تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805797900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئول خشونت‌های بنیادگرایان مسیحی همه مسیحیان هستند؟


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مسئول خشونت‌های بنیادگرایان مسیحی همه مسیحیان هستند؟


وقایع اخیر پاریس در فضای مجازی بازتاب ویژه و متفاوتی داشته است. توئیت روپرت مرداک با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شده است. جی. کی. رولینگ، نویسنده مشهور ادبیات داستانی، هم به این اظهار نظر جنجالی پاسخ داده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روپرت مرداک، سرمایه‌دار آمریکایی، استرالیایی و سهام‌دار اصلی «شرکت نیوز کورپوریشن» در یادداشتی در صفحه شخصی خود، با اشاره به حوادث تروریستی شارلی ابدو گفته بود: شاید بیشتر مسلمانان خواهان صلح باشند اما تا زمان تشخیص و نابود کردن سرطان گروه‌ های جهادی رو‌ به‌ رشد، باید مسئولیت آنها را بپذیرند.

وی در یادداشت دیگری گفته بود: خطر بزرگ گروه‌های جهادی همه‌ جا از فیلیپین تا آفریقا تا اروپا تا آمریکا، ظهور پیدا کرده است. توجیه سیاسی، تکذیب و تظاهر را به وجود می‌آورد.

مرداک به طور ضمنی اعلام کرده بود تمامی مسلمانان، مسئول کشته‌شدن تعدادی از فرانسوی‌ها در حوادثی که از چهارشنبه گذشته آغاز شده بود، هستند و تمام مسلمانان باید پاسخگوی خون‌های ریخته شده باشند.  
پاسخ رولینگ به مرداک
  جی‌.کی‌. رولینگ، نویسنده و نویسنده مجموعه داستان‌های «هری پاتر»، پس از مشاهده یادداشت های روپرت مرداک، در پاسخ به او در یادداشتی نوشت: من مسیحی به دنیا آمده‌ام؛ اگر مسیحی بودن من سبب می‌شود برای کارهای روپرت مرداک مسئولیتی داشته باشم، از دین مسیحیت خارج می‌شوم.

او در این یادداشت به این مسئله اشاره می‌کند که یک انحراف در پیروان یک دین، تمام طرفداران آن دین را محکوم نمی‌کند در حالی که افرادی مانند روپرت مرداک، چنین تصوری دارند.  
پاسخ رولینگ به مرداک


وی همچنین در پاسخ به کاربر دیگری می‌گوید: تفتیش عقاید اسپانیایی‌ هم از اشتباهات من است، همان‌طور که همه خشونت‌های مسیحیان بنیادگرا هم اشتباه من است، و حتی جیم باکر.

در این پاسخ، جی.کی. رولینگ تلاش دارد بگوید اقدامات عده‌ای حداقلی و تندرو از پیروان یک دین برای همه مسئولیت نمی‌آورد. او به اقدامات وحشیانه و خشن برخی مسیحیان بنیادگرا در تفتیش عقاید اشاره می‌کند تا بگوید که به‌فرض پذیرش این استدلال غلط، امروز همه مسیحیان باید پاسخگوی اقدامات غلط هم‌کیشان خود در قرون وسطی باشند.

در پایان این یادداشت نیز او با اشاره به جیم باکر، یکی از اونجلیست‌های آمریکایی و مجری برنامه «ساعت بشارت انجیل کهن» (time Gospel Hour) تلاش دارد، بگوید اگر من تا این حد باید پاسخگوی اقدامات برخی از هم‌کیشان خودم باشم، پس باید پاسخگوی اقدامات جیم باکر نیز باشم که پیش از این به علت تخلف و سوء‌استفاده از یک برنامه دینی که در آن مخاطبان را به خشونت علیه دیگر ادیان وادار می‌کرد، به زندان افتاده بود.  
پاسخ رولینگ به مرداک


رولینگ در پاسخ به کاربر دیگری می‌گوید: مسلمانانی که توسط گروه‌های افراطی کشته شده‌اند، 8 برابر بیشتر از غیرمسلمانانی است که به دست آنان کشته‌اند.
پاسخ رولینگ به مرداک


البته اینها تنها پاسخ‌هایی نیست که مرداک برای گفتن جمله «شاید اکثر مسلمانان خواهان صلح باشند اما تا زمان تشخیص و نابود کردن سرطان گروه‌های جهادی رو‌به‌رشد، باید مسئولیت آنها را بپذیرند.» دریافت کرده است. بسیاری دیگر نیز پاسخ‌های مشابهی همانند جی.کی. رولینگ به این جملات مرداک داشته‌اند.

آدام هیلز، کمدین، مجری و نویسنده طنز تلویزیونی هم پاسخی کوتاه و طنز برای عدم حضور مرداک در این جریان داشت.

کاربر دیگری نیز به مرداک اعتراض می‌کند که چرا رفتار تعداد محدودی از مسلمانان را به همه آنها نسبت می‌دهد و می‌گوید: تو نمی‌توانی همه طرفداران میلیاردی یک دین را برای اقدام تعداد محدودی از آنها مسئول بدانی؟
پاسخ رولینگ به مرداک


تمام این واکنش‌ها روپرت مرداک را بر این داشت که با انتشار توئیتی، فشارها را برای آن قضاوت اولیه خود کم کند.

او در این توئیت با اشاره به تجمع روز گذشته در میدان‌ها و خیابان‌های شهر پاریس می‌گوید: امروز صحنه‌های فوق‌العاده‌ای در پاریس شکل گرفت. اما نباید قربانی شدن قهرمانانه احمد مرابط، پلیس مسلمانی را که امروز تشییع جنازه او برگزار می‌شود فراموش کرد.  
پاسخ رولینگ به مرداک

 


دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن