تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804299077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف انرژي در ساختمان‌سازي به نسبت صنعت بيشتر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ دي ۱۳۹۳ (۱۴:۶ب.ظ)
رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي: مصرف انرژي در ساختمان‌سازي به نسبت صنعت بيشتر است رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي گفت: ساختمان‌سازي به لحاظ صرف منابع طبيعي و انرژي يک سرمايه ملي است، لذا رعايت استانداردها و قوانين حتي به دست بخش خصوصي در جهت حذف منابع ملي است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد شکرچي زاده، رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي، در همايشي مسووليت مجري ساختمان را يک مسووليت ملي دانست و اظهار داشت: اجبار در رعايت قوانين و مقررات ملي ساختمان توسط مجريان ساخت، آسايش، سلامت و منافع عمومي را به ارمغان مي‌آورد.
شکرچي زاده با اشاره به عملکرد مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي، اذعان داشت: مقررات ملي ساختمان سند مکتوبي براي سازندگان است که آن‌ها موظف به رعايت اين سند در اجراي پروژه هستند، در واقع دو مقوله مهم از جمله رعايت مقررات ملي ساختمان و رسيدن به توسعه پايدار از برنامه‌هاي مهم اين مرکز محسوب مي‌شوند.
وي با بيان اينکه بسياري از محصولاتي که در اجراي پروژه‌ها مورداستفاده قرار مي‌گيرد جزو سرمايه‌هاي ملي محسوب مي‌شوند، گفت: لذا از اين حيث با اينکه بخش خصوصي با آورده‌هاي خود به ساخت‌وساز مي‌پردازد، اما؛ از منابع ملي مثل انرژي و مصالح يارانه‌اي استفاده مي‌کنند و از جهتي اگر بخش خصوصي در اجراي ساختمان‌سازي موارد ايمني را رعايت نکند، زندگي افراد جامعه را به خطر مي‌اندازند.
وي به آيين‌نامه 2800 اشاره کرد و گفت: دوره‌هاي آموزشي در کلان‌شهرها به‌منظور آشنايي مهندسان و مجريان به مقررات ملي ساختمان در حال برگزاري است و اجراي آن در کشور يکي از دغدغه‌هاي اين مرکز است.
شکرچي زاده رويکرد پايداري را يکي از موضوعات موردتوجه در صنعت ساختمان کشورهاي پيشرفته عنوان کرد و گفت: مقوله پايداري که همراه با توسعه در اين صنعت همراه است اگر در کشور ما با اين ديد همراه شود، تضمين منابع و سرمايه ملي را به دنبال دارد.
وي افزود: در توسعه پايدار، هزينه‌هاي صرف شده در صنعت ساختمان در همان نسل خودپرداخت مي‌شود و اين‌ يک مزيت است که هزينه توسعه به عهده نسل آينده نمي‌افتد، لذا فعالان صنعت ساختمان با نگاه هوشمندانه در اين مسير حرکت کنند.
شکرچي زاده با بيان اينکه حذف منابع تجديد ناپذير براي نسل‌هاي آينده يک اصل در حوزه ساخت‌وساز اجتناب‌ناپذير است، اذعان داشت: اتلاف مصرف انرژي در ساخت‌وسازها اگر به همين ترتيب ادامه يابد قطعاً در چند سال آينده کشور ما وارد کننده انرژي خواهد شد.
وي افزود: مصرف انرژي در ساختمان‌سازي به نسبت صنعت بيشتر است و اين موضوع چون آورده‌اي به همراه ندارد يک اتلاف محسوب مي‌شود.
شکرچي زاده با تأکيد بر اينکه مجريان ساخت در اجراي پروژه اهميت بيشتري براي مقوله انرژي قائل شوند، گفت: اجراي مبحث نوزده مقررات ملي ساختمان بايد با جديت بيشتري توسط مجريان ساخت رعايت شود، متأسفانه آمارها نشان مي‌دهد در استان‌ها ميزان اجراي اين مبحث از قانون بيشتر از 10 درصد نيست.
معاون وزير راه و شهرسازي اجراي مبحث نوزده از مقررات ملي ساختمان را به نفع سازندگان دانست و گفت: با اجراي آن سازندگان مي‌توانند تا حد بسيار بالايي هزينه ساخت را کاهش دهند.
وي افزود: اجراي مبحث نوزده توسط مجريان ساخت در پروژه‌ها يکي از مواردي است که وزارت راه و شهرسازي به آن تأکيد دارد و تمهيداتي چون تأسيس دبيرخانه اجرايي اين مبحث در وزارتخانه شکل‌گرفته است.
رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي تأکيد کرد: ما بايد در کشور شرايطي را فراهم کنيم که مساله انرژي نيز همچون زلزله از مباحث پر اهميت در بين سازندگان مسکن و ساختمان باشد.
شکرچي زاده صرفه‌جويي در منابع را يکي از برنامه‌هاي استراتژيک در حوزه توسعه پايدار دانست و اذعان داشت: مرکز تحقيقات به اين مساله اهميت مي‌دهد و به اين منظور علاوه بر بخش‌هاي معماري و شهرسازي و ساختمان شکل‌گيري بخش مطالعات جامعه‌شناسي، مالي و اقتصادي در برنامه اين سازمان قرارگرفته است.
شکرچي زاده در بخشي از سخنان خود تصريح کرد: انبوه‌سازي در کشورهاي پيشرفته به‌عنوان يک مؤلفه‌اي است که مي‌تواند نياز انبوه جامعه به مسکن را حل کند و فرصتي را براي تکرار در اجراي ساختمان‌سازي ايجاد مي‌کند.
وي با بيان اينکه رشد صنعت دليل تکرار است، گفت: در کنار مساله انبوه‌سازي مسکن، مؤلفه تکرار مطرح است، بنابراين تجربه بين‌المللي نشان مي‌دهد انبوه‌سازي مي‌تواند فرصت صنعتي سازي را خلق کند.
شکرچي زاده در پايان خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور ما به‌صورت گسترده از مقوله صنعتي سازي استفاده‌ نشده است و حق نياز جامعه به ساختمان بدون توجه به صنعتي سازي و استفاده از فناوري‌هاي نوين در ساخت‌وساز تأمين نمي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن