تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819368153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درباره پوستر جشنواره تئاتر فجر؛ زامبی‌ها در شهر! +تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
درباره پوستر جشنواره تئاتر فجر؛ زامبی‌ها در شهر! +تصاویر در پی رونمایی از پوستر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در روز چهارشنبه ۱۷ دی‌ماه، جامعه هنری و هنرمندان عرصه تجسمی انتقادهای بسیاری را به این پوستر و طراحی آن وارد کردند به حدی که اردشیر صالح‌پور، دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای طراحی پوستر جدید فراخوان داد.

در پی رونمایی از پوستر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در روز چهارشنبه ۱۷ دی‌ماه، جامعه هنری و هنرمندان عرصه تجسمی انتقادهای بسیاری را به این پوستر و طراحی آن وارد کردند.
درباره پوستر جشنواره تئاتر فجر؛ زامبی‌ها در شهر
این انتقادها به حدی پر رنگ و شدید بود که اردشیر صالح‌پور، دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در پاسخ به انتقادهای وارد شده به پوستر این دوره از جشنواره، برای طراحی پوستر جدید فراخوان داد.در همین رابطه کاربران آشنا و فعال در حوزه فرهنگ و تئاتر در شبکه‌های اجتماعی نیز انتقادهای متعددی به این پوستر و طراحی آن کرده‌اند که نمونه‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید: رسول عابدیان با اشتراک پوستر در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت: عجیب و غریب ترین پوستری که درعمرم دیده ام. این پوستر با اندکی اغماض به درد سردر سفره خانه های سنتی می خورد چون من هیچ رد پایی از تئاتردر آن ندیدم. اگرشما دیدید به من بی سواد کوروکر نشان بدهید.
درباره پوستر جشنواره تئاتر فجر؛ زامبی‌ها در شهر
یاسین محمدی نیز در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک در یادداشتی که تاکنون 16بار بازنشر داشته است نوشت: فاجعه‌ای که به‌عنوان پوستر جشنواره‌ی تئاتر فجر امسال معرفی شده بیش از هر چیز نشان می‌دهد که نه‌تنها هیچ نگاه تخصصی‌ای بر این‌دست امور مهم‌ترین جشنواره‌ی تئاتری کشور حاکم نیست، بلکه اساساً این حوزه مثل بسیاری از حوزه‌های دیگر بی‌صاحب و هردمبیل و هرکی‌هرکی است! مشکل یارتا یاران نیست که این فاجعه را ارائه کرده، مشکل کسانی است که اسمشان مدیر است و فرق فاجعه با پوستر جشنواره تئاتر را نمی‌فهمند.ذیل این یادداشت، نظرات متعددی داده شده است که تعدادی از آنها را می‌خوانید:* خب آخه خود تئاترمونم همین فاجعه شده* بیشتر شبیه تبلیغ بانکها و همراه اول شده  . . . اون دو نفر هم شبیه {...}  . . . زمانی در گذشته، پوستر رویدادهای فرهنگی هنری، توسط کسانی مثل، قباد شیوا، ممیز، رضا عابدینی، ابراهیم حقیقی و . . . طراحی می‌شد ولی امروز کسی نیست که حداقل کار آنها رو کپی هم بکنه . . . شرایط هردمبیل، آموزش هردمبیل و مدیریت هردمبیل، نتیجه اش شده این . . .* پارسال هم که اون دستکش های ظرفشویی مسخره رنگی رنگی تو پوستر بود الان هم این،طراح خجالت نکشیده اینو واسه جشنواره فجر داده ،کج سلیقگی تا چه حد آخه؟* توهین به جامعه ادبیات...* این تئاتر همین پوستر هم از سرش زیاده!*  یعنی 2 ساعته دارم این پوستر رو نگاه میکنم, بالا میکنم پایین میکنم, چپکی میکنم, هنوز فکر میکنم دان شوخی میکنن, پوستر اصلی قراره در یک حرکت یهویی درآد* تیاتر حاضر است ( بر وزن غذا حاضر است) :)))))))))* الان این تبلیغ تابلو فرشه؟!!گروهی از فعالان در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نیز با اقتباس از این پوستر جنجالی، طرح‌هایی در هجو آن طراحی و منتشر کرده‌اند:
 درباره پوستر جشنواره تئاتر فجر؛ زامبی‌ها در شهر
پوریا عالمی، نیز در ستون طنز امروز روزنامه شرق با دستمایه قرار دادن این موضوع نوشت:١- تصویر بالا مناسب کدام گزینه طراحی شده است؟
الف- بفرمایید ایران
ب- حمله زامبی‌ها به شهر
پ- بالماسکه در جاسک
ت- سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر٢- در طراحی این پوستر از چه چیزی الهام گرفته شده است؟
الف- رومیزی چهل تکه
ب- پارچه لباس نامزدی
پ- شکارگاه با مدادشمعی
ت- تتو امیر تتلو٣- چرا پوستر جشنواره تئاتر ما این شکلی است؟
الف- چون تئاتر ما این شکلی است.
ب- چون ظاهر و باطن ما یکی است.
پ- چون مادر رو ببین دختر را بگیر.
ت- چون آش کشک خاله است.٤- تصویر بالا اثر کدام هنرمند است؟
الف- آقای پی هو تو اس هاپ سی اس از شهر ادوبی
ب- آقای فتوشاپ سی اس از شهر ادوبی
پ- کامبیز هشت‌ساله از تهران
آخرین ینوزمطالب مرتبط:کنایه ستاره اسکندری وباران کوثری به پوسترجشنواره تئاتر فجر!/عکسپوستر جشنواره تئاتر فجر رونمايي شد/عکس پوستر بيست‌وهفتمين جشنواره تئاتر فجر رونمايي شد پوستر سی‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر رونمایی شد سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر کلید خورد

یکشنبه 21 دی 1393 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن