تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820040986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لرستان بهشت گمشده سرمايه‌گذاران است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۴۹ب.ظ)
لرستان بهشت گمشده سرمايه‌گذاران است بازوند اظهار کرد: استان لرستان از نظر منابع طبيعي يکي از ثروت‌مندترين استان‌هاي کشور است مي‌توان گفت بهشت گمشده براي سرمايه‌گذاران است.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند، استاندار لرستان شنبه، 20 دي‌‎ در نشست تجار و بازرگانان جهان اسلام در خرم‌آباد که با عنوان «وحدت اسلامي، تجارت و توسعه لرستان» برگزار شد، با بيان اين‌که استان لرستان در مسير کليدور شمال و جنوب قرار گرفته است که براي اين استان ظرفيت بالايي است، گفت: وجود اقليم چهار فصل در اين منطقه يکي ديگر از ظرفيت‌هاي اين استان است.
وي عنوان کرد: همچنين، با توجه به قابليت‌هاي فرهنگي، هنري، موسيقي و صنايع دستي لرستان انتظار مي‌رود برنامه هايي در قالب هفته فرهنگي لرستان در کشورهاي مختلف درنظر گرفته شود.
استاندار لرستان بر لزوم استفاده از ظرفيت سفارت‌خانه‌هاي مختلف براي معرفي هرچه بيشتر لرستان و جذب سرمايه‌گذار تاکيد کرد و يادآور شد: در اين راستا اين آمادگي وجود دارد که سفراي کشورهاي مختلف از لرستان بازديد داشته باشند.
وي با اشاره به اين‌که لرستان داراي ۱.۷۴ درصد مساحت و ۲.۳ درصد جمعيت کشور است، عنوان کرد: اين استان ۱.۸ ميليون نفر از جمعيت کشور را در خود جاي داده است.
بازوند با اشاره به قرارگيري لرستان در کليدور شمال - جنوب و غرب به شرق کشور از اين موقعيت به‌عنوان ظرفيتي منحصر به فرد ياد و اضافه کرد: فاصله زميني لرستان تا تهران نزديک به ۵۰۰ کيلومتر است.
استاندار لرستان با اشاره به توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل استان افزود: در حال حاضر پروژه‌هاي زيرساختي مناسبي در زمينه راه آهن، چهار خطه‌ها و همچنين، آزادراه اراک - خرم‌آباد در استان در دست احداث است.
بازوند با اشاره به نزديکي لرستان به مراکز جمعيتي و بازارهاي اقتصادي استان‌هاي بزرگ کشور عنوان کرد: لرستان در اين زمينه پيوندهاي اقتصادي با استان‌هايي مانند اصفهان، اهواز، تهران، مرکزي، قم و کرمانشاه را دارد.
استاندار لرستان با اشاره به وجود ۲۲ درصد ذخائر سنگ‌هاي ساختماني و تزئيني کشور در استان يادآور شد: لرستان در حوزه ذخائر سنگ داراي رتبه نخست کشور است و با توليد سالانه ۱۲ ميليون متر مربع سنگ رتبه دوم را در بحث توليد انواع سنگ‌هاي ساختماني در اختيار دارد.
بازوند با بيان اين‌که سه درصد ذخائر سنگ‌هاي ساختماني جهان در اختيار لرستان است، به عبور شبکه انرژي کشور از جمله خطوط نفت، فرآورده هاي نفتي و گاز از لرستان اشاره کرد و يادآور شد: وجود ۴۰۰ کيلومتر خطوط نفت در استان فرصتي براي سرمايه‌گذاري در اين بخش محسوب مي شود.
وي به وجود شش ميدان نفتي و گازي در استان اشاره و بيان کرد: اين ميادين داراي ذخيره ۱۵۰ ميليون بشکه نفت هستند.
استاندار لرستان به برخورداري از شبکه انتقال برق و زيرساخت‌هاي لازم در اين زمينه اشاره کرد و گفت: لرستان داراي نزديک به ۸۰۰ هزار هکتار اراضي کشاورزي بوده و در اين زمينه داراي استعدادهاي خوبي است.
بازوند با اشاره به قابليت‌هاي استان در حوزه کشاورزي ادامه داد: لرستان در زمينه توليد حبوبات رتبه اول، در زمينه توليد جو ديم رتبه سوم و در زمينه توليد گردو رتبه پنجم کشور را در اختيار دارد.
وي با بيان اين‌که لرستان در زمينه توليد ماهيان سردآبي داراي رتبه نخست کشور در ميان استان‌هاي غيرساحلي است، يادآور شد: در زمينه تکثير بچه ماهي قزل آلا داراي رتبه نخست و در حوزه توليد گوشت قرمر نيز داراي رتبه ششم کشور هستيم.
استاندار لرستان وجود دو هزار و ۵۰۰ اثر تاريخي، فرهنگي و طبيعي را از ديگر ظرفيت‌هاي لرستان برشمرد و گفت: لرستان به‌عنوان پايتخت پل‌هاي تاريخي و پايتخت ژئوتريسم ايران مطرح است.
وي با بيان اين‌که استان لرستان موقعيت ويژه‌اي در کشور دارد عنوان کرد: استان لرستان ظرفيت‌هاي خوبي در زمينه‌هاي مختلف کشاورزي، نفت، گاز، معادن و به‌خصوص جذب توريست دارد.
بازوند همچنين، به ظرفيت حوزه گردشگري لرستان اشاره و بيان کرد: استان لرستان در اين زمينه داراي ظرفيت‌هاي بالايي است.
وي با اشاره اينکه اين ظرفيت‌ها در حوزه گردشگري موجب شده که لرستان به‌عنوان پايتخت ژئوتوريسم در ايران معرفي شود، ادامه داد: همچنين اين استان داراي ژئو پارک‌ها و ژئوسايت‌هاي علمي خوبي مانند درياچه گهر و تنگه شيرز است به طوري‌که بزرگ‌ترين زمين لغزش دنيا در استان لرستان اتفاق افتاده است.
استاندار لرستان با اشاره به وجود دو هزار و ۵۰۰ کيلومتر رودخانه در استان لرستان، عنوان کرد: وجود اين رودخانه‌ها مي‌تواند منشا يک گردشگري و طبيعت‌گردي بسيار خوب در اين استان باشد و همچنين در حوزه توليد ماهيان سردآبي نيز کمک فراواني کند.
وي با اشاره به وجود بناهاي تاريخي فراوان در لرستان ادامه داد: مفرغ اين استان موجب شده که لرستان را به عنوان سرزمين مفرغ معرفي شود.
بازوند با بيان اينکه لرستان از ثروتمندترين استان‌هاي کشور است از اين استان به عنوان بهشت گمشده‌اي براي سرمايه گذاران ياد کرد.
استاندار لرستان به برخي پيشنهادات براي قرارگيري در دستور کار کميته اقتصادي تجار و بازرگانان جهان اسلام براي سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و گفت: برگزاري تورهاي بين‌المللي براي معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري استان از جمله اين پيشنهادات و مطالبات است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن