تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821194335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم برنامه‌ریزی برای شادی حلال آسیب‌زا است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون شهردار شیراز: عدم برنامه‌ریزی برای شادی حلال آسیب‌زا است خبرگزاری پانا: معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز با تأکید بر لزوم اتخاذ رویکرد واحد مسئولان در ساماندهی شادی همگانی گفت: اگر برای شادی حلال برنامه‌ریزی نکنیم، این نیاز در شکل آسیب بروز می‌‌کند.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۳ دي ساعت 22:47

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد فرخ‌زاده فضا و ابزار برای نشاط معنوی و الگوی تفریح سالم در شیراز را ناکافی دانست و اظهار کرد: از نظر فضاهای تفریحی و گردشگری مهم و زیرساختی همانند مراکز گردشگری، زیارتگاه‌های همراه با امکانات، موزه‌ها، نمایشگاه‌ها، مراکز عرضه برنامه‌های هنری فاخر و متعهدانه، جاذبه‌های گردشگری تاریخی و مذهبی، بوستان‌هایی با خدمات و امنیت مناسب، شهربازی و باغ‌موزه‌های بزرگ و ... با کمبود مواجه هستیم.
وی افزود: کمبود این خدمات و امکانات به ویژه در شب‌هنگام باعث بروز پدیده‌های نوظهور در بحث شادی و الگوی تفریح ناسالم و نابهنجار و زیرپوستی در شهرها و روستاها شده که در مواردی نیز روی آوردن به نشاط‌های کاذب و کسالت‌آور مثل مواد مخدر، مشروبات الکلی، پارتی‌های بی‌محتوا، ماهواره، مراجعه به غذای فوری مضر برای سلامتی، پاساژ‌گردی بدون هدف و خودنمایی و نزاع‌های خیابانی را در پی دارد.
مزاحمت برای نوامیس، حضور در خانه‌های خالی از سکنه و بدون نظارت والدین، ایجاد صداهای مضر و بلند توسط خودروها در سطح شهر، توجه به حیوانات خانگی به‌جای خانواده و برخی از آسیب‌هایی بود که معاون شهردار شیراز به عنوان آسیب‌های ناشی از عدم تخلیه قانونمند انرژی‌های درونی جوانان مورد اشاره قرارداد.
این مدیر فرهنگی خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های نشاط معنوی و شادی و فضای تخلیه هیجانات به ویژه برای جوانان و نوجوانان و احیای انسجام خانواده‌ها در دنیا به یک علم تبدیل‌شده و کارهای پژوهشی بسیاری برای آن انجام و متعاقب آن راهکارها عملیاتی می‌شود.
فرخ زاده با بیان اینکه در سال‌های گذشته تنها منع کردن و کارهای سلبی را در این زمینه موردتوجه قرار داده‌ایم، اظهار کرد: آیا باید به این توجه شود که اگر کسی را از کاری منع می‌کنیم برای آن چند جایگزین مناسب ارائه شود.
وی تصریح کرد: با اندکی هزینه در زمینه ایجاد فضای قانونمند تخلیه عواطف درونی و شادی همگانی، می‌توان هزینه‌های میلیاردی در مباحث آموزشی، فرهنگی، همایش‌ها، دوره‌های آموزشی همانند مواد مخدر، مقابله با ماهواره، دوره‌های حین خدمت و ضمن خدمت در ادارات و سازمانها و بخش خصوصی، دوره‌های عمومی اصول خانواده‌داری، مهارت‌های زندگی، تبلیغات، سمعی و بصری، بهداشت و درمان، آسیب‌های روانی و مسائل اخلاقی و ... را به حداقل رساند.
معاون شهردار شیراز ابراز کرد: اگر کمتر از نصف این هزینه‌ها برای مهندسی مجدد و بازتعریف فضای نشاط عمومی و الگوی تفریح سالم مصرف شود، در جایگاه رفیعی برای ساخت یک الگوی کاملاً بومی و قابل‌ارائه به دنیای امروز به عنوان تمدن نوین اسلامی و به ویژه کشورهای مسلمان قرار خواهیم گرفت و بسیاری از تخلفات و ناهنجاری‌ها و آمارهای جرم و جنایت و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مدیریت می‌شود و خانواده‌ها با آمادگی بیشتری اوقات خود را سپری می‌کردند.
این مسئول با تأکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در معرفی الگوی شادی حلال و صحیح به مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان، گفت: نباید برنامه‌های شاد صدا و سیما به پخش چند موسیقی و فیلم‌های آرشیوی سیاه‌ و سفید چند کمدین قدیمی، فریاد کشیدن‌های مجریان در برنامه‌های کودک و نوجوان و دعوت از هنرپیشگان خلاصه شود بلکه باید با معرفی راه‌های نشاط معنوی و روش‌های حلال شادی و تولید برنامه‌های جذاب و شاد در این مسیر گام بردارد.

فرخ زاده با تأکید بر اینکه شناخت ما از شادی صحیح و حلال، کافی نیست، اظهار کرد: در جامعه امروزی تعریف دقیقی از شادی ماندگار تبیین نشده است و همین موضوع جای خود را به ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌ها و باز شدن مسیر تخلفات و جوک‌هایی از اساس انگلیسی برای تمسخر اقوام و انجام کارهایی که از نظر شرع و منطق مشکل دارد، داده است.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز بیان کرد: بهترین خاستگاه تعریف حدود شادی متناسب با نیازهای امروز، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی و صاحب‌نظران حوزه فرهنگی به استناد مبانی و مضامین تاریخی و اعتقادی هستند.
فرخ‌زاده با بیان اینکه در دنیای فعلی که دشمنان قسم‌خورده قمه‌زنی را به عنوان نماد اسلام شیعی معرفی می‌کنند، باید مظاهر متعالی بهجت و شادی درونی، زیبایی، لطافت، اخلاق‌مداری و محبت بین قلوب و خانواده‌های پرانرژی و تندرست را به جهان معرفی کرده و الگوی مناسبی از مکتب برتر تشیع ارائه دهیم.
وی با تأکید بر اینکه اگر فضای شادی حلال جمعی باز نشود، فضای شادی حرام گسترده‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: مسئولان باید مسیر صحیح شادی را برای مردم هموار کنند تا عده‌ای فرصت سوءاستفاده از این خلأ را پیدا نکنند.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز مهندسی مجدد و ایجاد ساختار پژوهشی منسجم و طراحی هرچه سریع‌تر زیرساخت‌ها و خدمات قابل‌استفاده توسط تمام شهروندان متناسب با نشاط معنوی و شادی در جامعه را از وظایفی دانست که تمام دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های مردمی باید در آن مشارکت داشته باشند و آن را به عنوان اولویت قرار دهند.
وی شادی و نشاط را موتور محرک جامعه خلاق، پویا و موفق دانست و اظهار کرد: برای ساختن جامعه سالم بر اساس منویات مقام معظم رهبری و چهارچوب سبک زندگی نیازمند تعریف و بازتعریف الگوهای تفریح سالم و ایجاد خطوط منطقی مابین خطوط قرمز ایجاد شده هستیم.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز افزود: امروز با توجه به هجمه‌های بیش‌ از حد قدرت‌های جهانی و رفتارهای چندگانه آنها در مذاکرات، تحریم‌ها، جنگ‌های منطقه‌ای و قومی و قبیله‌ای، هجمه آموزشی و فرهنگی ماهواره‌ای و ... نیاز به امیدوار کردن مردم و ایجاد روحیه فعال و مثبت در حوزه کار و تلاش، استحکام بنیان خانواده‌ها و ... برای رسیدن به اهداف متعالی نظام‌داریم و فاصله از این محور فاصله با نظام تلقی می‌شود.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن