تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818795004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن: آسیب‌ها اجتماعی جامعه ناشی از کم‌توجهی به مسائل دینی و فرهنگی است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن:
آسیب‌ها اجتماعی جامعه ناشی از کم‌توجهی به مسائل دینی و فرهنگی است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه ناشی از کم‌توجهی به مسائل دینی و فرهنگی از جمله عدم توجه به نقش و جایگاه مهم مساجد در جذب جوانان و گسترش ارزش‌های دینی است.

خبرگزاری فارس: آسیب‌ها اجتماعی جامعه ناشی از کم‌توجهی به مسائل دینی و فرهنگی است



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام مجید الهیان ظهر امروز در نشست بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه‌های هفته وحدت شهرستان بروجن اظهار کرد: برگزاری همایش 9دی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، برگزاری مراسم شهادت امام حسن عسکری(ع) برگزاری جشن آغاز امامت حضرت مهدی(عج) برگزاری سومین دوره انتخابات کانون مداحان، برگزاری مراسم جشن هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) از جمله برنامه‌های انجام شده در یک ماه اخیر در این شهرستان است.
وی با اشاره به اعزام 20 مبلغ و مبلغه عمومی در هفته وحدت خاطر نشان کرد: اقامه نماز، ارتقای سطح آگاهی‌های مردم در زمینه رسالت نبی مکرم اسلام(ص)، تبیین وظایف مسلمانان در شرایط کنونی و ایجاد بصیرت بیشتر در میان نسل جوان از جمله برنامه‌های مبلغان اعزامی بود.
الهیان عمده‌ترین نقطه ضعف در اجرای این برنامه‌ها را کمبود اعتبارات دانست و بیان داشت: یکی از مشکلات جدی استان چهارمحال و بختیاری نبود منابع کافی برای اجرایی کردن برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه ناشی از کم‌توجهی به مسائل دینی و فرهنگی از جمله عدم توجه به نقش و جایگاه مهم مساجد در جذب جوانان و گسترش ارزش‌های دینی است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن با اشاره به اینکه انجام کار فرهنگی و پیشگیرانه اثربخشی بهتر و بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: با بخشی از اعتباراتی که از طریق قوه قضاییه و نیروی انتظامی برای مقابله با جرائم و بزهکاری در جامعه هزینه می‌شود، می‌توان فعالیت‌ها و اقدامات موثر و اثربخشی را در حوزه فرهنگی و دینی در جهت رفع مشکلات موجود انجام داد.
* اعزام 20 مبلغ بومی در شهرستان بروجن به مناسبت هفته وحدت
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن تاکید کرد: به مناسبت هفته وحدت 19مبلغ و مبلغه بومی و یک نفر مبلغ متخصص به مناطق مختلف این شهرستان اعزام شدند.
این مسئول بیان داشت: هفته وحدت مزین به میلاد پیامبر اکرم(ع) است که همواره انسجام و یکپارچگی را برای امت اسلامی در پی داشته است.
الهیان هفته وحدت را یادگار امام خمینی(ره) برشمرد و تصریح کرد: امام راحل با دید گسترده و شناخت عمیقی که از اسلام و دشمنان این دین الهی داشت، همواره مسلمانان را به وحدت، همدلی و انسجام دعوت می‌کرد.
وی هفته وحدت را نماد برادری، برابری و یکپارچگی امت اسلامی دانست و یادآور شد: در همین راستا اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن مبلغانی را به منظور  نشر معارف اسلامی و دعوت مردم به اتحاد و همدلی به مناطق مختلف شهرستان به ویژه مناطق روستایی اعزام کرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن ادامه داد: اعزام مبلغان سبب می‌شود تا مردم بیشتر با معارف اسلامی، سیره اهل‌بیت(ع) و معارف وحدت‌بخش قرآنی آشنا ‌شوند و همین امر روح امید، تعالی و رشد را در جامعه پررنگ‌تر می‌کند.
وی از اعزام بیش از 20 مبلغ و مبلغه بومی به مناطق مختلف شهرستان بروجن در هفته وحدت خبر داد و گفت: این مبلغان از 14 تا 19 دی‌ماه سال جاری به مساجد  شهری و روستایی اعزام شدند.
الهیان تاکید کرد: سخنرانی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و اقامه نماز جماعت از جمله برنامه‌های انجام شده توسط مبلغان اعزامی در هفته وحدت است که در راستای جذب نسل جوان به سمت برنامه‎‌های فرهنگی در جامعه تاثیر بسزایی دارد و نیاز است تا این برنامه‌ها را در سطح جامعه گسترده‌تر کنیم تا زمینه مشارکت بیشتر مردم در اجرای برنامه‌های فرهنگی بیشتر از قبل شود.
انتهای پیام/68001/  

93/10/21 - 14:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن