تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806596599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به دنبال پیگیری‌های فارس رنگ واقعیت بر وعده‌های افسانه‌ای «4 قلوهای جلفایی»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به دنبال پیگیری‌های فارس
رنگ واقعیت بر وعده‌های افسانه‌ای «4 قلوهای جلفایی»
در پی انتشار گزارشی با عنوان «چهارقلوهای جلفایی در خزان وعده‌ها» در خبرگزاری فارس، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی از تلاش برای تحقق وعده‌ خود برای حمایت از این چهارقلوها خبر داد.

خبرگزاری فارس: رنگ واقعیت بر وعده‌های افسانه‌ای «4 قلوهای جلفایی»



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آخرین روزهای سال گذشته بود که گزارشی از به دنیا آمدن این چهار قلوها و زندگی سخت و پر دردسر آنها منتشر شد و به دنبال آن با وقفه‌ای بیش از یک ماه، یعنی 29 فروردین ماه امسال جمعی از مسئولان استانی میهمان خانواده‌ «غیبی» شدند.
در این بازدید فرماندار و شهردار جلفا و مدیرکل بهزیستی استان به خانه‌ این چهارقلوها رفتند و با وعده‌هایی که برای حمایت از بچه‌ها دادند، این اطمینان خاطر را به خانواده غیبی دادند که کمی از بار مشکلات و هزینه‌های آنها کاسته شود.
طبق وعده مدیرکل بهزیستی در این دیدار، قرار بود مبلغ 10 میلیون کمک بلاعوض به این خانواده پرداخت شود که پیش از این پدر خانواده از عدم تححق این وعده خبر داده و گفته بود: تا امروز و در این چند ماه هر قدر برای دریافت آن پول دوندگی کردم فایده‌ای نداشته و حتی درخواست کردم آن پول را به صورت وام بدهند که حتی این درخواست هم شنیده نشد.
با انتشار همین خبر بود که محسن ارشدزاده، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه ما همچنان بر سر قول و وعده خود هستیم، گفت: توفیق شد از نزدیک رفتیم هم بچه‌ها و هم وضعیت خانواده را دیدیم و نیازهای آنها را بررسی کردیم.
ارشدزاده با اشاره به اینکه مشکل اختصاصی این خانواده منزل مسکونی است و هم اکنون مستاجر هستند، افزود: طبق قولی که به این خانواده دادیم گفته شده بود اگر شما برای تامین مسکن اقدام کنید ما نیز همانند سایر مددجویان به شما کمک می‌کنیم.
وی ادامه داد: بر همین اساس اگر این خانواده از طریق مسکن مهر اقدام کرده باشند، چهار میلیون تومان کمک بلاعوض می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: ولی اگر خودشان بخواهند مسکن خریداری کنند باز هم به همین اندازه کمک بلاعوض پرداخت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه راهنمایی کردیم که یا برای خرید مسکن اقدام کنند و یا زمین بخرند و ما برای احداث کمک کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه مطلع شدم که هم اکنون خانواده غیبی زمینی برای ساخت خانه تهیه کرده‌اند.
ارشدزاده اظهار کرد: برای احداث منزل مسکونی خانواده غیبی قول داده بودیم 10 میلیون به صورت بلاعوض کمک کنیم که هنوز هم سر قول خود هستیم و به محض اینکه پروانه احداث بگیرند و شروع به احداث ساختمان کنند ما نیز کمک بلاعوض پیش‌بینی شده خود را پرداخت می‌کنیم.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه همچنین با شهردار جلفا صحبت کرده‌ام که مجوزهای لازم را برای احداث خانه این خانواده صادر کند، گفت: بهزیستی در صورتی این 10 میلیون کمک بلاعوض را پرداخت می‌کند که پروانه ساخت بگیرند چرا که نمی‌توانیم قبل از ساخت پولی دهیم.
ارشدزاده در بخش دیگری از سخنان خود به عدم اشتغال سرپرست این خانواده هم اشاره کرده و افزود: حتی اخیرا چون سرپرست خانواده فاقد شغل شده، برای اشتغال وی یک وام 15 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد به عنوان سرمایه اولیه تعیین کرده و به بانک معرفی کرده‌ایم که در شرف پرداخت است.
وی ادامه داد: در دیداری که با خانواده غیبی داشتیم و رو به‌رو شدن با پدر و مادری جوان که باید با مشکلات خاص نوزادان چند قلو زندگی کنند آن قدر تحت تاثیر قرار گرفتیم که تصمیم بر این شد نگاه ویژه‌ای به این خانواده داشته باشیم.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تا امروز چهار میلیون و 300 هزار تومان از طرف بهزیستی به این خانواده کمک شده است، تصریح کرد: این مبلغ تحت عنوان هزینه ضروری، هزینه درمان، اجاره منزل مسکونی و... بوده است.
ارشدزاده با تاکید بر اینکه قول داده‌ایم تا دو سالگی بچه‌ها اجاره منزل خانواده غیبی از طریق بهزیستی تقبل شود، گفت: طبق آماری که از طریق شهرستان به ما اعلام شده تا امروز کمک‌هایی نظیر بن لباس، سبد غذایی، شیرخشک و... به این چهارقلوها اختصاص داده شده است.
 «ابوالفضل»، «دنیا»، «یسنا» و «سلما» چهارقلوهای پدر و مادری جوان هستند که زمستان سال 92 در شهرستان جلفا به دنیا آمدند و در کنار تمام شیرینی و برکت حضورشان، نمی‌شد سختی و دردسرهای چهار نوزاد را نادیده گرفت.
با توجه به نگرانی‌های اخیر مبنی بر پیر شدن جمعیت کشور و ضرورت اجرای سیاست‌هایی برای رشد جمعیت و زاد و ولد در کشور، بدیهی است که با قوانینی مدون و حمایتی از نوزادان تازه متولد شده تا اندازه زیادی می‌توان از این نگرانی‌ها کاست.
شاید خانواده غیبی و چهارقلوهای آنها یکی از هزاران مورد این چنینی در کشور باشند که در شرایط دشوار اقتصادی روزگار خود را سپری می‌کنند و متاسفانه شانس رسانه‌ای شدن و توجه ویژه را نداشته باشند.
با توجه به اینکه هیچ قانون رسمی برای حمایت از چند قلوها وجود ندارد، در این بین نمی‌توان برای حل مشکلات چنین خانواده‌ها و چنین نوزادانی تنها از یک نهاد خاص انتظار داشت برای حل مشکلات آنها اقدام کند و شاید نیاز به رویکردی فراتر از این تصمیم‌های جزیره‌ای و بخشی مورد نیاز باشد. انتهای پیام/60002/ع30

93/10/23 - 11:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن