تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819235804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام‌های آمریکا: توان پیشگیری از حملات مشابه پاریس در غرب را نخواهیم داشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
مقام‌های آمریکا: توان پیشگیری از حملات مشابه پاریس در غرب را نخواهیم داشت
مقام‌های آمریکایی هشدار داده‌اند حملاتی نظیر آنچه چند روز پیش در فرانسه افتاد در غرب تکرار خواهد شد و واشنگتن توان پیشگیری از آنها را نخواهد داشت.

خبرگزاری فارس: مقام‌های آمریکا: توان پیشگیری از حملات مشابه پاریس در غرب را نخواهیم داشت



به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های آمریکایی با اشاره به حملاتی که طی روزهای گذشته در فرانسه رخ داده هشدار می‌دهند که قادر نیستند جلوی «تروریسم خانه‌زاد در غرب» را بگیرند. روزنامه دیلی‌بیست روز شنبه در گزارشی نوشت «سعید و شریف کواشی» حمله‌کنندگان به نشریه طنز «شارلی‌ابدو»، کسانی بودند که طی بیش از یک دهه فعالیت‌های افراطی‌شان هم مصاحبه‌های رسانه‌ای انجام داده بودند و هم به همین دلیل همین فعالیت‌ها روانه زندان شده بودند. با این جال، آنها تونستند از چنگ مقامات فرانسه بگریزند. اکنون سوال این است که آیا افراطی‌هایی مانند «کواشی» می‌توانند از چنگ مقامات آمریکا هم بگریزند؟ یک مقام آمریکایی با اشاره به افراط‌گرایانی که اکنون در غرب زندگی می‌کنند و قصد انجام حملات تروریستی در سرزمین‌های خودشان دارند به دیلی‌بیست گفت: «این هنجاری جدید در غرب است». مقام‌های آمریکایی می‌گویند که از بین بردن این تهدیدها امکان‌پذیر نیست. به گفته آنها در حال حاضر او ضاع به گونه‌ای است تعداد نیروهای افراطی هزاران نفر بیش از نیروهای امنیتی لازم برای کنترل آنهاست.   به نوشته دیلی‌بیست مقام‌های مجری فانون در آمریکا اکنون در جستجوی جزئیاتی هستند درباره اینکه دولت فرانسه قبل از وقوع حملات مرگباز روز چهارشنبه درباره این دو برادر چه اطلاعاتی داشته است. پرسش مبهمی که محققان آمریکایی با آن روبرو هستند این است که این دو برادر قبل از سفر سال 2011 سعید کواشی به یمن چه کار می‌کرده‌اند. اعتقاد بر این است که سعید هنگام حضور در یمن با انور العولقی که در آن زمان تروریست القاعده بود دیدار کرده است. العولقی یکی از رهبران القاعده بود که گفته می‌شود در آن زمان تلاش می‌کرد نیروهای افراطی را به بازگشت به سرزمین‌های خودشان و انجام حملات تروریستی ترغیب کند.  در حال حاضر با کشته شدن این دو برادر در عملیات تعقیب و گریز روز جمعه دانستن درباره انگیزه‌های آنها از انجام عملیات در فرانسه چندان روشن نیست. روز چهارشنبه رسانه‌های فرانسه گزارش دادند دو فرد مسلح با حمله به دفتر نشریه طنز شارلی‌ابدو 12 نفر را به قتل رسانده‌اند. در روزهای بعد چندین حادثه تیراندازی و گروگان‌گیری دیگر در این کشور رخ داد تا اینکه سرانجام عاملان این حملات در یک عملیات گریز و تعقیب خون‌بار کشته شدند. انتهای پیام/ا.

93/10/20 - 21:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن