تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798346824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری آیین تجلیل از تلاشهای علمی و فرهنگی موسی زرگر در ملارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: برگزاری آیین تجلیل از تلاشهای علمی و فرهنگی موسی زرگر در ملارد خبرگزاری پانا: آیین نکوداشت نیم قرن تلاش علمی و فرهنگی موسی زرگر، اولین وزیر بهداری و بهزیستی جمهوری اسلامی ایران، در شهرستان ملارد، با حضور استاندار تهران و جمعی از مقامات و شخصیت های کشوری، علمی و فرهنگی برگزار شد.
۱۳۹۳ شنبه ۲۰ دي ساعت 19:21

خبرگزاری پانا+تجلیل+موسی+زرگر+ملارد

  به گزارش خبرنگارخبرگزاری پانا: در این مراسم، سید حسن هاشمی، استاندار تهران، در سخنانی اظهار کرد: ما فراموش کرده ایم که بزرگان را بزرگ بداریم و متاسفانه یکی از معضلاتی که به ویژه در دهه های اخیر گریبانگیر ما شده همین فراموش کردن بزرگان است، اگر این سنت حسنه در هر منطقه از کشور احیا شود و استمرار یابد فرزندان و آیندگان ما نیز یاد می گیرند و متوجه خواهند شد که چه شخصیتهای بزرگی بودند و چه اقداماتی انجام دادند .
سید حسین هاشمی با ذکر خاطراتی از دوره پنجم مجلس و همکاری با دکتر زرگر،دوره پنجم را یکی از بهترین و شکوفاترین دوره ها عنوان کرد و افزود: اگر آن وحدت و همدلی که بین نمایندگان مجلس در دوره های بعد نیز وجودداشت پیشرفت های زیادی را شاهد بودیم.
استاندار تهران یکی از بارزترین ویژگیهای ایشان را تبسم همیشگی عنوان کرد و گفت: وارستگی، تدین، نورانیت، انقلابی بودن، تخصص از دیگر ویژگیهای شخصیتی ایشان محسوب می شود.
وی ادامه داد: نکوداشت شخصیت های بزرگ علمی، فرهنگی و سیاسی کشور، اقدامی ارزشمند در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قدرشناسی و آشنایی نسل جوان و نوجوان کشور با چهره های فرهیخته و ماندگار علمی و فرهنگی ایران اسلامی است.
وی افزود: ایرنیان به واسطه برخورداری از فرهنگ غنی ملی و مذهبی خود، هیچگاه مفاخر و چهره های برجسته علمی و فرهنگی خود را فراموش نمی کنند و براساس همین سنت حسنه قدردان تلاش ها و خدمات این بزرگان در حوزه های مختلف هستند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری آیین های تجلیل و نکوداشت موجب انتقال این فرهنگ به نسل جوان و نوجوان کشور می شود، افزود: شخصیت علمی و سیاسی دکتر زرگر در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و اجرایی می تواند به عنوان یک الگو مورد توجه همگان به ویژه جوانان و نوجوانان این مرز و بوم باشد.
در ادامه فرماندار ملارد طی سخنانی عنوان کرد: در فرهنگ ما کمتر پیش آمده که قبل از وقوع اتفاق ناگوار برای افراد برجسته کشورمان و از دست دادن آنها به فکر تکریم و نکوداشت بزرگان باشیم در صورتیکه مراسم تکریم باید در زمان حیات افراد برگزار شود تا آن فرد خودش نیز شاهد انعکاس عملکرد و رفتار خودش در جامعه باشد.
وی ادامه داد: برگزاری مراسمی از این دست موجب می شود تا علاوه بر تقدیر بزرگان، این فرهنگ پسندیده را به نسل جوان و نوجوان کشور نیز منتقل کنیم تا بتوانند در کنار قدردانی از زحمات گذشتگان، الگویی مناسب برای طی مسیر پیشرفت و تعالی داشته باشند.
وی افزود: دکتر موسی زرگر یکی از چهره های ماندگار علمی و انقلابی کشور است که شهرستان ملارد به داشتن چنین استاد بزرگواری برخود می بالد،فرماندار ملارد در پایان سخنرانی متن پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به این مراسم و دکتر زرگر راقرائت کرد .
سیدعلیرضا مرندی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از دیگر سخنرانان مراسم بود که دکتر زرگررا به عنوان شخصیتی مومن، ولایی و متعهد معرفی نمود و اذعان کرد که دکتر زرگرخدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را افتخاری بزرگ می داند که در طول عمر و زندگی منشا خدمات ارزنده ای برای انقلاب و کشور بوده است.
وی افزود: دکتر زرگر در زمان تصدی وزارت بهداشت با شعار خدمت بی منت و صادقانه به مردم، خدمات ارزشمند و قابل توجهی را به کشور و نظام ارائه کردند .
شایان ذکر است که؛ موسی زرگر در سال 1314 در محله حصار طهماسب شهر صفادشت متولد و در سال 1332 در دبیرستان مروی تهران دیپلم دریافت کرده و مدرک دکترای حرفه ای پزشکی را در سال 1340 از دانشگاه علوم پزشکی تهران کسب کرد و در سال 1344 تخصص جراح عمومی و فوق تخصص جراحی قفسه سینه در سال 1347 از دانشگاه تهران دریافت کرده است .
این شخصیت ماندگار با حکم امام خمینی (ره) در سال 1357 به عنوان اولین وزیر بهداری و بهزیستی شورای انقلاب انتخاب شد و همچنین نماینده مردم شهریار در دوره اول مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران در دوره دوم و پنجم و عضو شورای مرکزی و رییس کمیته پزشکی حزب جمهوری اسلامی بود.
در ادامه موسی زرگر، در سخنانی، اظهار داشت: بنده شایسته این همه ابراز لطف نبودم و خود این دوستان چهره های ماندگار علم و انقلاب هستند، من همان روستایی ساده حصار طهماسب هستم که به لطف خداوند متعال در مسیر خدمت به مردم و انقلاب گام برداشتم .
این چهره ماندگار علم و انقلاب سه مولفه اعتقاد، فرهنگ و تعهد به انقلاب را ارکان اساسی پیشرفت و تعالی برشمرد و خاطرنشان کرد: اعتقاد به تمام ارکان اسلامی موجب پیشرفت اسنان در تمام ابعاد خواهد شد، در حوزه فرهنگ نیزهمانگونه که رهبر معظم انقلاب تصمیم بر ریشه کنی بی سوادی در کشور دارند باید بکوشیم تا با این هدف متعالی هرچه سریعتر به منصه ظهور برسد و در مورد تعهد به انقلاب نیز از آنجا که انقلاب اسلامی ایران در جهان تنها است و تمام قدرتهای دنیا هجوم آورده و شمشیر را از رو بسته اند و منتظر سقوط این نظام مقدس هستند لذا نسل جوان باید کوشش کند تا این انقلاب پیش رود و پرچم آن به دست صاحب اصلی اش (حضرت صاحب الزمان (عج)) برسد و در قلل دنیا به اهتزار درآید.
گفتنی است ،آیین ویژه نکوداشت نیم قرن تلاش و مجاهدت علمی، فرهنگی و تحقیقاتی دکتر موسی زرگر با حضور جمعی از مقامات و مسئولان لشکری و کشوری، شخصیت های علمی و فرهنگی و قشرهای مختلف مردم در فرهنگسرای بعثت شهر صفادشت شهرستان ملارد برگزار شد.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن