تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820107843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پياده‌سازي سامانه يکپارچه ثبت تخلفات جاده‌اي امکان‌سنجي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۴ب.ظ)
پياده‌سازي سامانه يکپارچه ثبت تخلفات جاده‌اي امکان‌سنجي شد معاون نوآوري و تجاري‌سازي معاونت علمي در نشست ويژه بررسي طرح سامانه يکپارچه ثبت تخلفات جاده‌اي عنوان کرد: تلفات و سوانح جاده‌اي به‌عنوان يکي از اين مسائل کلان و حياتي کشور با بهره‌گيري از دانش و فناوري حل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، به همت معاونت نوآوري و تجاري‌سازي معاونت علمي و فناوري، نشست ويژه بررسي طرح ايجاد «سامانه يکپارچه مانيتورينگ جاده‌ها» با موضوع ثبت تخلفات جاده‌اي برگزار شد.
طي نشست بررسي ويژه طرح سامانه يکپارچه ثبت تخلفات جاده‌اي، که به همت معاونت نوآوري و تجاري‌سازي معاونت علمي برگزار شد، هدف اصلي طرح سامانه يکپارچه ثبت تخلفات جاده‌اي احصاء تخلفات رانندگان در راستاي کاهش سوانح و تلفات جاده‌اي عنوان شد و ابعاد مختلف آن مورد ارزيابي و بررسي قرار گرفت.
دکتر محمود شيخ زين‌الدين معاون نوآوري و تجاري‌سازي معاونت علمي و فناوري، سردار مهماندار معاون فرمانده پليس راهور ناجا، مهندس محمود امر الهي مديرعامل شرکت بيمه ايران، دکتر شهرام آدم‌نژاد معاون سازمان راهداري کل کشور، مهندس جوانمردي مديرعامل شرکت فناپ، دکتر اسماعيل قادري‌فر مديرکل دفتر تجاري‌سازي فناوري، دکتر مهدي الياسي مديرکل دفتر هماهنگي دانش، صنعت و بازار، به همراه جمعي از کارشناسان و فعالان حوزه فناوري حضور داشتند.
معاون نوآوري و تجاري‌سازي معاونت علمي و فناوري در توضيح طرح سامانه يکپارچه براي مانيتورينگ جاده‌ها عنوان کرد: اين طرح که از طرف يکي از شرکت‌هاي دانش‌بنيان ارائه‌شده است که نمونه‌اي از کار تقاضامحور در پاسخگويي به معضلات کشور محسوب مي‌شود.
وي همچنين گفت: تلفات و سوانح جاده‌اي به‌عنوان يکي از اين مسائل کلان و حياتي کشور با بهره‌گيري از دانش و فناوري حل خواهد شد، براي معاونت طرح مهم‌تر از اصل موضوع است و نقش ما به‌عنوان يک‌نهاد فرابخشي در حوزه حمايتي و نظارتي بوده و دخالتي در اصل موضوع نخواهيم داشت.
معاون نوآوري و تجاري‌سازي معاونت علمي در خصوص شاخصه‌هاي بارز طرح سامانه يکپارچه تخلفات جاده‌اي عنوان کرد: اين طرح يکي از مسائل جدي کشور يعني تخلفات جاده‌اي که منجر به تلفات جاني و مالي سنگيني به کشور تحميل مي‌کند را با بهره‌گيري از فناوري پيگيري و مرتفع مي‌سازد، طرح‌هاي اين‌چنيني با بهره‌گيري از فناوري با حمايت معاونت نوآوري و تجاري‌سازي از طرح کاهش تلفات جاده‌اي و شريان‌هاي کشور، علاوه بر تحقق فرآيند فناوري، اشتغال فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌ها را تحقق خواهد داد. موضوع مهم حل مشکلات و سوانح جاده‌اي از طريق فناوري و نوآوري مسئله‌اي بود که مجموعه‌هاي دعوت‌شده به‌نوعي با آن درگير هستند، از پليس راهور ناجا، شرکت‌هاي بيمه، فناوري اطلاعات و ارتباطات ناجا، راهداري و فن‌آوري اطلاعات که در اين طرح اشتراکاتي دارند و اصل موضوع با اين نهادها ارتباط داشت، دعوت شد تا با بررسي اين طرح به حل مسئله نزديک شده و به نتيجه برسيم.
شيخ زين‌الدين مسئله کاهش تصادفات، سوانح و تلفات جاده‌اي، مسئله‌اي جدي و اولويت بالا در کشور برشمرد و افزود: ازآنجاکه کشور به‌شدت درگير اين مسئله است و راه‌حل اين موضوع از مسير فناوري عبور مي‌کند، بر اساس يک سلسله مطالعات تحقيقات و نظرسنجي از بين صد و سي نفر، تصادفات و سوانح به‌عنوان يکي از پاسخ‌ها به پرسش اولويت مسائل جدي کشور عنوان شد.
معاون نوآوري و تجاري‌سازي معاونت علمي و فناوري با اشاره به حمايت و پيگيري طرح‌هاي اين‌چنيني به‌عنوان اصلي‌ترين وظيفه معاونت علمي و فناوري در قالب يک‌نهاد فرابخشي اظهار کرد: در حال حاضر رقمي معادل 80 ميليارد دلار و به تعبيري حدود 300 هزار ميليارد تومان واردات به کشور داريم گفت: اگر بخشي از اين رقم واردات داخل کشور تأمين شود و اين ميزان کاهش يابد، گام بزرگي در مسير توسعه کشور برداشته‌ايم. معتقديم دستيابي به اين هدف امکان‌پذير است، اما براي دست‌يابي به آن بايد روي مدل‌هاي مختلفي کار شود تا به الگوي پايدار برسيم.
شيخ زين‌الدين در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاه‌هاي اجرايي کشور وظيفه‌شان را به‌خوبي مي‌شناسند و معاونت علمي و فناوري قصد ورود به وظايف اين دستگاه‌ها را ندارد. اما اصلي‌ترين وظيفه اين معاونت ورود و حمايت از طرح‌هاي اين‌چنيني است که براي حل مشکلات کشور در کنار ورود به عرصه فناوري است.
وي در پايان گفت: در صورت توافق بين بيمه ايران به‌عنوان سرمايه‌گذار، ناجا به‌عنوان نهاد اجرايي و راهداري به‌عنوان مديريت حمل‌ونقل جاده‌اي، شرکت فناپ به‌عنوان پياده کننده طرح، پس از پياده‌سازي سامانه يکپارچه در شريان‌هاي ارتباطي کشور، علاوه بر کاهش تخلفات رانندگي، شاهد تلفات انساني و خسارات مالي، به توسعه اقتصادي کشور از راه ايجاد ارزش‌افزوده کمک بسزايي خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن