تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819856694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خشونت و وحشي‌گري عليه هر ملتي با هر نژاد، مليت و مذهبي محکوم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ دي ۱۳۹۳ (۱۸:۲۲ب.ظ)
روحاني در ديدار وزير خارجه قبرس: خشونت و وحشي‌گري عليه هر ملتي با هر نژاد، مليت و مذهبي محکوم است رئيس جمهوري با تأکيد بر اهميت گسترش هر چه بيشتر روابط تهران و نيکوزيا، گفت: ايران و قبرس ظرفيت‌ها و زمينه‌هاي فراواني براي گسترش و توسعه روابط دوجانبه در بخش‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي دارند و ايجاد تحرک بيشتر در اين عرصه‌ها به نفع دو ملت است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر حسن روحاني روز يکشنبه در ديدار «ايوانيس کاسوليديس»، وزير امور خارجه قبرس، روابط دو کشور را تاريخي و نشأت گرفته از دو تمدن بزرگ ايران و يونان دانست.
رئيس جمهوري با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران به دنبال برقراري روابط صميمي‌تر و همکاري‌هاي نزديک‌تر با اتحاديه اروپا و قبرس است، اظهار داشت: در شرايط کنوني روابط تهران با اتحاديه اروپا روز به روز وضعيت بهتري پيدا مي‌کند و قبرس به عنوان عضو اين اتحاديه، مي‌تواند نقش مؤثرتري در تقويت هر چه بيشتر مناسبات و همکاري‌هاي ايران و اتحاديه اروپا داشته باشد.
دکتر روحاني در ادامه به شرايط و تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: شرايط امروز خاورميانه و حتي حوزه مديترانه، نيازمند آن است که همکاري‌هاي بيشتري با يکديگر بويژه در زمينه مقابله با افراطي‌گري، تروريسم و خشونت داشته باشيم.
رئيس جمهوري با تأکيد بر اينکه به اعتقاد ما خشونت و وحشي‌گري در هر سرزميني، عليه هر ملتي با هر نژاد، مليت و مذهبي باشد، محکوم است، اظهارداشت: براي ما به همان نسبت که کشتار مردم عراق، پاکستان، افغانستان، لبنان و سوريه محکوم است، اگر تروري در پاريس، لندن، برلين و يا واشنگتن هم انجام شود، محکوم است.
رئيس جمهوري اضافه کرد: بايد با تقويت همکاري‌هاي خود در زمينه مبارزه با خشونت و افراط‌گري، اجازه ندهيم در منطقه خاورميانه و اطراف درياي مديترانه، خشونت و افراطي‌گري گسترش يابد و بايد جلوي آنها، گرفته شود.
دکتر روحاني در ادامه افزايش‌ همکاري‌ دو کشور در زمينه توريسم و موضوعات فرهنگي و علمي را مورد تأکيد قرار داد و گفت: ايران و قبرس ظرفيت‌هاي بسيار خوبي از لحاظ فرهنگي دارند و جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد از لحاظ علمي و دانشگاهي و نيز فراهم کردن، شناخت دو ملت از تمدن يکديگر، همکاري‌هاي لازم را انجام دهد و مي‌توانيم؛ بويژه در زمينه توريسم ارتباط بسيار نزديکي با يکديگر برقرار کنيم.
ايوانيس کاسوليديس، وزير امور خارجه قبرس، نيز در اين ديدار با بيان اينکه دولت و ملت قبرس احساس نزديکي و علاقه‌مندي بيشتري با ايران دارند، گفت: امروز يک فرصت بزرگي نصيب ما شده که همکاري‌هاي خود را در زمينه‌هاي مختلف بيش از پيش گسترش دهيم و با همکاري همه جانبه، راه‌هايي براي رهايي از افراط ‌گرايي و خشونت که هيچ مرزي نمي‌شناسد و همه را تحت تأثير قرار مي‌دهد، پيدا کنيم.
وزير امور خارجه قبرس خواهان گسترش سطح همکاري هاي دوجانبه؛ بويژه در زمينه اقتصادي با تهران شد و گفت: سال ۲۰۱۳ قبرس از بحران اقتصادي شديدي رنج مي‌برد و مشکلات زيادي براي اقتصاد ما بوجود آمد و شايد بخشي از آن بخاطر تحريم‌هايي است که متأسفانه عليه جمهوري اسلامي ايران اعمال شده و اين موضوع ،موجب عدم تعادل تجاري شده است.
وي تصريح کرد: قبرس به دنبال استفاده از همه پتانسيل‌هاي موجود براي تقويت روابط خود با ايران است و در اين راستا هيأت‌هاي تجاري و بازرگاني در ماه‌هاي آينده به تهران سفر خواهند کرد و اميدواريم پيشرفت‌هاي خوبي در زمينه تعاملات اقتصادي بين دو کشور ايجاد شود.
وزير امور خارجه قبرس با اشاره به اينکه تحرکات و تغييراتي در سياست‌هاي اتحاديه اروپايي در زمينه مبارزه با تروريسم، بخصوص در نحوه مواجهه با موضوع سوريه ايجاد شده، اظهار داشت: امروز اتحاديه اروپا در زمينه سوريه به دنبال راه‌حل‌هاي صلح‌آميز مي‌گردد و به نقش و جايگاه جمهوري اسلامي ايران براي ايجاد صلح و ثبات در منطقه فکر مي‌کند.
وي افزود: اشتباهات زيادي در گذشته از جمله در عراق و ليبي انجام شده که امروز تبعات آن را همه مشاهده مي‌کنند، لذا نبايد اجازه دهيم چنين وضعيتي تکرار شود.
وزير امور خارجه قبرس با اشاره به نقش برجسته جمهوري اسلامي ايران در ايجاد صلح و ثبات در منطقه، اظهار داشت: يکي از اشتباهات مهم کنفرانس‌هاي صلح ژنو، عدم حضور ايران بود و معتقديم بدون همکاري همه کشورها، اينگونه کنفرانس‌ها به نتيجه مطلوب نخواهد رسيد.
کاسوليديس گفت: در بازگشت از اين سفر و در ديدار نماينده عالي اتحاديه اروپا تأکيد خواهم کرد که براي رسيدن به صلح و ثبات در منطقه همه کشورها بايد حضور و مشارکت داشته باشند و نبايد استثنايي در اين زمينه وجود داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن