تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804612212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش‌بيني رشد 12 برابري اعتبار طرح احياي منابع آب زيرزميني در لايحه بودجه 94


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ دي ۱۳۹۳ (۱۷:۳ب.ظ)
پيش‌بيني رشد 12 برابري اعتبار طرح احياي منابع آب زيرزميني در لايحه بودجه 94 مديرکل دفتر استانداردهاي فني، مهندسي، اجتماعي، زيست‌محيطي آب و آبفاي وزارت نيرو از پيش‌بيني افزايش 12 برابري اعتبار طرح احيا و تعادل‌بخشي منابع آب زيرزميني در لايحه بودجه سال آينده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، تقي عبادي، درباره جزئيات لايحه بودجه سال 1394 بخش آب و آبفاي کشور، اظهار داشت: براساس بودجه پيشنهادي معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري به مجلس شوراي اسلامي، بودجه بخش آب و آبفا در سال آينده 34 درصد افزايش يافته است که بر اين اساس بودجه سال 94 اين بخش يک بودجه تحولي خواهد بود و از مباحث سازه‌اي به سمت توجه‌ويژه در بخش‌هاي غيرسازه‌اي سوق داده شده است.
وي اعتبار موردنياز بخش آب و آبفاي کشور را 141 هزار ميليارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: با احتساب 34 درصد افزايش بودجه اين بخش براي سال آينده، مجموع بودجه درنظر گرفته‌شده براي بخش آب حدود شش‌هزار و 400 ميليارد تومان خواهد بود.
عبادي افزود: لايحه بودجه سال 94 تفاوت‌هاي شاخصي با بودجه سال‌هاي گذشته دارد و ازجمله اعتبار قابل‌توجهي براي بخش آب‌هاي زيرزميني پيش‌بيني شده است.
وي ادامه داد: در سال‌هاي گذشته اعتبار مرتبط با حفاظت از آب‌هاي زيرزميني حدود 20 تا 25 ميليارد تومان بود و امسال اين رقم بيش از 13.5 برابر افزايش يافته است. البته پيشنهاد اوليه شوراي‌عالي آب اختصاص 25 درصد بودجه بخش آب به آب‌هاي زيرزميني بود، اما در نهايت مبلغ 325 ميليارد تومان براي تعادل‌بخشي منابع آب زيرزميني اختصاص يافت.
عباي با بيان اينکه يکي از بحث‌هاي محوري بودجه سال 94 بحث خريد تضميني آب و پساب بود، تصريح کرد: ميزان بودجه بخش خريد تضميني مشخص‌کننده ميزان جذب سرمايه‌هاي بخش خصوصي است، چراکه به‌ازاي اختصاص هر ميزان اعتبار در اين بخش مي‌توان شاهد جذب 10 برابر سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي عمراني بود.
وي يکي از ويژگي‌هاي بودجه سال 94 را افزايش مناسب اعتبار خريد تضميني آب و پساب عنوان کرد و افزود: در سال‌جاري براي اين بخش مبلغ 385 ميليارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است درحالي که اين رقم در سال‌هاي گذشته حدود 100 ميليارد تومان بوده است.
عبادي با اشاره به اهميت طرح‌هاي آب‌رساني در کشور، ادامه داد: در بودجه سال آينده تاکيد زيادي بر بخش آب شرب و طرح‌هاي آب‌رساني شهري و روستايي شده است و بر اين اساس افزون‌بر تمرکز بر گسترش اين طرح‌ها، بر شناسايي و سامان‌دهي منابع تأمين آب شرب نيز تاکيد شده است؛ از اين‌رو سامانه‌هايي که مسير و پروسه کامل آب‌رساني به مناطق مختلف شهري و روستايي را شامل مي‌شود، در اولويت قرار دارند.
وي يادآور شد: اجراي طرح‌هاي سفر مقام معظم رهبري و رييس‌جمهوري و همچنين طرح‌هايي که با استفاده از وام‌هاي بين‌المللي در دست اجرا قرار دارند که بخشي از بودجه طرح بايد از اعتبار عمومي تأمين مي‌شد، در اولويت قرار گرفته‌اند.
عبادي افزود: با توجه به وضعيت کنوني منابع آب و تغيير حاکم بر اين بخش همچون تغيير اقليم، کاهش بارش‌ها، کاهش روان‌آب‌ها، برداشت‌هاي بي‌رويه، احداث ايستگاه‌هاي پمپاژ توسط کشاورزان درصدد هستيم که در سال آينده در وضعيت روان‌آب‌هاي سطحي کشور بازنگري داشته باشيم.
وي ادامه داد: در طرح‌هايي که ميزان آب‌دهي آن‌ها تغيير قابل‌توجهي داشته است، با توجه به محدوديت بودجه تصميم گرفته شد که سرعت اجرا در برخي طرح‌هاي سد و شبکه تغيير يابد و در اين فرصت بررسي لازم درباره ابعاد فني و ظرفيت طرح‌ها متناسب با شرايط کنوني آن‌ها انجام و تصميم‌گيري شود.
مديرکل دفتر استانداردهاي فني، مهندسي، اجتماعي، زيست‌محيطي آب و آبفاي وزارت نيرو مجموع اعتبار فصول پيشنهادشده در بخش آب براي سال آينده را شش‌هزار و 400 ميليارد تومان عنوان کرد و افزود: بيشترين افزايش در بخش تعادل‌بخشي آب‌هاي زيرزميني با 1234 درصد بوده است. همچنين 3276 ميليارد تومان نيز براي بخش تأمين و عرضه آب درنظر گرفته شده که از اين ميزان 1500 ميليارد تومان براي آب‌رساني و 1771 ميليارد تومان براي سد و شبکه پيش‌بيني شده است.
عبادي ويژگي خاص بودجه امسال را توجه ويژه به مباحث غيرسازه‌اي به‌ويژه طرح‌هاي تعادل‌بخشي آب‌هاي زيرزميني، طرح‌هاي تغذيه مصنوعي و کنترل سيل عنوان کرد و افزود: اين بخش از بودجه مورد پرسش بسياري از نهادهاي تصميم‌گيري کشور نيز بوده و اين رقم براي سال آينده حدود 325 ميليارد تومان درنظر گرفته شده است، درحالي که اين اعتبار در سال گذشته حدود 24 ميليارد تومان بوده است؛ بنابراين اين ميزان افزايش نيازمند برنامه بسيار منسجم و قدرتمندي است تا به‌صورت هدفمند و تاثيرگذار هزينه شود.
وي با اشاره به افزايش اعتبار بخش مرمت و بازسازي از 74 ميليارد تومان به 115 ميليارد تومان، ادامه داد: نکته قابل‌توجه ديگر، موضوع مهندسي رودخانه‌ها و سواحل کشور است؛ با توجه به اينکه در سال‌هاي گذشته اين بخش کمتر موردتوجه بوده است، لذا در اين بخش با مشکل جدي مواجه شده‌ايم و از اين‌رو اين اعتبار از 38 ميليارد تومان به 100 ميليارد تومان افزايش يافته است.
عبادي درباره تعامل وزارت نيرو و مجلس براي بررسي و تصويب بودجه آب در سال آينده، گفت: برخي نمايندگان فعال در حيطه آب فراکسيوني را تحت همين عنوان تشکيل داده‌اند و در نشست‌هايي که با اعضاي اين فراکسيون برگزار کرده‌ايم، نظرها و اهداف بودجه امسال براي اين نمايندگان تشريح شده است و خوش‌بختانه آنان نيز نظر مثبتي در اين زمينه داشتند؛ با روساي کميسيون‌ها نيز در اين زمينه نشست‌هاي کارشناسي برگزار شده است.
مديرکل دفتر استانداردهاي فني و مهندسي آب و آبفاي وزارت نيرو در پايان تصريح کرد: با توجه به افزايش قابل‌توجه بودجه در برخي بخش‌ها، بايد ظرفيت‌سازي لازم در مجموعه‌هاي ستادي و اجرايي انجام تا به مبدأ تحول و سرآغاز حرکت‌هاي جدي براي رسيدن به اهداف بخش آب و آبفا تبديل شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن