تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804458099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 40 درصدي تناژ زباله تفکيک‌شده در جنوب غرب تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۵۳ب.ظ)
رشد 40 درصدي تناژ زباله تفکيک‌شده در جنوب غرب تهران شهردار منطقه 18 با تأکيد بر اينکه مشارکت و همکاري شهروندان در اجراي موفق کمپين آسمان آبي زمين پاک بسيار تأثيرگذار است، گفت: با اجراي اين کمپين، چالش‌هاي زيست‌محيطي و ترافيکي پايتخت مديريت مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، وحيد نوروزي، شهردار منطقه 18 با تأکيد بر اينکه آلودگي هوا، ترافيک و آلودگي‌هاي زيست‌محيطي ازجمله مديريت پسماند در شهر اصلي‌ترين چالش‌هاي زيست‌محيطي پايتخت هستند، گفت: سال‌هاست که کاهش آلودگي هوا به‌عنوان بحران زيست‌محيطي در دستور کار دولت و سازمان‌هاي متولي قرارگرفته است، اما؛ متأسفانه کاهش آلودگي هوا به مدد باد و باران مديريت‌شده است.
به گفته وي باوجودآنکه شهرداري تهران متولي کاهش آلودگي هوا در پايتخت نيست، اما؛ به‌طورقطع مديريت شهري دغدغه تنفس هواي پاک و سالم براي شهروندان را دارد. ازاين‌رو با اجراي طرح «آسمان آبي-زمين پاک» شهرداري تصميم دارد، آن بخش از آلودگي‌هاي زيست‌محيطي را که با مشارکت شهروندان شرايط بهتري مي‌يابد، مديريت کند.
نوروزي با تأکيد بر اينکه شهرداري تهران با اجراي اين کمپين در تلاش است تا نظم و انضباط را به حوزه تردد در شهر بازگرداند، گفت: در اين مسير تلاش شده تغيير نگرش را در جهت تغيير رفتار در شهروندان ايجاد کنيم.
وي با اشاره به اينکه عدم حرکت خودروها بين خطوط، تجاوز خودرو و موتورسيکلت‌ها به‌ گذرگاه عابر، تردد عابران از عرض خيابان، عدم استفاده از گذرگاه عابر پياده و ورودهاي غيرمجاز به محل‌هاي ممنوعه و توقف در اين محل‌ها ازجمله مواردي است که در شهر با آن‌ها مواجه هستيم، تصريح کرد: شهرداري تهران به اين جمع‌بندي رسيده که مردم بايد بانظم و انضباط قوانين ترافيکي را رعايت کنند که اين مهم تنها در سايه اصلاح زيرساخت‌ها و آموزش فرهنگ ترافيکي به شهروندان محقق خواهد شد
نوروزي با تأکيد بر اينکه اجراي پروژه خط سفيد در جهت نظم دادن به رفتارهاي ترافيکي است که زندگي را براي شهروندان در اين شهر بزرگ سهل‌تر و ايمن‌تر مي‌کند، گفت: مشارکت و همکاري شهروندان در اجراي موفق اين طرح بسيار تأثيرگذار است.
شهردار منطقه 18 ادامه داد: بر اساس اجراي طرح انضباط ترافيکي و اصلاح زيرساخت‌هاي ترافيکي، ساماندهي 10 تقاطع و 10 شريان اصلي در منطقه 18 در دستور کار قرارگرفته است که تاکنون 2 تقاطع مورد اصلاح ترافيکي اعم از خط‌کشي کانال عابر پياده و نصب دوربين‌هاي ثبت تخلف قرارگرفته است و 8 تقاطع ديگر نيز تا پايان سال جاري مورد اصلاح قرار مي‌گيرد.
به گفته نوروزي تاکنون 2 محور شرياني در قالب 7 هزار مترمربع بازپيرايي و خط‌کشي‌هاي سطح معابر امحاء شده‌اند که با بهبود وضعيت هوا خط‌کشي‌هاي گرم در اين محورها انجام مي‌شود، اين در حالي است که 3 تقاطع معلم – بهار، معلم – دادسرا و معلم – الغدير تراشه آسفالت شده‌اند.
وي بابيان اينکه 145 تابلو ترافيکي اعم از تابلوهاي راهنمايي و تابلوهاي متغير خبري مورد بازسازي قرارگرفته است، گفت: همچنين 10 گذرگاه عابر پياده در سطح منطقه 18 هم‌سطح سازي شده است.
نوروزي در ادامه تصريح کرد: يکي از مسائلي که امروز در رانندگي شهر تهران گريبان مردم را گرفته است، اين است که عده‌اي موازين قانوني را رعايت مي‌کنند، اما؛ مدام هدف انحراف به چپ و راست ساير رانندگان قرار مي‌گيرند، آن‌چنان‌که احساس عدالت درباره راننده‌اي که حقش اين‌گونه تضعيف‌شده سبب مي‌شود وي نيز به قوانين بي‌توجهي کند. ازاين‌رو يکي از مهم‌ترين موضوعاتي که بايد در طرح «خط سفيد» موردتوجه قرار گيرد، توجه به سيستم‌هاي کنترلي دقيق در زمان اجراي اين طرح است که اکنون در منطقه 18 دو دوربين نظارت تصويري در تقاطع زنديه – معلم و رجايي –معلم نصب‌شده، همچنين 3 تقاطع بهار، دادسرا، بانک ملي نيز به دوربين ثبت تخلف مجهز شده‌اند.
نوروزي افزود: ترافيک و بروز خشم و خشونت در رانندگي در کنار احترام به محيط زيست و تفکيک زباله از مبدأ از مؤلفه‌هاي سلامت اجتماعي در يک جامعه است و زماني که اين نظم در شهر ايجاد شود و استانداردها رعايت شود به‌طور حتم سلامت اجتماعي بالا مي‌رود زيرا سلامت اجتماعي در سايه رعايت استانداردهاي نظم شهري و رعايت قانون و توجه به محيط زيست حاصل مي‌شود.
وي با بيان اينکه شهرداري منطقه 18 از تمامي ظرفيت‌هاي موجود در منطقه به‌منظور اثربخش بودن اين طرح استفاده خواهد کرد، گفت: سراهاي محلات ظرفيت بي‌نظيري است که بايد در جهت مشارکت شهروندان در اجراي صحيح و ارتقا سبک زندگي شهري مورداستفاده قرار گيرد.
نوروزي با اشاره به مديريت تفکيک زباله از مبدأ در منطقه 18 تصريح کرد: اکنون با استقرار غرفه‌هاي بازيافت در نقاط مختلف منطقه و درعين‌حال تأمين مخازن موردنياز زباله خشک و تر، در جهت فرهنگ‌سازي براي جداسازي زباله از مبدأ گام مثبتي برداشته‌ايم.
شهردار منطقه 18 تصريح کرد: در اجراي کمپين آسمان آبي – زمين پاک بايد ابتدا زيرساخت‌هاي فراهم شود، وقتي تفکيک از مبدأ را کليد مي‌زنيم بايد در ابتدا مخازن تفکيک‌شده زباله تر و خشک در اختيار شهروندان قرار گيرد.
وي افزود: در همين راستا در منطقه 18 از ابتداي سال تاکنون بيش از 50 درصد شهروندان منطقه مورد آموزش قرار گرفته‌اند.
شهردار منطقه 18 با تأکيد بر اينکه با اقدامات صورت گرفته در راستاي اجراي طرح آسمان آبي-زمين پاک با اولويت تفکيک پسماند تناژ روزانه پسماند خشک جمع‌آوري‌شده از 30 تن به 44 تن افزايش‌يافته است، گفت: تناژ زباله تفکيک‌شده در منطقه 18، 40 درصد رشد داشته است.
وي افزود: به ميزان نياز محلات مختلف منطقه، مخزن آبي‌رنگ جمع‌آوري زباله‌هاي خشک نصب‌شده تا با تفکيک زباله‌ها از يکديگر، امکان پردازش و بهره‌وري بيشتر فراهم شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن