تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813205787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو راهکار براي تحقق پاسخگويي صنعت ساختمان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۲۲ب.ظ)
معاون وزير راه و شهرسازي تشريح کرد: دو راهکار براي تحقق پاسخگويي صنعت ساختمان معاون وزير راه و شهرسازي بابيان اينکه در جامعه هيچ سازنده‌اي در حوزه اختيارات خود محدوديت ندارد، گفت: در حال حاضر سازندگان براي ارتقا کيفيت ساخت‌وساز هيچ‌گونه محدوديتي ندارند و نمي‌توانند اين موضوع را بهانه‌اي بر عدم پاسخگويي خود بدانند.
به گزارش خبرگاري موج، سيد محمد پژمان، معاون وزير راه و شهرسازي ضمن بيان مطلب فوق با تأکيد بر اينکه زمان و امور در اختيار سازندگان است، اظهار داشت: در حال حاضر نگراني ما در امور ساخت رعايت حداقل‌هاي کيفيت است که انتظار داريم از جانب سازندگان اين مهم ارزيابي شود و در برابر آن خود را مسئول بدانند.
مديرعامل سازمان ملي زمين و مسکن با اعتقاد به اينکه هر فردي در حيطه فعاليت خود، خدمتي را که به جامعه ارائه مي‌دهد، در برابر آن مسوول است، گفت: توليدکنندگان مسکن هر خدماتي را که در جامعه ارائه مي‌دهند بايد با استانداردهاي شناخته و تعريف‌شده‌اي انطباق داشته باشد.
وي در ادامه افزود: عدم انطباق کالاهاي توليدي در جامعه با تعاريف شناخته‌شده و استاندارد موجب کاستي و انحراف در بخش توليد مي‌شود که سازنده در برابر اين کاستي ملزم به پاسخگويي است.
معاون وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر ايجاد رابطه سالم بين توليدکنندگان مسکن و بهره‌برداران، اضافه کرد: مراجع نظارتي بايد در وهله اول به‌عنوان مدافع حقوق بهره‌بردار و توليدکننده در صورت مشاهده هرگونه کاستي در بخش توليد، پاسخ را از توليدکننده مطالبه کند.
پژمان بابيان اينکه توليدکنندگان مسکن بايد واقف به حداقل‌هاي استانداردي در توليد مسکن و ساختمان باشند و بدانند چه الزاماتي را رعايت کنند، گفت: از طرفي بهره‌برداران مسکن در جامعه بايد با آگاهي کامل از ويژگي و کيفيت مسکن درصدد تهيه آن برآيند.
مديرعامل سازمان ملي زمين و مسکن با تأکيد بر اينکه نظام واحد مسؤوليتي در صنعت ساختمان بلاتکليف است، افزود: ما بايد اين نظام را هر چه زودتر سامان‌دهي کنيم تا ميان رابطه توليدکننده و مصرف‌کننده مسکن هماهنگي و تعادل شکل گيرد.
پژمان بابيان اينکه شکل‌گيري صندوق بيمه و کيفيت يکي از راهکارهاي مناسب در جهت پاسخگويي توليدکنندگان است، عنوان کرد: با مشخص شدن درجه‌هاي کيفيت در حوزه ساخت‌وساز، هم سازنده و هم مصرف‌کننده آگاه‌تر اقدام به توليد و خريد مي‌کنند.
مشاور وزير راه و شهرسازي با اشاره به تنوع وسيع ساخت‌وساز در کشور، تأکيد کرد: در حال حاضر کيفيت و شاخص‌هاي استاندارد در کشور به‌صورت مطلوبي درجه‌بندي نشده است؛ بنابراين شناخت توليدکنندگان مسکن و بهره‌برداران به ايده آل‌هاي استاندارد امکان‌پذير نيست.
پژمان در ادامه افزود: هر توليدکننده‌اي بايد بر اساس يک کيفيت مشخص به توليد مسکن بپردازد و درجه توليد خود را بر اساس استانداردهاي تعريف‌شده اعلام کند.
پژمان تنوع مصالح ساختماني، تنوع در طراحي و اجرا را از موارد تأثيرگذار در عدم پاسخگويي سازندگان دانست و افزود: تنوع در ساختمان‌سازي آن‌قدر بالا است که حتي دو واحد مسکوني کنار هم نيز به جهت کيفيت مشابه هم توليد نمي‌شوند و اين‌يک چالش در حوزه ساخت محسوب مي‌شود.
معاون وزير راه و شهرسازي تعريف حداقل‌هاي استاندارد در صنعت ساختمان را يک ضرورت دانست و تأکيد کرد: در وهله اول وزارت راه و شهرسازي با سازمان نظام‌مهندسي ساختمان بايد حداقل‌هاي استاندارد را در جهت رسيدن به رتبه‌بندي کيفيت در ساختمان‌سازي تعريف کنند و در اختيار عموم سازندگان قرار دهند.
پژمان در ادامه اضافه کرد: با شکل‌گيري اين موضوع در صنعت ساختمان، سازنده نيز قبل از ساخت به مراجع ذي‌ربط اعلام مي‌کند در چه رتبه‌اي از کيفيت قرارگرفته و بر همان اساس قيمت‌گذاري و فروش را مطابق با استانداردهاي تعريف‌شده انجام مي‌دهد و پاسخگوي بهره‌بردار مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن