تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804622096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون مطبوعاتی: نباید سندهای بالادستی و سیاست‌های کلی نظام تنها زینت سخنرانی‌ها باشد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: معاون مطبوعاتی: نباید سندهای بالادستی و سیاست‌های کلی نظام تنها زینت سخنرانی‌ها باشد
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این که معتقدیم سیاست‌های کلی نقش نقشه راه دارند، یعنی ذینفعان مشترک تقریبا آن را از حفظ باشند و ملکه ذهنی آنها شود نه آن که فقط برای زینت سخنرانی یا خودنمایی از آن استفاده کنند.
به گزارش نامه نیوز دکتر حسین انتظامی در همایش مدیریت انرژی با رویکرد سیستمی ضمن استقبال از برگزاری چنین همایشی توسط یک مجله به نقش اثرگذار رسانه‌ها در حوزه‌های تخصصی پرداخت و از مجله مدیریت انرژی، قدردانی کرد.


معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: یکی از اشکالات نظام سندنویسی در کشور ما این است که در نگارش سندها به سلسه مراتبی که آنها در ادبیات مدیریت راهبردی دارند عملا توجه نمی‌شود؛ یعنی تفاوقی که منطقا باید سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی بر قوانین موضوعه و برنامه‌های توسعه و آنها بر بودجه‌های سالانه داشته باشند، ‌دیده نمی‌شود.


انتظامی در ادامه این بحث تصریح کرد: مشکل دوم که یا برخاسته و یا نتیجه مشکل اول است و در هر حال رابطه‌ای هم‌افزا با آن دارد، تخلیه انرژی در مرحله سندنویسی و سپس رها کردن امر است. سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که حدودا 10 ماه پیش توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و سندهای مشابه، منطقا باید نقشه راه برای سیاستگذاران و مجریان و نخبگان و نهادهای مدنی و رسانه‌ها باشد تا رفتاری هماهنگ به تحقق آن کمک کنند نه این که هرکس کار خود را انجام دهد.


وی در همین زمینه توضیح داد: این که معتقدیم سیاست‌های کلی نقش نقشه راه دارند، یعنی ذینفعان مشترک تقریبا آن را از حفظ باشند و ملکه ذهنی آنها شود نه آن که فقط برای زینت سخنرانی یا خودنمایی و ریاکاری از آن استفاده کنند؛ مثلا وقتی «نقشه سند جامع علمی کشور» داریم منطقا تمام مسئولان وزارتین علوم و بهداشت، تمام روسای دانشگاه‌ها،‌ بخش خصوصی مرتبط،‌ کمیسیون‌های ذیربط مجلس، شرکت‌های دانش بنیان و در واقع همه ذینفعان مشترک باید آن را تبدیل به ملکه ذهنی خود کنند تا تبدیل به گفتمان شود. منظور از گفتمان هم تکرار کاربردی کلامی نیست بلکه اثرگذاری به عنوان سبک زندگی است.


انتظامی افزود: درباره اقتصاد مقاومتی نیز مشخصا چند جمله از بندهای 3 و 4 و 8 و 15 و 20 و 21 به صراحت درباره مدیریت مصرف انرژی و کاهش شدت انرژی و بهره‌وری منابع و فرهنگ‌سازی صراحت دارد که باید مرتبا به این بندها ارجاع بدهیم و براساس آن، برنامه‌ریزی رخ دهد؛ برنامه‌ریزی‌های معطوف به اثربخشی که تولید کارآمدی و گفتمان بکند.


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای سال 93 در بسته حمایتی خود هفت موضوع را اعلام کرد که اگر رسانه‌ای در مرحله تقاضای انتشار باشد آن تقاضاها را خارج از نوبت به هیات نظارت بر مطبوعات می‌برد و اگر رسانه در حال انتشار باشد اولا حد نصابی را که به طور معمول اِعمال می‌کند، برمی‌دارد و ثانیا یارانه آنها را 3 برابر می‌کند.


وی اضافه کرد: یکی از آن موضوعات،‌ انتشار رسانه‌ای با موضوع اقتصاد مقاومتی است هرچند از عنوان اقتصاد مقاومتی استفاده نکرده باشد بلکه در عمل به یکی از محورهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی بپردازد؛ مثلا مجله‌ای درباره مدیریت انرژی،‌ کارآفرینی و یا مشابه آن منتشر کند.




منبع: ایسنا


۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن