تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821190638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدافزارهای «virlock»، امنیت کاربران اینترنتی را به غارت می‌برند


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: یک شرکت امنیتی از شناسایی ویروس رایانه‌ای جدیدی موسوم به بدافزارهای غارتگر «virloc» خبر داد که صفحه نمایش کاربر را قفل و فایل‌ها را تخریب می‌کند.




بدافزارهای «virlock»، امنیت کاربران اینترنتی را به غارت می‌برند


 


 

یک شرکت امنیتی از شناسایی ویروس رایانه‌ای جدیدی موسوم به بدافزارهای غارتگر «virloc» خبر داد که صفحه نمایش کاربر را قفل و فایل‌ها را تخریب می‌کند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، به گفته شرکت امنیتی ESET، سری جدید بدافزارهای باج‌گیر تغییر شکل داده، شناسایی شده‌اند.

این بدافزارها صفحه نمایش قربانی را قفل کرده و همانند یک انگل تغییر شکل یافته شروع به تخریب فایل‌ها می‌کنند و فایل‌های مهم کامپیوتر کاربر پس از این آلودگی به شکل فایل‌های اجرایی درآمده و هرکدام تبدیل به یک ویروس مخرب می‌شوند.

بدافزارهای غارتگر به دو دسته قفل‌کننده‌های صفحه نمایش و کدگذاران فایل‌ها تقسیم می‌شوند و در مواردی نیز این ویروس می‌تواند در هر دو دسته عمل کرده و صفحه نمایش کاربر را بر روی یک پیام حاوی باج‌خواهی، قفل کند.

Virlock، فایل‌ها را از طریق تغییر شکل به فایل‌های اجرایی آلوده می‌کند و در عین حال بخش دیگر این ویروس با از کار انداختن مرورگر ویندوز و تسک منجر، کامپیوتر کاربر را قفل می‌کند.

رابرت لیپوفسکی کارشناس ارشد شرکت ESET در باره این ویروس این‌چنین اظهار نظر کرد: از دیدگاه فنی شاید جذا‌ ترین ویژگی virlock چند شکلی بودن آن است؛ یعنی بدنه آن برای هر فایل متفاوت عمل می‌کند و شکل جدیدی به خود می‌گیرد و بر اساس تحقیقات ما قفل‌گذاری چند لایه توسط این ویروس، بیانگر تبحر خالق این ویروس در کدنویسی است.

لازم به ذکر است که شرکت امنیتی ESET، پاک‌کننده این ویروس باج‌گیر را که از طریق ایمیل کامپیوترها را مسدود می‌کند در وب سایت خود قرارداده است.

مرجع : خبرگزاری مهر

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن