تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821120124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چاقويي كه دسته خود را بريد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چاقويي كه دسته خود را بريد
مرور آنچه اين روزها در فرانسه كه خود را مهد دموكراسي اروپا مي‌داند نشان داد كه سرانجام چاقو دسته خود را بريد
نویسنده : جعفر تكبيري 


مرور آنچه اين روزها در فرانسه كه خود را مهد دموكراسي اروپا مي‌داند نشان داد كه سرانجام چاقو دسته خود را بريد. موضوع مربوط به اقدامات تروريستي است كه طي روزهاي گذشته فرانسه را به آشوب كشيده و فضاي پاريس را به يك محيط امنيتي تبديل كرده است.
تحليل اين اتفاقات از آنجايي حائز اهميت است كه گمانه‌زني‌هاي زيادي وجود دارد كه مهاجمان را از اعضاي گروهك تروريستي داعش معرفي مي‌كند. گروهي كه بيش از دو سال است وحشيانه‌ترين حملات تروريستي را در خاك سوريه و عراق عليه مردم بي‌دفاع اين دو كشور انجام داده است اما در طول اين مدت نه تنها فرانسه و كشورهاي غربي حاضر به محكوم كردن اقدامات اين گروه تروريستي نشدند بلكه با انقلابي خواندن آنان، به دفاع از جنايات اين گروه پرداختند.
به طور نمونه جان ايو دريان وزير دفاع فرانسه در جريان ديدار سال گذشته‌اش با ملك عبدالله پادشاه عربستان كه امروز در بستر مرگ قرار دارد، اعلام كرد كه پاريس از ائتلاف مخالفان سوري از لحاظ سياسي، انساني و نظامي حمايت مي‌كند.
وزير دفاع فرانسه بدون اشاره به چگونگي كمك‌هاي نظامي فرانسه عنوان كرده بود كه با همكاري عربستان مخالفان دولت سوريه را به ابزارهاي جنگي مجهز مي‌كنيم. اين در حالي است كه ارسال سلاح، پول و نيروي انساني در كنار ارائه اطلاعات عملياتي به اين گروه‌هاي تروريستي توسط كشورهاي غربي باعث شده كه اين جماعت تروريست به يك غول بي‌شاخ و دم خطرناك براي جامعه جهاني تبديل شوند.
 
  نگراني كه به حقيقت تبديل شد
اما گروه تروريستي داعش در حالي به خطري جدي براي دنياي غرب تبديل شده كه غربي‌هاي حامي اين گروهك، سياستي دوگانه را براي مقابله و مبارزه با اين گروهك به كار بسته‌اند. تشكيل ائتلاف ضد داعش كه فرانسه نيز يكي از اعضاي آن است، در حالي است كه هواپيماهاي اين ائتلاف در كنار بمباران برخي مناطق در عراق و سوريه، اقدام به توزيع سلاح و تجهيزات در ميان اين گروهك نيز مي‌كنند. موضوعي كه رهبر معظم انقلاب نيز به صراحت به آن اشاره كردند و در جريان ديدار با شركت‌كنندگان در «كنگره‌ جهانى‌ جريان‌هاى افراطى و تكفيرى از ديدگاه علماى اسلام» فرمودند: «به ما اطلاع دادند كه هواپيماهاى ترابرى امريكا، مهماتى را كه اين گروه موسوم به داعش احتياج داشتند، در مراكزى كه داعش در عراق مستقر بود، از آسمان پرتاب كردند و براى آنها كمك رساندند. گفتيم لابد اين كار، اشتباهى بوده؛ بعد تكرار شد؛ آن‌طور كه به من اطلاع دادند پنج مرتبه اين اتفاق افتاده است! پنج مرتبه اشتباه مي‌كنند؟ آن‌وقت به ظاهر ائتلاف ضد داعش درست كرده‌اند!»
اما كمك‌هاي تجهيزاتي و سلاح تنها مورد كمك به داعش از سوي كشورهاي غربي نيست، بلكه در سوي ديگر، هر روز اخبار تازه‌اي از پيوستن شهروندان كشورهاي اروپايي به اين گروهك تروريستي منتشر مي‌شود و هيچ ممانعت و برخوردي با آنان در اين خصوص صورت نمي‌گيرد. اگرچه به تازگي و پس از اقدامات تروريستي در پاريس كه توسط همين نيروهاي تازه برگشته از سوريه اتفاق افتاد، غربي‌ها نگران اين تروريست‌هاي صادراتي خود شده‌اند.
در همين ارتباط روزنامه «بيلد ام زونتاگ» چاپ آلمان با استناد به گزارش سرويس‌هاي اطلاعاتي امريكا نوشت كه پس از ترورهاي پاريس، كارشناسان شنود سرويس مخفي «آژانس امنيت ملي» (NSA) توانسته‌اند مكالمات فعالان ارشد «دولت اسلامي» (داعش سابق) را شنود كنند. فرماندهان ارشد «دولت اسلامي» در اين مكالمات از موج ترورها در سطح اروپا سخن گفته‌اند.
روزنامه «بيلد ام زونتاگ» مي‌نويسد كه بر اساس شنود مكالمات «دولت اسلامي»، حمله تروريستي در پاريس آغاز يك رشته سوءقصدهايي بوده كه قرار است در پايتخت‌هاي اروپايي تكرار شود. در اين مكالمات از رم، پايتخت ايتاليا نام برده شده است. گفته مي‌شود هنوز سرنخي از يك سوءقصد مشخص در دست نيست. همچنين سازمان مخفي امنيت داخلي بريتانيا (MI5) از قرار معلوم به نهادهاي امنيتي آلمان در مورد سوءقصدهاي انفجاري عليه هواپيماها هشدار داده است. در اين هشدار آمده كه مواد انفجاري اين سوءقصدها را نمي‌توان با دستگاه‌هاي كنترل معمول تشخيص داد. بررسي تمام اين گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه غربِي‌ها خطر شورش داعش عليه اربابان خود را درك كرده‌اند و با دستپاچگي به دنبال راه‌حلي براي فرار از اين بحران خود ساخته‌اند.

   ايران و مقابله جدي با داعش
اما كشورهاي غربي در حالي به يكباره خطر حضور داعش در سرزمين‌هاي خود را احساس كرده‌اند كه جمهوري اسلامي ايران مدت‌ها با درك خطر‌ افراط‌گرايي اين گروه به مقابله با آن پرداخته است، به گونه‌اي كه بسياري جمهوري اسلامي ايران را در كنار عراق و سوريه خط مقدم مقابله با اين تروريست‌ها مي‌دانند. جمهوري اسلامي به عنوان يك كشور دوست سوريه از نخستين روزهاي شكل‌گيري بحران در سوريه، به كمك اين كشور شتافت و پس از آن با يورش تروريست‌هاي داعش به خاك عراق در كنار مردم اين كشور قرار گرفت. قطعاً ايجاد بسيج عمومي عليه اين گروهك و ارائه برخي تسليحات لجستيكي و مالي به ارتش عراق و سوريه و گروه‌هاي مبارز اين كشورها كه توسط جمهوري اسلامي صورت گرفت، نقش بسيار بزرگي در سركوب‌كردن و عقب راندن گروهك داعش و مقابله با تروريسم داشت.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن