اين در حاليست که در گذشته اين استان درحوزه جرائم خشن رتبه مناسبي نداشت اما امروز چه در جرائم خرد و چه در حوزه جنايي وضعيت مطلوبي يافته است بطوريکه پرونده جرائمي چون سارقان به عنف و قتل در اين استان به صورت کامل بسته شده است.

اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: الحمدالله اين استان براساس ارزيابي هاي هيئت بازرسي در دو بعد اقدامات درون و برون سازماني عملکرد خوبي داشته بطوريکه از بين 18 استاني که تاکنون مورد ارزيابي و بازرسي قرار داد شده، رتبه چهارم به استان بوشهر اختصاص يافته است و در حوزه افکار سنجي نيز، نظرات مردم بوشهر نشان از بهبود وضعيت و رضايتمندي آنان دارد.

فرمانده ناجا در خصوص امر به معروف و نهي از منکر نيز گفت: براساس قانون، احکام فقهي و وظيفه عمومي تذکر زباني در امر به معروف و نهي از منکر تأکيد شده است.

احمدي مقدم در پايان به برگزاري کنسرت ها و صدور مجوز نيز اشاره کرد و گفت: در اين مورد بايد دقت بيشتري صورت گيرد و ما نيز از اين حساسيت ها حمايت مي کنيم، اما جايي که طبق تشخيص مراجع قانوني مجوز صادر شود، پليس نيز از تصميم قانوني حمايت مي کند و ما نيز سعي مي کنيم با مدارا با اين گونه از موارد رفتار کنيم و در نهايت پليس تابع قانون است و راه هاي اعتراض به صورت عمومي نيز براي همه باز است.

*پايگاه خبري پليس




۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن